Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:38:42 GMT

پاکستان، طالبان را واردار به عمل به تعهداتش کند

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۹۴۹۳

پاکستان، طالبان را واردار به عمل به تعهداتش کند

به گزارش ایرنا،وزیر خارجه پاکستان چند روز پیش از جوبایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا خواست با خروج نظامیان آمریکا از افغانستان به توافقنامه این کشور با طالبان پایبند باشد.

وزارت خارجه افغانستان در ادامه این اطلاعیه از دولت پاکستان و  شرکای بین المللی خواسته است تا به طالبان برای عملی کردن تعهداتشان برای کاهش خشونت ها،برقراری آتش بس سراسری و قطع رابطه با گروههای تروریستی فشار وارد کنند تا زمینه گفت وگوی معنادار برای دستیابی به صلح و توافق سیاسی هموار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این اطلاعیه اضافه شده است افغانستان از تلاش تمامی طرف هایی که برای برقراری صلح صادقانه تلاش می کند قدردانی می کند.

وزارت امور خارجه افغانستان در  ادامه از همه طرف های دخیل در روند صلح افغانستان خواسته است به تعهدات خود برای دستیابی  به صلح عمل کنند.

در ادامه اطلاعیه وزارت امور خارجه افغانستان آمده است دولت با آزادی شش هزار زندانی طالبان ،اعلام آمادگی برای آتش بس فوری و سراسری و شرکت صادقانه در گفت وگوهای صلح تمام تلاش خود را برای هموار کردن راه دستیابی به توافق جامع و عملی به کار گرفته است.

براساس گزارش وزارت امور خارجه افغانستان ،طالبان نه تنها به تعهدات خود برای آتش بس سراسری عمل نکرده ،بلکه با دست زدن به ترورهای هدفمند و افزایش خشونت ،چالش تازه ای برای دستیابی به صلح ایجاد کرده است.

رئیس جمهوری افغانستان نیز چند روز پیش در سفری به استان هرات در دیدار با مردم این استان از طالبان خواست که برای دستیابی به صلح  با قطع رابطه خود با پاکستان ،دست از تابعیت دوگانه بردارند.

برچسب‌ها پاکستان افغانستان طالبان مذاکرات صلح افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان افغانستان طالبان پاکستان افغانستان طالبان مذاکرات صلح افغانستان اخبار کنکور خارجه افغانستان برای دستیابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ «ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست هفتگی خود گفت : تاریخ دقیق و برنامه‌های سفر رئیسی به پاکستان متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در برخی از شهر‌های ایران در بامداد روز جمعه گفت: پاکستان در حال بررسی موضوع بوده و تنها در صورت دریافت اطلاعات و روشن‌تر شدن اتفاق مذکور قادر به موضع گیری خواهیم بود.
«ممتاز زهرا بلوچ» همچنین تاکید کرد پاکستان به دنبال تنش زدایی فوری در خاورمیانه‌ است که در پی اقدامات غیر مسئولانه و بی پروای اسرائیل از جمله حمله به سرکنسولگری ایران در دمشق بسیار ملتهب است.
وزارت امور خارجه پاکستان بار دیگر توقف فوری حملات اسرائیل را در غزه و آتش بس فوری به همراه پایان محاصره این منطقه خواستار شد و تاکید دارد جامعه جهانی باید اسرائیل را به خاطر جنایات جنگی و نسل کشی پاسخگو کند.

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر