Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن اعلام حمله تروریستی به خط لوله گاز شرکت نفت و گاز دولتی «پترولئوس دی ونزوئلا» این حمله را که آتش‌سوزی بزرگی در پی داشت، محکوم کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا حمله به خط لوله گاز شرکت دولتی نفت و گاز «پترولئوس دی ونزوئلا» (PDVSA) را که سبب آتش‌سوزی بزرگ در تاسیسات در ایالت شمال شرقی «آنسوآتگی» شد، محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، هیچ کسی در این حمله کشته یا زخمی نشد و کارگران این شرکت نشت گاز را متوقف کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، مادورو روز شنبه در سخنانی که در یوتیوب منتشر کرد، گفت: امروز ما متحمل یک حمله تروریستی علیه خط لوله گاز شرقی که آتش‌سوزی بزرگی را به همراه داشت، شدیم و اکنون کارگران پترولئوس دی ونزوئلا آن را تحت کنترل درآورده‌اند.

ویدئویی هم که گفته می‌شود مرتبط با این حادثه است و آتش‌سوزی را نشان می‌دهد، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
مادورو همواره آمریکا را در عملیات خرابکاران و سازماندهی حملات به مراکز ارتباطاتی، انرژی و تاسیسات نفت و گاز در ونزوئلا مقصر خوانده است. رئیس‌جمهور ونزوئلا تاکید دارد که تحریم‌های غرب علیه ونزوئلا و این شرکت نفت و گاز دولتی و شرکت‌های تابعه آن تلاشی برای توقیف دارایی‌های خارجی آن و جلوگیری از انجام معاملات این شرکت است.

در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۸ ونزوئلا مادورو پیروز شد، اما آمریکا -با دخالت در امور داخلی این کشور- آن را به عنوان رئیس‌جمهور مشروع به رسمیت نشناخت و تحریم‌هایی را علیه این کشور آمریکای لاتین اعمال کرد که بیش از همه بر صنعت نفت آن تاثیرگذار بوده است.

با این حال، مادورو تسلیم نشد و روز چهارشنبه گفت کشورش توانست در برابر سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا مقاومت کند و پیروز شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مادورو پس از برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: «امروز ۲۰ ژانویه دونالد ترامپ رفت، رفت، رفت... ما او را شکست دادیم. این برای ونزوئلا پیروزی محسوب می‌شود. او تنها رفت. این برای ما پیروزی است».

رئیس جمهور ونزوئلا افزود: «مهم است که مجلس ملی به عنوان بدنه قانون‌گذاری کشور و کمیسیون سیاست خارجی آغاز روابطی جدید میان آمریکا و ونزوئلا را مورد بررسی قرار داده و ابتکارات سیاسی و قانونی متناسب را اتخاذ کند».

مادورو همچنین در پیامی تلویزیونی گفت: «از دولت آمریکا می‌خواهم از اهریمن‌سازی انقلاب بولیواری و نیکلاس مادورو دست برداشته و صفحه دروغ، اهریمن‌سازی و نفرت پراکنی علیه ونزوئلا را ببندد. بهبود روابط به سمت رابطه‌ای بر پایه احترام، تعامل و آینده‌نگری را خواستار هستیم».

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه پیشنهادی بایدن روز سه‌شنبه در کنگره آمریکا گفت همچنان «خوان گوایدو» رئیس جمهور خودخوانده و رهبر مخالفان ونزوئلا را به رسمیت می‌شناسد. او همچنین گفت آمریکا باید تحریم‌های موثرتری را علیه دولت مادورو اعمال کند.

بلینکن در حالی بر سیاست‌های «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا پافشاری می‌کند که اتحادیه اروپا و گروه لیما متشکل از دوازده کشور آمریکای لاتین از به رسمیت شناختن گوایدو عقب‌نشینی کرده‌اند.

این عقب‌نشینی پس از آن رخ داد که حزب مادورو موسوم به حزب «سوسیالیست متحد ونزوئلا» و احزاب متحد رئیس‌جمهور این کشور در انتخابات پارلمانی ونزوئلا موفق به کسب اکثریت کرسی‌ها شدند. با این حال گوایدو رهبر مخالفان و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا که در صدد کاهش اعتبار این انتخابات پارلمانی بود، آن را بایکوت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مادورو حمله تروریستی خط لوله نفت و گاز ونزوئلا رئیس جمهور ونزوئلا نفت و گاز آتش سوزی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به حمله ایران علیه اسرائیل چه بود؟

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه و با انتشار بیانیه‌ای گفت «حملات بی‌سابقه ایران و نایبان آن در یمن، سوریه و عراق علیه تاسیسات نظامی اسرائیل را به‌شدت محکوم می‌کنم».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

به نقل از ایسنا رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرده تا بر «تعهد مستحکم» ایالات متحده بر امنیت اسرائیل تاکید کند.

او همچنین گفته امروز (یکشنبه) با سران گروه هفت نشست برگزار می‌کند تا «یک پاسخ یکپارچه دیپلماتیک» را به حمله تلافی‌جویانه ایران، هماهنگ کند.

رسانه عبری اسرائیل هیوم پیشتر خبر داده بود بایدن در رایزنی تلفنی با نتانیاهو، از او خواسته بود به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخ ندهد.

بایدن در ادامه گفته آمریکا به رژیم صهیونیستی برای «ساقط کردن تقریبا تمام موشک‌ها و پهپادهای ایران» کمک کرده است.

این ادعا در حالی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به هدف قرار گرفتن یک پایگاه هوایی این رژیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی اعتراف کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید حمله‌ای به نیروها و تاسیسات آمریکایی در منطقه صورت نگرفته اما آن‌ها «در مقابل تمام تهدیدات، هوشیار باقی خواهند ماند».

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894910

دیگر خبرها

  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • بایدن: با رهبران گروه 7 درباره حمله ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • بایدن: با رهبران گروه هفت درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • همدردی رئیس جمهور ماداگاسکار در پی حمله به کنسولگری ایران
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • واکنش بایدن به حمله ایران علیه اسرائیل چه بود؟
  • درخواست مهم جو بایدن از اسرائیل در مورد حمله امشب ایران
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند