Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان با بیان اینکه امکانات و ظرفیت های روستاها باید به شکل بهینه مورد استفاده قرار گیرند، گفت: در استفاده از ظرفیت های بودجه، وضعیت استان مناسب نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زینی‌وند در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جاری، منظومه‌های روستایی را نوعی سند آمایش برای روستا دانست و بیان کرد: امکان بازبینی اشکالات در منظومه‌ها با توجه به بازه زمانی در نظر گرفته شده امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با پرسش اینکه آیا از سطح زیرکشت، آب موجود و محدوده روستایی الان استفاده بهینه می‌شود؟، عنوان کرد: در سند سازگاری با کم‌آب بنا نیست که سطح کشاورزی پایین آورده شود، اما قرار هم نیست که بی‌حد و اصول (بی‌قواره) سطح زیرکشت را افزایش دهیم و حتما باید مکانیزاسیون و توسعه کشت‌های گلخانه را اجرا کنیم.

استاندار کرمان ابراز داشت: الان بیش از اینکه زمین‌های کشاورزی برای ما مثمر باشند، فقط زمین‌ها را سبز نگه داشته‌ایم و محصولی به ما نمی‌دهند. منظومه‌های روستایی قرار است راه‌های افزایش بهره‌وری را با امکانات موجود به ما بدهند.

زینی‌وند، تعریف زنجیره مشاغل را در منظومه‌های روستایی مورد تاکید قرار داد و گفت: پایه توسعه روستاها مشاغل خرد است و برای هر روستا مزیتی می‌تواند تعریف شود که براساس آن، مشاغل رونق یافته و محصولات آنها جهانی شود.

استاندار کرمان در ادامه جلسه به مدیران بر جذب اعتبارات اسناد خزانه تاکید کرد و گفت: بازگشت اعتبار در شرایط بی‌پولی، ظلم به استان است. مصوبه استان را مبنی بر جابجایی اعتبار بین دستگاهی در صورت عدم جذب، با قطعیت پیگیری می‌کنیم. دستگاههایی هستند که الان آمادگی جذب اعتبارات اضافه را دارند.

زینی وند گفت: علی رغم همه زحمات در جذب اعتبارات و استفاده از ظرفیت های بودجه وضعیت استان مناسب نیست. دو ماه پایانی سال باید اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی عملکرد پایین استان در جذب اعتبارات را شایسته استان ندانست و گفت: لیست پروژه های نیمه تمام استان توسط معاون عمرانی استاندار تهیه شده و امیدواریم تا خرداد ماه بتوانیم آنها را تکمیل کنیم که اتفاقات خوبی در حوزه زیرساخت استان داشته باشیم.

استاندار کرمان همچنین با گرامیداشت ایام الله دهه فجر از افتتاح و کلنگ زنی پروژه های استان در این ایام در سفر استاندار و معاونان به شهرستان‌ها خبر داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار کرمان زینی وند علی زینی وند زینی وند شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان امکانات روستایی جذب اعتبارات اسناد خزانه استاندار کرمان جذب اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از بازدید‌های میدانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در راستای بررسی و حل مسائل واحد‌های تولیدی و پروژه‌های مهم خبر داد. 

 در دومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۳ که ظهر دوشنبه ۳ اردیبهشت و با ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان برگزار شد در خصوص مشکل ۱۰ واحد تولیدی در حوزه صنعت و معدن و جهاد کشاورزی تصمیم‌گیری شد. 

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان در این جلسه گفت: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، همه با هدف و نگاه به ارتقای تولید و تداوم اشتغال است. 

وی ادامه داد: بیشترین تولید و توسعه را در واحد‌های کوچک و مردمی می‌توانیم داشته باشیم که به عنوان راهبرد امسال ما قرار دارد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از بازدید‌های میدانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در راستای بررسی و حل مسائل واحد‌های تولیدی در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • بازگشت موفق کاشف سردار آزمون به نیمکت مربیگری