Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:03:58 GMT

۱۳ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۹۴۲۱

۱۳ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید جویباری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی، ۱۳ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک بیدک رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

جویباری افزود: این اراضی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و با اخذ دستور از دادستان باز پس گیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: طی عملیات رفع تصرف که با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند و همکاری نیروی انتظامی انجام شد، تمامی دیوارکشی‌های ایجاد شده بر روی این اراضی مورد تخریب قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند از توقیف یک دستگاه بیل مکانیکی غیرمجاز در اراضی ملی پلاک لومان این شهرستان نیز خبر داد و در این باره گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر تعرض به عرصه‌های ملی، عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل و مراتع فوراً به منطقه اعزام شدند که علاوه بر تشکیل پرونده تخلف نسبت به توقیف بیل مکانیکی مورد نظر اقدام کردند.

جویباری از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی فوراً مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر 5129326

منبع: مهر

کلیدواژه: رفع تصرف از اراضی ملی شهرستان دماوند ویروس کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیراز بوشهر گرگان کرمانشاه شیوع کرونا دهه فجر قوه قضاییه مشهد شهرکرد سازمان تبلیغات اسلامی منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵ هکتار از اراضی ملی روستای دولت آباد از توابع بخش اسفندقه که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 6086743

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور