Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@12:04:11 GMT

غرس6هزار نهال در خائیز/مناطق آسیب دیده احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۸۶۵۹

غرس6هزار نهال در خائیز/مناطق آسیب دیده احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، هدایت‌الله آویزش امروز در حاشیه نهالکاری مناطق خائیز اظهار داشت: با توجه به آتش سوزی‌ها در منطقه حفاظت شده خائیز، کار احیاء و نهال کاری مناطق آسیب دیده در دستور کار ادارات منابع طبیعی و آبخیز داری و محیط زیست این شهرستان قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه گفت: در طرح نهال کاری مناطق آسیب دیده خائیز بیش از ۱۰۰ هکتار احیاء و در این سطح بیش از شش هزار اصله نهال از نوع بلوط، بنه و بادام غرس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آویزش ادامه داد: طرح نهال کاری در منطقه خاییز تا آخر بهمن ماه ادامه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه هم گفت: در این طرح بیش از ۳۰ نفر از دوستداران محیط زیست و نیرو‌های مردمی مشارکت دارند.

روح اله عزیزی افزود: این طرح در دو زمینه نهال کاری برای غنی سازی و احیاء مناطق آسیب دیده در آتش سوزی‌های اخیر و بانکت بندی درختان آسیب دیده از بیماری سوسک چوبخوار اجرا می‌شود.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی احیا مناطق آسیب دیده مناطق آسیب دیده نهال کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، بنابر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان پیرو بارندگی اخیر و سیلابی شدن تمامی رودخانه‌ها و سر ریز شدن اکثر سد‌های استان از جمله پیشین، زیردان و همچنین ادامه شرایط نامساعد جوی، خطر خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی آنها وجود دارد.
از ساکنین در مناطق سیل زده درخواست می‌شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه‌های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی، خودداری کنند.
به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به هم استانی‌ها توصیه شده در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل فرمایند.

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • سیلزدگان مراقب تمساح باشند
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد