Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ امام جماعت برتر کشور که این روزها در حاشیه شهر مشهد فعال است نسبت به بی‌مهری‌هایی که به حاشیه شهر مشهد صورت می‌گیرد انتقاد دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، در دل کلانشهر مشهد و در شهرک شهید رجایی یا همان قلعه ساختمان معروف، این تک بیت شعر سعدی کاملا مشهود است  (به عمل کار برآید به سخندانی نیست )بین کسی که حرف می‌زند و کسی که عمل می‌کند باید فرقی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید این روزها که گوش مردم پر شده از قول و وعده و شعار، پیدا کردن قهرمان یا مرد عمل و مرد میدان، کار سختی باشد اما به مسجد جامع شهرک شهید رجایی که سر بزنی، جوانی انقلابی را پیدا می‌کنی که عزت و احترام خود را از دم ودستگاه دهن پر کن و میز گران قیمت و منشی و....به دست نیاورده  است و تنها شغل و کسب و کارش شده است، خدمت به مردم حاشیه شهر!.

از کارهای دولتی خوشش نمی‌آید؛ یعنی دنبالش نرفته چون نمی‌خواهد همیشه زبانش کوتاه باشد و باسلیقه این و آن حرف بزند. تنها چیزی که با روحیات این جوان انقلابی  سازگار است، خدمت و نوکری به مستضعفین است. رک وپوست کنده حرف می‌زند و گاهی خیلی تلخ!سری نترس دارد، زره‌ای هم  محافظه‌کاری در صحبت‌های وی نیست، مردم را (ولی نعمت) مسئولان می‌داند و آه مردم محروم را بسیار خانمان سوز می‌شمارد.

بیشتر که صحبت و بحث می‌کنی می‌فهمی که چرا این جوان انقلابی در سنین جوانی شده امام جماعت برتر کشور ؛حجت الاسلام محمد شریفی امام جماعت مسجد جامع شهرک شهید رجایی با همان لهجه شیرین مشهدی می‌گوید: مطالبه‌گری از مسئولان کار من است، همانطور که امام علی علیه‌السلام  سردمدار مطالبه گری از مسولین بودند ، به طوری که 79 نامه در نهج‌البلاغه داریم که بیش از 30 مورد آنها نقد کننده عملکرد مسولین و مطالبه‌گری برای مبارزه با ظلم و فساد است.

مشکل حاشیه شهر فقدان هم افزایی است

امام جماعت جوان مسجد جامع شهرک شهید رجایی وقتی نام محروم یا حاشیه و قلعه ساختمان را می‌بری، فقط لبخندی تلخ می‌زند و ادامه می‌دهد: از لحاظ علمی باید بپذیریم که تعدادی از مناطق مشهد، حاشیه شهر هستند و با همان نگاه مشکلات شان را حل کرد اما در گفتار و نوشتار باید مراقب این کلمات باشیم. خیلی اتفاق می‌افتد که شهرداری در بیلبوردها عنوان قلعه ساختمان و قلعه خیابان را  استفاده می‌کند، که این اشتباه است. متاسفانه دستگاه‌های اجرایی شناختی نسبت به حاشیه شهر ندارند و برای برنامه‌ریزی در خصوص مشکلات این مناطق از معتمدین و مردم محلی نظر خواهی نمی‌کنند. مشکل حاشیه شهر نبود مدیریت درست است، البته شهرداری هزینه‌های زیادی در این مناطق دارد ولی به لحاظ بی‌توجهی به نظر مردم، این منطقه خروجی جالبی ندارد.

محمد شریفی می‌گوید: در زمان انتخابات و زمانی که بحث فعالیت وکار نامه سازی می‌شود، تمام بیلبوردهای شهر پر میشود از شعارهایی مثل  (یک حاشیه کمتر) ولی وقت عمل  و خدمات رسانی می‌شود آقایان می‌گویند ما حاشیه شهر را اصلا قبول نداریم و جزو مشهد نمی‌دانند!

حضور خودجوش و بی‌منت جوانان جهادی در حاشیه شهر مشهد/‌بی‌توجهی مسئولان آزاردهنده است15000 وعده غذای متبرک در حاشیه شهر مشهد توزیع شدخدام رضوی در ایام فاطمیه غذای نذری در حاشیه شهر مشهد توزیع می‌کنند

وی ادامه داد:کم لطفی به شهرک شهید رجایی ،به جایی رسیده که یک رسانه بجای پیگیری و مطالبه جهت تشکیل سازمان فرابخشی سازماندهی حاشیه شهر،لقب بمبئی مشهد را به شهرک شهید رجایی داده است. 

وقتی  که صحبت‌های این امام جماعت جوان را می‌شنوی و غم نگاه او را بعد از شنیدن این جریان‌ها مشاهده می‌کنی، ناخودآگاه حق را به او می‌دهی!شهیدان غلامی، از شهدای شهرک شهید رجایی در حاشیه شهر مشهد هستند که می‌توانند الگوی خوبی برای قشر جوان باشند، اما تاکنون نه یادواره‌ای برای آنان برگزار شده و نه حتی فیلم و مستندی از خاطرات این شهیدان!!!

حاشیه شهر را خود حاشیه نشینان  آباد می‌کنند

امام جماعت برتر کشوری ادامه داد: اگر توزیع متوازن منابع اقتصادی، بهداشتی، آموزشی و غیره در مناطق حاشیه شهر مشهد به درستی صورت می‌گرفت، نخبگان زیادی در این مناطق وجود دارد که توانایی آبادانی و شکوفایی مناطق محروم را دارند، امید داریم روزی خود حاشیه‌نشینان اینجا را  آباد کنند.

شریفی عنوان می‌کند: حاشیه  شهر مشهد بیشتر نیازمند  اقدامات سلبی است و نه صرفا ایجابی همانطور که نیازمند پیوست اجتماعی است، نه صرفا فرهنگی.و اینکه چرا استان خراسان رضوی جزء استان‌های قومی محسوب نشده و اگر هم هست چرا دولت‌ها با مدیریت استاندار وقت، بیشتر اقدامات جناحی را دنبال می‌کنند و دچار افراط و تفریط شده‌اند. حاشیه شهر مشهد را صرفا با عناوینی مثل ستاد باز آفرینی، دفاتر تسهیل گری،ستاد فرهنگی و....نمیتوان مدیریت کرد و باید تشکیل سازمان اجرایی حاشیه شهر با مدیریت یکپارچه تاسیس شود.

 با ستاد بازآفرینی شهری دردی دوا نمی‌شود 

امام جماعت جوان مسجد جامع شهرک شهید رجایی عناوینی مثل ستاد باز آفرینی، دفاتر تسهیلگری، ستاد سازماندهی را قبول ندارد، چرا که این  ستادها قدرتی ندارند، کار در حاشیه شهر نیاز به قدرت، اختیار و مشارکت دارد پس باید یک سازمان شکل بگیرد.

وی جنس مشکلات حاشیه شهر را اجتماعی می‌داند و معتقد است اقداماتی که در حاشیه شهر انجام می‌شود باید پیوست اجتماعی داشته باشد نه صرفا فقط پیوست فرهنگی!راه‌اندازی سازمان فرابخشی در حاشیه شهر مشهد با یک مدیریت واحد و یک نگاه حاکمیتی بسیار موثر خواهد بود. 

توجه به نقش زنان در حاشیه شهر مشهد کمرنگ است 

محمد شریفی نقش زنان را در سازماندهی حاشیه شهر تاثیر گذار می‌داند و می‌گوید: ما در حاشیه شهر مشهد یک ظرفیت عظیمی به نام زنان خانه‌دار داریم که تاکنون از آن غافل بوده ایم، تا به مشکلات زنان حاشیه نشین پرداخته نشود، مشکل حاشیه شهر حل نمی‌شود. فقدان زمین برای ساخت مرکز مهارتی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای، ساخت درمانگاه و بیمارستان، احداث زمین فوتبال مانع از ارائه خدمات به حاشیه شهر می‌شود.

از یک طرف ما با کمبود زمین روبرو هستیم و از طرفی مشاهده می‌شود، ساختمان دندانپزشکی که در حاشیه  شهرک شهید رجایی کاربری بهداشتی داشته، توسط دانشگاه علوم پزشکی به یک دستگاه دیگر فروخته شده است. یا در جایی دیگر از شهرک باخبر شدیم که شهرداری یک ساختمان خود را به دستگاه قضایی واگذار کرده، در حالی که این زمین برای ساخت مرکز فنی و حرفهای ویژه جوانان شهرک بسیار  مناسب بود،تا جوانان کمتر دنبال بزهکاری و کار خلاف بروند.

انتقاد با مطالبه‌گری متفاوت است 

امام جماعت برتر کشور با لبخندی معنادار  به خودش اشاره می‌کند و می‌گوید: به من می‌گویند تو فقط انتقاد کردن را خوب بلدی اما من یک جوان انقلابی مطالبه‌گر هستم. هر مشکلی را که بیان می‌کنم به راه حل و کلید آن مشکل دقیق فکر کرده‌ام و برنامه‌ای شفاف برای حل آن ترسیم کرده‌ام.

برگزاری میز خدمت در مساجد حاشیه شهر 

شریفی می‌گوید: مسئولان باید تشریف بیاورند  در همین حاشیه شهر مشهد، گزارش فعالیت‌های خود را برای مردم بیان کنند.بجای ارائه  آمار کلیشه‌ای بنشینند و رو در رو با مردم صحبت کنند، سوالات مردم را پاسخگو باشند و رنج و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند. وی گله مند است،که چرا مسولین در  سالهای اخیر به جای اعتماد سازی اعتماد سوزی کرده‌اند. 

امام جماعت انقلابی مسجد جامع شهرک شهید رجایی اظهار دارد :مسجد نباید تک بعدی باشد،یعنی مسجد باید جای عبادت و اقامه نماز، ورزش و تفریح ،حل مشکلات مردم  باشد و کسی از مطالبه گری و گفتن حقیقت ترس نداشته باشد.

گزارش اعظم عباسپور

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حاشیه شهر مشهد مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

دوستی در ادامه بیان داشت: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲ میلیون و ۵۷۸ هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹ واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳ میلیون و ۱۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری وسیکل ترکیبی، سالانه حدود ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • یعنی چی که می‌خواهند استراماچونی را جانشین نکونام بکنند | پرسپولیس در کمین استقلال نشسته اما آقایان به دنبال حاشیه‌اند
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری