Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین امینیان شامگاه شنبه در جلسه اجرایی طرح شهید سلیمانی و ستاد کرونای این شهرستان اظهار داشت: ۸۲ محله بخش مرکزی و نظرکهریزی این شهرستان در طرح شهید سلیمانی پایش و مناطق پرخطر شناسایی شده است. 

وی با تاکید بر  اینکه مناطق پرخطر باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد، اظهار داشت: علت و چرایی افزایش بی‌رویه بیماری کرونا در بعضی از روستاها مانند روستای نخودآباد در بخش نظرکهریزی باید مشخص و اقدام موثری برای کنترل بیماری در این روستاها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها طی هفته گذشته در هشترود را مدیون اعمال محدودیت‌ها و همکاری خوب مردم دانست و بیان کرد: با این وجود کاهش آمار نباید سبب شود که جامعه به سمت عادی‌انگاری و بی‌خیالی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سوق یابد.

رییس ستاد مقابله با کرونای هشترود: این شهرستان از لحاظ ابتلا به کووید ۱۹ در وضعیت آبی قرار دارد اما همچنان برگزاری هرگونه آیین‌ که به تجمع منجر شود، ممنوع است

امینیان بیان کرد: درست است که وضعیت شهرستان آبی است اما همچنان محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها عین مناطق زرد خواهد بود و هرگونه برگزاری مراسم‌ها و آیین‌ها در سطح شهرستان ممنوع است.

به گزارش ایرنا وضعیت آبی یعنی کووید مثبت شهرستان ۲ در صدهزار است و شرایط به سمت سفید بودن پیش می‌رود؛ در مناطق آبی تقریباً همه کسب‌وکارها فعالیت خودشان را انجام می‌دهند و مناطق زرد هم با مراعات شدید پروتکل، کسب و کارها ادامه پیدا می‌کند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

همچنین چهار هزار و ۱۰۶ نفر از آنان در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون هشت میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۸۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا هشترود غربالگری مراغه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هشترود غربالگری ویروس کرونا هشترود غربالگری مراغه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی

مدیر کل بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده جهت عملیاتی شدن غربالگری بیماری SMA در کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا،  کوروش اعتماد امروز در یک نشست خبری با اشاره به بیماری SMA به عنوان یک بیماری وابسته به ژنتیک، گفت: کار مطالعاتی در راستای غربالگری بیماری SMA در کشور انجام شده و سه سناریو در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس غربالگری بیماری SMA در سه گروه شامل جمعیت عمومی کشور، افرادی که ازدواج فامیلی دارند و همچنین افراد دارای فرزند SMA انجام خواهد شد.

اعتماد به اقدامات مورد لزوم پس از شناسایی موارد نیز تاکید کرد و گفت: شیوه‌نامه غربالگری SMA در حال تدوین است و این برنامه در سال جاری عملیاتی می‌شود.

در همین رابطه دکتر وطن‌خواه _ رییس آزمایشگاه مرجع وزارت نیز گفت: در زمینه آزمایشگاهی و تشخیص آزمایشگاهی SMA نیز اقدام خوبی صورت گرفته است و یکی از کیت‌های تولید داخل در کارگروه مربوطه مصوب شده و به اداره کل تجهیزات سازمان غذا و دارو اعلام شده است، بنابراین تشخیص این بیماری با کیت تولید داخل خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • ضرورت لایروبی رودخانه‌های شهرستان هشترود
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • آغاز نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مناطق پرخطر
  • غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی
  • آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور تا ۱۰ روز آتی
  • سقوط آزاد نرخ باروری متوقف شد / آغاز غربالگری SMA از سال جاری
  • غربالگری بیماری SMA با کیت تشخیصی ایرانی