Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد زمانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: حفظ کاربری اراضی زراعی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز از جمله شرایط توسعه پایدار اقتصادی است و در این راستا دادستانی بدون اغماض با متخلفان برخورد می‌کند.

وی بیان کرد: تخریب‌های اخیر موضوع ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها بعد از سیر مراحل قانونی و تذکرهای قبلی به کشاورزان و رعایت نشدن موازین قانونی توسط آنان، با حضور نماینده دادستان، عوامل انتظامی و کارشناسان ذیربط در حوزه مدیریت جهاد کشاورزی اجرا شد و وضع اراضی به حال سابق برگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:هرگونه تخطی از قوانین و مقررات در تصمیم‌های دستگاه‌های اجرایی برای اراضی ملی نیز تخلف محسوب شده و نیاز است از آن پرهیز شود.

عجب‌شیر باغ‌هایی سرسبز و مراتعی روح‌انگیز دارد و دادستان این شهرستان می‌گوید برای جلوگیری از  هرگونه سوءاستفاده از این اراضی و منابع ملی توسط متصرفان باید تصمیم‌های سختگیرانه و البته قانونی گرفته شود

وی افزود: تصمیم‌های سختگیرانه و البته قانونی درباره اراضی کشاورزی و ملی باید اتخاذ شود تا از هرگونه سوء استفاده توسط متصرفان جلوگیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر نیز گفت: تامین امنیت غذایی نسل حاضر و آینده مستلزم حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و استفاده بهینه، مستمر و موثر از آن بوده و یکی از ماموریت‌های مهم سازمان جهادکشاورزی، مدیریت کارآمد در جهت بهره‌برداری بهینه و حفظ اراضـی کشاورزی بر اساس شرح وظایف قانونی و تکلیفی است.

احمد اسلامی اظهار داشت: بهره‌برداران باید توجه داشته باشند که هرگونه ساخت‌وساز و تغییر کاربری بدون اخذ مجوز در اراضی زراعی و باغی ممنوع است و عوامل اجرایی با متخلفان در راستای صیانت از اراضی برخورد خواهد کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری  کرد در سایه همکاری مردم فهیم شهرستان، فعالیت سامانه ۱۳۱، پیگیری مداوم یگان حفاظت و گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی، از تخریب اراضی کشاورزی توسط افراد سودجو جلوگیری شود. 

عجب‌شیر در سینه جلگه‌ای حاصلخیز، روی رسوبات غنی رودخانه قلعه‌چایی، در دامنه جنوب ارتفاعات تورجان و جرئیدن از پیش‌کوه‌های توده سهند واقع است و انگیزه پیدایش و علل وجودی آن داشتن موقعیت جغرافیایی ممتاز، اقلیم مساعد، خاک‌های بارور، منابع آب، روستاهای آباد و دسترسی به دریاچه ارومیه بوده است.

این شهرستان در منطقه کوهستانی واقع شده و دارای زمین‌های حاصل‌خیز و مستعد کشاورزی است.

برچسب‌ها دادگستری مراغه عجب شیر قلع و قمع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری مراغه عجب شیر دادگستری مراغه عجب شیر قلع و قمع اخبار کنکور اراضی کشاورزی عجب شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس حقوقی جهاد کشاورزی گلپایگان در جلسه پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی گفت: ساخت و ساز در اراضی کشاورزی گلپایگان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.


حسین خوشنویسان افزود: جهاد کشاورزی گلپایگان در ایام نوروز امسال ۳۳ مورد اخطاریه برای افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی کرده بودند صادرکرده است.
حسن جوکاری؛ رئیس امورمنابع آب گلپایگان هم دراین جلسه گفت: در سال گذشته ۶ هزار متر زمین در منطقه عباس آباد و ۲۰ هزار متر هم در دیگر نقاط شهرستان گلپایگان آزاد سازی شده است.


روح الله حججی؛ نماینده دادستان گلپایگان نیز خواستار افزایش گشت‌های بازرسی و تخریب شد و گفت: باید قبل از ساخت و ساز در اراضی کشاورزی از این تخلف جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب