Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ پیروز حناچی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران پس از ارائه لایحه بودجه سال 1400 در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از جزییات این لایحه گفت : اولین بودجه قرن را امروز به شورای شهر ارائه دادیم و بودجه اصلی و ردیف های حدود 36 هزار و 333 میلیارد تومان است.

او ادامه داد: امسال اولین سالی است که تبصره‌های بودجه را هم در داخل بودجه آوردیم که در التزام بخشی به بودجه و شفاف بخشی آن بسیار کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال‌های قبل نیز این رقم بود اما به شکل تبصره ها ارائه می‌شد. این رقم معادل 11 هزار و 554 میلیارد است.

در این زمینه بخوانید: 

لایحه بودجه ١٤٠٠شهرداری تهران تقدیم شورا شد/ رقم بودجه؛ ۴۷هزار و ۶۸۷میلیارد تومان

 

حناچی با بیان اینکه بودجه امسال دو سطحی است،گفت: پیشنهاد دادیم که اگر در شورا به تصویب برسد رقم معال 2 هزار 274 میلیارد برای 32 پروژه اولویت دار اختصاص می‌یابد . نگاه بودجه با رویکرد اجتماعی است و ارتقا برای توسعه پروژه‌های محله‌ای، شرایط کرونایی و توجه به بخش‌های آسیب پذیر از ویژگی های بودجه است . 

تلاش شده است که به موضوع دستفروشان و کسانی که معیشت آنها به صورت روزانه تامین می‌شود هرچند که وظیفه شهرداری نبوده اما به عنوان یک نگاه اجتماعی توجه و تسهیلاتی برای آن‌ها فراهم شود . 

او در پاسخ به این سوال که بدهی و دیون شهرداری در لایحه بودجه 1400 چه میزان پیش بینی شده است، گفت : میزان بدهی‌های شهرداری اصطاتیک نیست؛ بلکه دینامک است چرا که بخشی را می‌پردازیم و بخش دیگر جایگزین می‌شود بخش عمده ای از بدهی‌های ما بانکی است که وقتی از آن مهلت می‌گذارد میزان بهره پرداختی بسیار بالا می رود و به نفع شهرداری است که آن را همیشه پایین نگاه دارد و در ترازی نگاه داریم که بتوانیم از تسهیلات جدید هم استفاده کنیم . 

حناچی درباره میزان بدهی‌ها گفت:نمی توان رقم دقیق بگویم فقط به یکی از بانک ها بیش از 20 هزار میلیارد بدهی داشتیم و تلاش می کنیم این تراز را نگاه داریم و بدهی بیشتر برای شهرداری تولید نکنیم. درباره پیمانکاران نیز همین طور است چرا که دائما در حال پرداخت هستیم و رقم ثابتی نداریم، بدهی پیمانکاران خرد تقریبا همه پرداخت شده اند.

او ادامه داد: در سال گذشته اعتراضات زیاد داشتیم که با برات کارت و روش های دیگر، بدهی‌های پیمانکاران خرد را پرداخت کردیم و عمدتا پیمانکاران درشت ما باقی مانده اند که آن هم در حال پرداخت است . 

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به این پرسش که بودجه مترو در سال گذشته حدود 2 هزار و 800 میلیارد بوده که امسال در بودجه با اوراق مشارکت افزایش پیدا کرده است، این رقم نزدیک به 35 درصد اختصاص یافته است جایگاه مترو در بودجه 1400 چقدر است، گفت :  واقعیت این است که با این وضعیت بار ما بار نمی شود، موضوع حاکمیتی مانند حمل و نقل عمومی با این ارقام مشکل‌اش حل نمی شود مشکل ما این است که می خواهیم پروژه های باقی مانده را تکمیل کنیم اما نمی شود با این وضعیت کار بزرگ انجام داد و این را به دولت هم اعلام کرده ایم . 

او اضافه کرد: به اعتقاد ما حمل و نقل در پایتخت یک موضوع حاکمیتی است و دولت نمی تواند خودش  را از این موضوع کنار بکشد و همان طور که برای طرح های عمرانی کشور اعتبار گذاشته می‌شود برای متروی تهران نیز بودجه اختصاص یابد . 

حناچی در پاسخ به پرسش دیگری درباره بودجه افشای فساد در لایحه بودجه 1400 گفت : این قانون سوت زنی است که اگر شورا به تصویب برساند بخشی از آن به کسانی اختصاص پیدا کند که سند را افشا کرده اند. این موضوع در حال بررسی است . 

شهردار تهران درباره رویایی بودن بودجه 1400 و میزان تحقق پذیری بودجه سال جاری نیز توضیح داد:  ما معمولا دو ماه آخر وضعیت بهتری در طول سال داریم به دلایل مختلف از جمله آن که معمولا هر سال عوارض تغییر می کند و افراد به این دلیل که به سال بعد نخورند در همان سال عوارض خود را پرداخت کرده تاکنون 70 درصد بودجه محقق شده و این که بودجه محقق شود دور از ذهن نیست . 

  او درباره شهرداران بازداشت شده دو منطقه نیز توضیح داد : منتظر هستیم دستگاه قضایی نظر خود را بدهد

حناچی در پاسخ به این پرسش که شهرداران از سوی اطلاعات سپاه دستگیر شده‌اند، گفت : شهرداران در اختیار دستگاه قضایی هستند و شعبه بازپرسی کارکنان دولت در حال بررسی است و هنوز اتهام است و هر چه دستگاه حقوقی و قضایی تصمیم بگیرند تابع آن هستیم.

پربیننده ترین واگن ملی تا چه حد ملی است؟/استفاده از قطعات واگن‌های موجود برای ساخت پرشدن ۸۰درصد تخت گرمخانه‌ها در شب‌های سرد پایتخت ارائه اصلاحیه بودجه ۹۹ بعد از تصویب بودجه سال آینده به شورا/ تشریح علت افزایش شدید بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی بودجه ۲هزار میلیاردی برای پروژه‌های عمرانی۱۴۰۰/ ۴پروژه اولویت‌دار تهران انتقاد عضو شورای شهر از کم‌کاری شهرداری در جلب سرمایه‌گذاری/ عادت به تامین درآمد از روش‌های سنتی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مترو لایحه بودجه بودجه 1400 بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، توماس جردن، رئیس کل بانک مرکزی سوئیس، گفت، با وجود آنکه رشد اقتصادی این کشور بسیار پایین آمده اما سیاست‌های پولی این بانک باید همچنان روی ثبات قیمت‌ها متمرکز باشد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی سوئیس گفت: رشد اقتصادی و تولید به میزان قابل توجهی کاهش یافته و بسیاری از کشورها به‌سمت کسری شدید بودجه و افزایش قابل توجه بدهی رفته اند.

وی در حاشیه برگزاری مجمع بهارانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن ادامه داد: در بسیاری از کشورها سطح بدهی به شدت افزایش یافته و میزان کسری بودجه‌ها بسیار بزرگ شده است.

جردن معتقد است این روند نمی‌تواند ادامه پیدا کند و باید در آینده اصلاح شود. از طرفی خیلی مهم است که سیاست‌های پولی به جای تمرکز بر تأمین بدهی روی ثبات قیمت‌ها متمرکز باشد در غیر این صورت پایانی خوب می‌خواهد داشت.

کد خبر 6085075 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌ها فراهم شد
  • برگزاری نمایشگاه بین المللی و جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی فراهم شد
  • دومین جلسه دادگاه برگزار شد/ پسر معاون سابق قوه‌قضائیه اعترافاتش را پس گرفت!
  • پسر معاون سابق قوه قضائیه اعترافاتش را پس گرفت! | متهم: چرا شان من هنگام بازداشت رعایت نشد!