Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@12:54:15 GMT

سرعت رشد اقتصاد هند در ۲۰۲۱ از چین پیشی می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۹۲۹۴

سرعت رشد اقتصاد هند در ۲۰۲۱ از چین پیشی می‌گیرد

پیش‌بینی می‌شود اقتصاد هند در سال جاری میلادی به سرعت از رکود فعلی بیرون آمده و ۹.۷ درصد توسعه یابد، در حالی که رشد اقتصاد چین ۸.۶ درصد تخمین زده می‌شود. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، اطلاعات شرکت تحقیقاتی گلوبال دیتا نشان می‌دهد هند در اوایل 2021 جای خود را به عنوان کشور دارنده سریع‌ترین رشد اقتصادی جهان از چین باز پس می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین دو سال است در رتبه اول قرار دارد.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

این شرکت مستقر در لندن انتظار دارد اقتصاد هند در سال جاری میلادی به سرعت از رکود فعلی بیرون آمده و 9.7 درصد توسعه یابد یعنی سریع‌تر از سایر اقتصادهای بزرگ دنیا. رشد اقتصاد چین 8.6 درصد پیش‌بینی می‌شود.

 دلیل اصلی رشد اقتصاد هند افزایش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ماه‌های اخیر و بسته محرک اقتصادی 266 میلیارد دلاری آن خواهد بود که در ماه مه توسط دولت برای کمک به احیای اقتصاد از تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا تصویب شد.

اقتصاد هند احتمالاً 7.7 درصد در سال مالی 21-2020 کوچک خواهد شدافت مصرف سالانه نفت هند برای اولین بار طی 21 سال گذشته

 به علاوه، کاهش موارد ابتلا به کرونا در این کشور به همراه افزایش تقاضا طی فصل جشن‌ها باعث رشد احتمالی اقتصاد آن می‌شود.

طبق گزارش این شرکت تحقیقاتی، کمپین واکسیناسیون سراسری علیه کرونا که در اوایل همین ماه به راه افتاده، بخش‌های آسیب دیده از جمله حمل و نقل، اقامت و تفریحات را به مسیر رشد بازمی‌گرداند.

 گارجی رائو، تحلیلگر اقتصادی در موسسه گلوبال دیتا می‌گوید:«کاهش محدودیت‌های کرونایی به همراه محرک‌های بزرگ مالی از طرف دولت باعث عملکرد بهتر شاخص مدیران خرید ، تولید و خدمات در هند از ماه اوت 2020 شده است».

 انتهای پیام/49

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد هند رشد اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کرمانشاه باید سرعت بگیرد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه میانگین اجرای طرح کاداستر(حدنگاری) در اراضی کشاورزی کشور را ۵۱ درصد اعلام کرد و گفت: این آمار در استان حدود ۴۵.۲ درصد است که باید تا نیمه تابستان به بیش از ۶۰ درصد برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین _ در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال با موضوع قانون جامع حدنگار (کاداستر)، با اشاره به آخرین روند اجرای طرح کاداستر در استان، اظهار کرد: تا اواخر اسفند سال گذشته ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان حدنگاری شده بود و طبق گزارش ثبت اسناد استان، در یک ماه اخیر این آمار با رشد بیش از پنج درصدی به ۴۵.۲ درصد رسیده است.

وی میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: از مسئولین دستگاه‌های ذیربط انتظار داریم این آمار تا نیمه‌های تابستان به بیش از ۶۰ درصد و بالاتر از میانگین کشوری برسد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه در خصوص مقابله با تغییر کاربری اراضی در استان، تصریح کرد: طی یکسال اخیر ۱۲۰۰ فقره دستور موقت و ۳۰۰ فقره احکام قطعی برای برخورد با تغییرکاربری‌ها در سطح استان صادر شده و یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه هستیم.

وی در رابطه با صیانت از منابع آبی در استان نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز استان مسدود شود.

کرمی در ادامه ضمن هشدار جدی به دستگاه‌های خدمات‌رسانی که به واحدهای غیرمجاز خدمات ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی به هر طریق به افرادی که درصدد تصرف، ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز یا حفر چاه‌های غیرمجاز و… هستند جرم محسوب شده و دستگاه‌هایی که مرتکب این جرم شوند تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

کد خبر 745289

دیگر خبرها

  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام گیرد
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کرمانشاه باید سرعت بگیرد
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید