Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@11:55:59 GMT

پدرسن: آرامش در سوریه شکننده است

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۹۵۲۸

پدرسن: آرامش در سوریه شکننده است

فرستاده سازمان ملل به سوریه تأکید کرد که آرامش در این کشور "شکننده" است و هر لحظه امکان فروپاشی آن وجود دارد.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دور پنجم مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه که دوشنبه در ژنو برگزار می‌شود، گفت: به رغم اینکه ۱۰ ماه گذشته طی یک دهه از نزاع سوریه اوضاع آرام‌تر بود و تقریبا تغییراتی در جبهه‌های مقدم جنگ صورت گرفت اما هر لحظه احتمال فروپاشی اوضاع وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آرامش "شکننده" است. کمیته قانون اساسی نمی‌تواند به دور از عوامل دیگر فعالیت کند.

پدرسن گفت: به همکاری بین المللی و مذاکرات واقعی نیاز داریم تا طرف‌های مختلف پای میز مذاکره بنشینند و درباره چگونگی پیشبرد این روند تبادل نظر کنند. اگر این اراده سیاسی نباشد دشوار است روند را به جلو ببریم.

پدرسن ابراز امیدواری کرد که روسای شرکت کننده با طرح‌هایی دارای دستورکارهای واضح برای پیشرفت در این روند موافقت کنند.

دور چهارم مذاکرات قانون اساسی سوریه چهارم دسامبر بدون هیچ نتیجه چشمگیری به پایان رسید هرچند که پدرسن اعلام کرد طرف‌های شرکت کننده برای اولین بار به توافقی درباره دستورکار و موعد نشست آتی دست یافتند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، در این جلسه شهاب اقبال، پژوهشگر پژوهشکده شورای نگهبان، نتایج پژوهش صورت گرفته درباره اصل ۲۲ قانون اساسی که زیرمجموعه فصل حقوق ملت در قانون اساسی به شمار می‌رود را ارائه کرد و ضمن تبیین حقوق مورد بحث این اصل، ارتباط این اصل با سایر اصولی که به این حقوق پرداخته‌اند را تشریح کرد و در ادامه سایر کارشناسان حاضر در جلسه به اظهارنظر درباره مطالب مطرح شده پرداختند.

در این جلسه همچنین دکتر کدخدایی، عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان، ضمن جمع‌بندی مطالب مطرح شده در جلسه، با اشاره به فضای سیاسی اجتماعی کشور در زمان تصویب قانون اساسی، به ارائه توضیحاتی درباره کلمه حقوق در متن این اصل پرداخت و درباره حصری بودن با عدم حصری بودن مصونیت از تعرض حقوق مطرح شده در متن این اصل نکاتی را مطرح کرد.

گفتنی است شرح مبسوط قانون اساسی از جمله رخدادهای علمی پژوهشکده شورای نگهبان است که در آن پژوهشگران این پژوهشکده ضمن بررسی ابعاد مختلف اصول قانون اساسی، به واکاوی کلیه ظرفیت‌های نهفته در این اصول که می‌تواند باعث اثربخشی، رفع ابهام و ارتقاء نظام حقوق عمومی کشور شود می‌پردازند. تاکنون بیش از ۷۰ اصل قانون اساسی در این سلسله جلسات بررسی شده است که پس از اتمام این فرآیند، در قالب کتاب «شرح قانون اساسی» توسط پژوهشکده شورای نگهبان منتشر خواهد شد و در اختیار جامعه حقوقی کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر