Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کتاب «شاید پیش از اذان صبح» روایتی در وصف سردار سلیمانی است که در نمایشگاه مجازی کتاب تهران با استقبال روبرو شده و در صدر فروش آثار این نمایشگاه قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، کتاب «شاید پیش از اذان صبح» که پیش از این با استقبال مخاطبان در مدت کمی به چاپ چهارم رسید، در نمایشگاه مجازی کتاب تهران هم مورد اقبال قرار گرفته و به زودی چاپ دهم این اثر، به دست مخاطبان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب اثری در وصف سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی به قلم شیوا و توانای نویسنده «آن بیست و سه نفر» و «اردوگاه اطفال» و شامل خاطرات و دلنوشته‌هایی برای آن شهید عزیز است.
آقای یوسف زاده در ابتدای کتاب با عرض ارادت به فرمانده‌اش در زمان دفاع مقدس این‌گونه نوشته‌است: «سال‌هایی که می‌جنگید، دعای خیر و نگاه ترسانم دنبالش بود که جانش از بلا دور باشد. خودش اما، نگاهش جایی دیگر بود و سرانجام خداوند او را که می‌جنگید، بر ما که نشسته بودیم با پاداش شهادت برتری داد. در دلنوشته‌هایم برای حاج قاسم، ترجیح دادم مستقیم با خودش حرف بزنم، چون گمان نمی‌کنم مُرده باشد.
این کتاب را به دو مرد تقدیم می‌کنم: به شهید حسین پورجعفری که شانه‌به‌شانه قاسم تا نفس آخر رفت، و به یار سفرکرده‌ام زنده‌یاد محمد صالحی یکی از آن بیست‌وسه نفر که وقتی خبر انفجار در فرودگاه بغداد را شنید بیمار بود و به‌سختی می‌توانست حرف بزند، اما همه سعی خودش را کرد که به من بگوید: «احمد... برای... حاج قاسم... بنویس!»
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: فرهادی گفت: چند هفته قبل، حاج‌قاسم را همین‌جا توی همین مسجد دیدم. به گمانم از سر مزار دوستان شهیدش می‌آمد؛ بی تشریفات و بی محافظ، تک و تنها. یکی از دوستانم او را نشان داد و گفت این آقا رو می‌شناسی؟ از دور نگاهش کردم، گفتم چقد شبیه حاج‌قاسمه. گفت فکر کنم خودشه. گفتم نه بابا حاج‌قاسم الان یا عراقه یا سوریه یا لبنان، اینجا توی مسجد محل ما چه‌کار می‌کنه؟ رفتم کنار دستش نشستم و آهسته گفتم ببخشید شما خیلی شبیه حاج‌قاسم هستید. دستم را فشار داد، نشاندم کنار خودش و گفت بله خیلی شبیه حاج قاسمم، ولی بین خودمون باشه. آهسته گفتم چشم حاجی، فقط یه شرط داره. گفت چه شرطی؟ گفتم اینکه یه سلفی باهاتون بگیرم. خندید. سلفی اول را گرفتم، چشمانم بسته بود. گفتم حاجی یکی دیگه، این خراب شد. دوباره خندید. دوباره گرفتم. نمازش را خواند. نماز نافله را که شروع کرد به چند نفر از دوستانم خبر دادم. حاجی برای رفتن عجله داشت، ولی وقتی بچه‌ها دوره‌اش کردند با حوصله ایستاد و با جوان‌های مشتاق دفاع از حرم، نیم ساعت صحبت کرد و با آن‌ها عکس یادگاری گرفت. بیرون از مسجد یک سمند نقره‌ای پارک بود که جوانی کوتاه‌قد پشت فرمانش منتظر حاجی بود. رفت سوار شد. راننده می‌خواست راه بیفتد که یکی از بچه‌ها از راه رسید و گفت حاجی با من عکس نگرفتی! خندید. پیاده شد با او هم عکس گرفت و رفت. جوان این خاطره را که تعریف کرد انگار فهمیده باشد که من قصه‌اش را باور نکرده‌ام، موبایلش را روشن کرد، توی گالری، سلفی‌هایش با حاج‌قاسم را نشان داد. او راست می‌گفت. خود عزیزت بودی!

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کتاب سردار سلیمانی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: کنگره ملی شعر سردار دل‌ها با هدف گرامی داشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

مجید منادی افزود: پس از فراخوان این کنگره ادبی آثار مختلفی از شاعران سراسر کشور با موضوع شهید سلیمانی، جبهه مقاومت، فلسطین و مظلومیت مردم غزه به دبیرخانه ارسال شد.

وی ادامه داد: همچنین در چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها   بخش ویژه‌ای در موضوع  غزه اختصاص یافته است و شاعران به خوانش آثار خود در خصوص مظلومیت مردم غزه می‌پردازند.

چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها به میزبانی شهرستان شوشتر روز جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۲۰ در تالار فرهنگ برگزار می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد
  • اقدام جالب امیرعبداللهیان برای تشکر از سردار حاجی‌زاده | عکس
  • عکس/ دسته‌گلِ وزیر خارجه برای سردار حاجی‌زاده
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • روسیه: وقتی آمریکا قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر می‌افتد
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است
  • انتشار کتابی درباره اختلالات روانپزشکی در جهاددانشگاهی قزوین
  • جان فدای ایران، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی + فیلم
  • (ویدئو) حال و هوای گلزار شهدای کرمان مزار حاج قاسم سلیمانی همزمان با حمله ایران به اسرائیل
  • ببینید | واکنش مردم در مزار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از حمله سپاه به اسرائیل