Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا صالحی مجری کارآزمایی و تست بالینی واکسن کرونای ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهار داشت: واکسن کوایران واکسنی با پلتفرم شناخته شده در دنیا و از نوع ویروس کشته شده است و چندین کشور دنیا در حال حاضر از این پلتفرم استفاده می‌کنند و در کشور نیز با تلاش‌ها محققان این واکسن تولید و کارآزمایی بالینی آن آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این واکسن در میانه راه فاز یک بالینی قرار دارد اظهار داشت: فاز یک کارآزمایی بالینی واکسن کووایران تا آخر ماه جاری به اتمام می‌رسد. در مرحله دو فاز یک این واکسن روی ۱۴ نفر دیگر تست می‌شود و در فاز ۲ بالینی نیز روی ۵۰۰ نفر تست خواهد شد.

وی افزود: کارآزمایی واکسن کرونای شرکت رازی نیز ظرف هفته آینده وارد کارآزمایی بالینی می‌شود، این واکسن از نوع  نوترکیب است که برخی از کشورهای دیگر دنیا نیز درحال ساخت این نوع واکسن هستند.

مجری کارآزمایی و تست بالینی واکسن کرونای ایرانی با بیان اینکه انستیتو پاستور نیز درحال تولید مشترک واکسن نوترکیب دیگری با همکاری کشور کوبا است گفت: مقرر شد خط تولید این واکسن در ایران راه‌اندازی شود و از فاز سه آزمایشات بالینی ایران نیز به این روند بپیوندد. درحال حاضر این واکسن فاز یک را با موفقیت پشت سر گذاشته و وارد فاز دو بالینی شده است.

صالحی در پاسخ به این پرسش که کدام کشورها درحال تلاش برای تولید واکسن «Inactivated» هستند اظهار داشت: کشور چین ساخت این واکسن را آغاز کرده است و کشورهایی مثل امارات، آرژانتین، برزیل و برخی کشورهای اروپایی این واکسن را خریده‌اند و درحال استفاده هستند یا وارد نوبت خرید شده‌اند، از سویی شرکتی هندی نیز واکسن «Inactivated» را تولید کرده است و قرار است واکسیناسیون کشور هند با این واکسن انجام شود

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن سلامت محمدرضا صالحی فاز یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها

رئیس فدراسیون والیبال ایران در نشستی آنلاین با مسئولان ورزش کوبا درباره راهکارهای افزایش همکاری‌های دوجانبه گفت وگو کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، رئیس فدراسیون والیبال روز پنج‌شنبه 16 فروردین میزبان آلبرتو گونسالس کاسالس، سفیر کوبا در تهران بود و دو طرف بر افزایش همکاری‌های والیبالی تاکید کردند.

میرحسینی: نیاز تیم ملی والیبال،‌ مدیریت بازیکنان است

سید میلاد تقوی در این راستا روز سه‌شنبه نشستی آنلاین با مسئولان ورزش کوبا (نماینده ورزش کوبا، نایب رئیس و دبیر فدراسیون والیبال کوبا) برگزار کرد تا امکان تحقق افزایش همکاری‌های والیبالی بین دو کشور بررسی شود.

در این نشست که وحید مرادی نایب رئیس و فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان نیز حضور داشتند، درباره افزایش همکاری‌ها به ویژه در حوزه والیبال زنان و استفاده از مربیان این کشور برای رشد و توسعه والیبال زنان ایران بحث و گفت وگو شد.

برگزاری دیدار دوستانه بین تیم‌های ملی والیبال ایران و کوبا، برگزاری اردوی‌های آماده سازی مشترک، استفاده از توانایی نیروهای اجرایی برای برگزاری مسابقات والیبال، شناسائی فرصت‌ها و توانایی موجود در دو کشور برای برگزاری اردوها و مسابقات و همچنین تبادل مربیان از جمله محورهای این نشست یک ساعته بود.

تیم ملی والیبال کوبا در چهار دهه گذشته همواره در زمره تیم‌های بزرگ جهان بوده است و با 9 بار حضور در بازی‌های المپیک، 16 حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان و  22 بار حضور در لیگ جهانی جزو تیم‌های باسابقه به‌شمار می‌رود.

کوبایی‌ها به جز لیگ جهانی، یک مدال برنز المپیک، 2 نقره و 2 برنز جهان و یک مدال طلای جام‌جهانی و چندین نقره و برنز به همراه 15 قهرمانی در مسابقات منطقه نورسکا را در کارنامه خود دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد