Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:39:40 GMT

نجات معدنچی چینی از زیر آوار پس از ۱۴ روز

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۸۵۶۶

نجات معدنچی چینی از زیر آوار پس از ۱۴ روز

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تلویزیون "سی جی تی ان" چین افزود: این معدنچی ساعت ۱۱:۱۳ صبح شنبه پس از دو هفته حبس زیر آوار از قسمت شماره چهار معدن نجات یافت. حال عمومی وی مناسب نیست، بسیار ضعیف شده و به بیمارستان منتقل شده است.

در پی انفجاری در روز ۲۰ دی سال جاری در معدن طلای چیشیا شهر یانتی واقع در استان شاندونگ چین، در مجموع ۲۲ معدنچی در ۶۰۰ متری عمق زمین گرفتار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق گزارش مقامات محلی، ۱۰ معدنچی در بخش شماره ۵ این معدن از هفته پیش رژیم غذایی عادی خود را از طریقی سوراخی که نیروهای امدادی در سقف معدن ایجاد کرده اند از سر گرفته اند و از نظر روحی و جسمی در وضعیت پایداری قرار دارند؛ اما هنوز امکان انتقال آنها به بیرون فراهم نشده است.

این ۱۰ نفر همچنین با استفاده از جستجوگرهای لیزری و بلندگوهای نجات برای یافتن سایر معدنچیان گمشده، از روز جمعه گذشته به عملیات جستجو پرداخته اند اما هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

یک هفته پس از حادثه، ۱۱ معدنچی که در قسمت شماره ۵ این معدن طلا گرفتار شده بودند، توانستند با امدادگران روی زمین تماس بگیرند. روز بعد نیز یک خط تلفنی با موفقیت راه اندازی شد.

یکی از این ۱۱ نفر پس از جراحت شدید در ناحیه سر به کما رفت و اوایل هفته گذشته فوت کرد.

تلاش امدادگران برای یافتن ۱۲ معدنچی دیگر تا کنون به نتیجه نرسیده است.

منبع: CGTN برچسب‌ها آتش نشانی کارگر چین مواد معدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی کارگر چین آتش نشانی کارگر چین مواد معدنی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام شده عمده مشکل واحدهای صنعتی در استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است، اضافه کرد: در همین راستا مشکل ۱۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۸۲۵ نفر حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ تولیدات صنعتی جایگاه خوبی در کشور دارد، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدات استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

گلشنی‌منفرد افزود: از این تعداد، ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است و در سال‌جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

وی افزود: سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

کد خبر 747651

دیگر خبرها

  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • عملیات وعده صادق؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر‌دهنده محاسبات
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • هر جا نامی هست، داستانی دارد
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • نام جوان سنندجی در تاریخ ملی کشور ثبت شود