Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@20:44:28 GMT

شهادت 11 تن از نیروهای حشدالشعبی در درگیری با داعش

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۹۰۵۲

ساعت 24-فرماندهی عملیات مشترک عراق از شهادت ۱۱ تن از نیروهای بسیج مردمی عراق در درگیری ها با گروه تروریستی "داعش" خبر دادند.

به گزارش سومریه نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد در درگیری های خشونت آمیز میان نیروهای حشد شعبی و "داعش" در استان صلاح الدین در شمال عراق ۱۱ نیروی حشد شعبی از جمله أبو علیاء الحسیناوی از رهبران حشد به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این درگیری ۸ نیروی حشد شعبی زخمی شدند.

تیپ ۲۲ حشد شعبی عراق در عملیات علیه بقایای تروریسم و مقابله با حمله شبانه داعش در استان صلاح الدین موفق شد تروریست‌ها را به محاصره درآورد.

ائتلاف الفتح عراق نیز ضمن تسلیت به خاطر شهادت اعضای حشد شعبی در بیانیه ای اعلام کرد: بار دیگر عناصر حشد موفق شدن حماسه ای از پیروزی و مقاومت را رقم بزنند. بار دیگر گروه تروریستی داعش به خاک میهن عزیزمان حمله کردو این بار هم مثل همیشه با مقاومت نیروهای شجاع عراقی روبرو شد.

در پی انفجارهای انتحاری در بغداد ارتش عراق عملیات ضد تروریسم موسوم به "ثأر الشهدا" را آغاز کرده تا بقایای داعش را به طور کامل پاکسازی کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار استکی: عملیات وعده صادق باعث شکسته شدن قدرت پوشالی اسرائیل شد/ دشمن برای جبران تحقیر به عملیات روانی روی آورد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار جواد استکی در سخنرانی پیش از خبطه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان درباره حوادث صبح امروز در اصفهان گفت: حادثه صبح امروز در اصفهان جز یک عملیات روانی بیش نیست، همانطوری که ارشد نظامی آجا در استان اصفهان خبر دادند صبح امروز ریزپرنده‌های دشمن مورد هدف قرار داده شد و دشمن برای جبران این تحقیر، دست به عملیات روانی زده است ملت انقلابی در رابطه باید هوشیار باشند.

بنابر روایت تسنیم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و فرستادن دورود و سلام بر ایثارگران، آزادگان و خانواده معظم شهدا، اظهار داشت: امام(ره) روز ۲۹ فروردین را به نام روز ارتش نام‌گذاری کردند و همچنین روز ۲ فرودین سال ۱۳۵۸ فرمان تشکیل سپاه را صادر نمودند و این مناسبت‌ها را خدمت همه هم‌رزمان و هموطنان شریف تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه سپاه پاسدران نماد یک مولود مردمی انقلاب است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب با توجه به توطئه‌های دشمن به ویژه استکبار جهانی علیه کشور داشت، امام (ره) فرمان تشکیل سپاه را به شورای انقلاب دادند و در اصل ۱۵۰ قانون اساسی تشکیل سپاه و انجام ماموریت‌های آن ابلاغ شد.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در استان‌های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۶۴ و در دوران دفاع مقدس با توجه به نیازی که بود، امام(ره) مجدداً سپاه را به نیروهای زمینی، هوایی و دریایی تجهیز کردند و در سال ۱۳۶۹ مقام معظم رهبری فرمان تشکیل نیروی مقاومت و سازمان بسیج و نیروی قدس را صادر فرموند و لذا سپاه پاسداران با ۵ نیرو برای ماموریت‌های ابلاغی آماده شد.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی سپاه از اسم این ارگان پیدا است، گفت: سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری درباره فلسفه وجودی سپاه شرح مفصلی داشته‌اند؛ سپاه یک نماد انقلابی، مردمی و جهادی مبتنی بر معنویت است و قدرت سپاه در معنویت آن نهادینه شده و از انقلابی که خون‌های زیادی پای آن ریخته شد، پاسداری می‌کند. مردم ایران سال‌ها با رژیم طاغوت مبارزه کردند و شهید و مجروح دادند و پوزه استکبار جهانی را به خاک مالیدند و یک رژیم فاسد را از کشور اخراج کردند.

سردار استکی با بیان اینکه سپاه از ارزش‌هایی که انقلاب به دست آورده، پاسداری می‌کند، متذکر شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول ۴۵ ماموریت‌های مختلفی را انجام داده است؛ نیروی زمینی سپاه در دوران دفاع مقدس با نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی همکاری داشت و در همه صحنه‌ها حاضر شد و در کنار آن نیروی مقاومت بسیج برای کمک به نیروهای مسلح آماده کرد و جذب، آموزش، سازماندهی و به کارگیری نیروهای مردمی یکی از کارکردهای سپاه بود. پس از ورود نیروهای مردمی به سپاه و سازماندهی شدن آنها صحنه جنگ تغییر کرد و عملیات‌های مهم طریق القدس، ثامن الائمه، فتح‌المبین، کربلای ۵ تا بیت‌المقدس و والفجر ۸ با حضور نیروهای مردمی انجام شد.

وی با بیان اینکه حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان چه در جبهه و خط مقدم و چه پشت جبهه، صحنه جنگ را به سود کشور تعییر داد، افزود: نیروی دریایی سپاه وظیفه صیادت دریایی را در خلیج فارس انجام داد و شاهد بودیم نیروهای انگلیسی و آمریکایی که در خلیج فارس قصد تعرض به حریم کشور را داشتند، توسط نیروی دریایی سپاه به اسارت در آمدند و اولین ضربه‌ها به استکبار جهانی وارد شد.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا(ع) شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس را پاسخ حضور مردم و عنایت خداوند دانسته و یادآور شد: شکست نیروهای آمریکایی در طبس، شکست و تخریب آمریکا در تسخیر لانه جاسوسی از جمله تخریب هیمنه استکبار جهانی در روزهای اوایل انقلاب اسلامی است.در دوران دفاع مقدس آمریکایی‌ها نفت‌کش‌های کشورهای خلیج فارس را اسکورت می‌کردند و با وجود نیروهای سپاه و نیروهای جان بر کف مردمی حتی در آنجا نیز شکست خوردند.

وی با بیان اینکه نیروی هوافضای سپاه با تکیه بر شعار " ما می‌توانیم" پیشرفت‌های نظامی زیادی ایجاد کرده است، بیان داشت: امام (ره) امید و انگیزه را در ملت ایران به ویژه نسل جوان تقویت کردند و ما در مقاطع مختلف توانستیم بالگردها، هواپیماها، موشک‌های دوربرد و با فناوری‌های روز تولید کنیم و امروز جوانان مبتکر و متعهد نیروی هوافضای سپاه موفق شده‌اند که تجهیزات نظامی کشور را با دانش روز گسترش دهند.

سردار استکی گفت: نیروی قدس سپاه برای حراست از انقلاب اسلامی از مرزها فراتر رفت و هر کجا که انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن مورد تهدید قرار گرفت، حاضر شد. نیروی قدس سپاه با تشکیل جبهه مقاومت توسط شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی، سردار زاهدی، سردار حجازی موجب شد موضوع فلسطین از مسیر فراموشی نجات دهد و لبنان را از زیر چکمه‌های صهیونیستی آزاد کردند.

وی ادامه داد: جبهه مقاومت با حضور جوانان عزیز توانست مقابل رژیم صهیونیستی، آمریکا و استکبار جهانی که سعی در ایجاد خاورمیانه جدید داشت، ایستادگی کند. گروهک تروریست داعش دست‌آموز آمریکایی‌ها و استکبار جهانی بود، به دست رزمندگان نیروی قدس و نیروهای جبهه مقادمت شکست خورد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: سپاه پاسداران با ۵ نیرویی که توسط امام(ره) و مقام معظم رهبری تشکیل شد، با حضور جوانان عزیز توانست باعث افتخار ملت ایران باشد و در داخل کشور با فتنه‌ها و کودتاها، در مرزها با اشرار و ضد انقلاب و در خارج از مرزهای کشور با دشمن مقابله کند و ماموریت‌هایش را در همه عرصه‌ها به خوبی انجام داده است.

وی اظهار داشت: نیروی دفاعی سپاه در جنگ سخت، نیمه سخت و جنگ نرم و رسانه‌ای وارد شد و همچنین با جهاد سازندگی به کمک دولت آمده و با آب‌رسانی به روستاها، محرومیت‌زدایی، ساخت جاده‌ها و عمره ماموریت خودش را انجام داده است. همچنین سپاه در سایر عرصه‌ها مثل حراست از ناوگان هوایی و مراکز هسته‌ای کشور با توجه به حضور منافقین ایستادگی کرده و تلاش کرده است.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا(ع) گفت: در زمینه علمی و پژوهشی دانشگاه امام حسین(ع) و سایر دانشگاه‌های سپاه موفق شدند تا به مراتب علمی بالایی برسند و با پروژه‌های دانشگاهی نیازهای نیروهای مسلح و کشور را تامین کرده است. همچنین در زمینه بهداشت و درمان بیمارستان‌های سپاه در همه مناطق کشور به ویژه مناطق محروم مشغول خدمت‌رسانی هستند و گروه‌های جهادی و بسیجی در زمان حوادث طبیعی حاضر هستند و به مردم امدادرسانی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در طی ماه‌های گذشته سه شکست بزرگ را متحمل شده است، اظهار داشت: رژیم منحوس صهیونیستی ابتدا در عملیات طوفان الاقصی، در ادامه با جنایت علیه مردم غزه و عملیات وعده صادق شکست بزرگی را متحمل شد و به اهداف خود دست نیافت.

سردار استکی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده بودند که رژیم منحوس صهیونیستی باید تنبیه شود، گفت: عملیات وعده صادق در سه سطح انجام شد و همه تحلیلگران راهبردی دنیا را متعجب کرده و شاهد هستیم که همینه رژیم صهیونیستی و آمریکا را شکست و در جبهه مقاومت قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق باعث شکستن قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی، آمریکا و حامیانش شده است.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897152

دیگر خبرها

  • سردار استکی: عملیات وعده صادق باعث شکسته شدن قدرت پوشالی اسرائیل شد/ دشمن برای جبران تحقیر به عملیات روانی روی آورد!
  • شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست طی درگیری‌ها در طولکرم
  • گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • عملیات «وعده صادق» یک تنبیه کوچک برای صهیونیست‌ها بود
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است
  • نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران از قوی‌ترین نیروهای مسلح جهان است
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق