Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@06:21:37 GMT

پرتردد‌ترین استان‌ها در دوره ممنوعیت

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۱۲۵۵

پرتردد‌ترین استان‌ها در دوره ممنوعیت

آمار سفر‌های بین‌شهری در استان‌هایی که نامشان در فهرست «سفر ممنوع» قرار گرفته‌بود نشان می‌دهد که

خبرگزاری میزان - روزنامه همشهری نوشت: ممنوعیت تردد میان شهر‌ها راهکاری است که بسیاری از کشور‌های جهان به محض آغاز همه‌گیری به اجرا گذاشتند؛ راهکاری که در دوره‌های بلند‌مدت در کشور‌هایی مانند نیوزیلند و استرالیا به قطع کامل زنجیره همه‌گیری منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای آغاز همه‌گیری در ایران، این طرح با خساست و تامل فراوان و به‌صورت دوره‌های کوتاه‌مدت به اجرا گذاشته‌شد، اما آغاز موج سوم کرونا در کشور و بالارفتن آمار مرگ‌ومیر و ابتلا باعث شد دولت در نهایت تصمیم به اجرای طرح تعطیلی فراگیر در کشور بگیرد. به این ترتیب از اول آذرماه ۱۳۹۹ تمامی شهر‌های وضعیت قرمز کشور مشمول تعطیلی گسترده مشاغل و ممنوعیت تردد میان‌شهری شدند.

طرح جدید بر اساس بررسی‌های وزارت بهداشت از بار بیماری و میزان بستری روزانه بیماران در شهرستان‌ها تدوین و ۳ سطح هشدار در این طرح برای هر شهرستان تعریف شد. سطح هشدار ۳ شامل شهر‌ها و شهرستان‌های قرمز، سطح هشدار ۲ شامل شهر‌ها و شهرستان‌های نارنجی و سطح هشدار یک شامل شهر‌ها و شهرستان‌های زرد است که محدودیت‌ها بر اساس این سطوح اعمال می‌شوند و هر دو‌هفته یک‌بار وضعیت شهرستان‌ها بررسی و ارزیابی می‌شوند تا در صورت نیاز محدودیت‌ها تسهیل، تمدید یا تشدید شوند.

در ابتدای اجرای طرح بیش از ۱۰۰ شهر و شهرستان دارای وضعیت قرمز بودند، حدود ۱۵۰ شهر و شهرستان وضعیت نارنجی داشتند و حدود ۱۵۵ شهر و شهرستان هم در وضعیت زرد به سر می‌بردند. تا اواسط دی‌ماه به واسطه اجرای طرح ممنوعیت تردد، وضعیت این شهر‌ها به ۷ شهر قرمز، ۳۰ شهر نارنجی و ۴۱۱ شهر زرد تغییر یافت.

بر اساس این طرح خودرو‌ها با پلاک بومی اجازه خروج از شهر‌های قرمز و نارنجی و پلاک‌های غیربومی اجازه ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی را نداشتند. در این میان برای افرادی که دلایلی موجه مانند الزام به‌کار یا درمان در شهری دیگر را داشتند، از سوی فرمانداری استان‌ها مجوز صادر می‌شد.

اما همزمان خودرو‌های زیادی به‌دلیل تردد غیرمجاز مشمول جریمه‌های سنگین ۵۰۰ هزار تومانی (برای ورود به شهر‌های نارنجی) یا یک‌میلیون تومانی (برای ورود به شهر‌های قرمز) شدند. به‌منظور اجرای دقیق این طرح بیش از ۱۰ هزار نفر از نیرو‌های پلیس راهور ناجا در هزار‌و ۹۸۳ منطقه مستقر شدند تا کنترل تردد‌های میان‌شهری و شبانه را به‌دست بگیرند.

بر اساس گزارش‌های پلیس راهور، تا پایان‌ماه آذر، حدود یک‌میلیون‌و ۱۸۴ هزار خودرو در طرح ممنوعیت تردد شبانه و میان‌شهری تذکر لسانی گرفتند و بیش از یک‌میلیون‌و‌دویست هزار خودرو جریمه شدند. همچنین در بازه‌ای یک‌ماهه حدود یک‌میلیون‌و ۳۷۴ هزار پیامک جریمه برای رانندگان خاطی ارسال شد.

با این همه با گذشت حدود ۲ هفته از نخستین‌ماه زمستان و همزمان با کاهش آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا، بر اساس گزارش‌های مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای میزان تردد‌های جاده‌ای به‌تدریج افزایش پیدا کرد.

این افزایش که از ۲۰ دی‌ماه و با لغو محدودیت تردد میان تعدادی از شهر‌ها افزایش پیدا کرد، در حالی رخ داد که هنوز خبری از پایان‌یافتن کامل محدودیت‌های تردد میان‌شهری نیست و تنها امکان سفر رفت و برگشت میان شهر‌های زرد و آبی وجود دارد. ریز آمار و ارقامی که تاکنون درباره میزان تردد شهر‌ها از سوی پلیس راهور ناجا منتشر شده است از این قرارند.

بیشتر بخوانید: طرح‌های جهان برای محدود کردن تردد خودرو

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: پرترددترین جاده ها شهرهای قرمز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرترددترین جاده ها شهرهای قرمز ممنوعیت تردد شهرستان ها یک میلیون سطح هشدار تردد میان میان شهری میان شهر بر اساس شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلوف صهیونیست‌ها آژیر قرمز در اراضی اشغالی را به صدا درآورد

مواجهه پدافند هوایی در اصفهان و تبریز با چند ریزپرنده، در ایران و کشورهای منطقه و حتی در داخل اسرائیل موجب تمسخر مقامات صهیونیستی  در میان کاربران فضای مجازی شده است.

به گزارش مشرق، در دقایق اولیه رسانه‌های صهیونیستی ابتدا برای بزرگنمایی شروع به داستانسرایی کردند و ادعا کردند که حمله به اصفهان توسط جنگنده و موشک بوده که بعد از انتشار اولین تصاویر که حکایت از رهگیری چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی داشت، مجبور شدند بلافاصله عقب نشینی کنند.

در این میان همزمان با پخش زنده حادثه اصفهان توسط شبکه‌های تلویزیونی صهیونیستی، به صدا در آمدن آژیر خطر در اراضی اشغالی مورد توجه قرار گرفت که موجب تمسخر بیشتر کاربران فضای مجازی شده است.

المیادین نیز در اینباره نوشته است: به نظر می‌رسد آنچه شاهد بودیم چیزی جز یک حباب رسانه ای برای گمراه کردن افکار عمومی ایران و جهان نبود.

یک کانال تلگرامی فلسطینی نزدیک به حماس هم نوشت: «رژیم اشغالگر در حال حمله رسانه‌ای به ایران است... یک بلوف رسانه‌ای برای اینکه به مردم خود بگوید به ایران پاسخ داده است.»

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بلوف صهیونیست‌ها آژیر قرمز در اراضی اشغالی را به صدا درآورد
  • تردد روان در تمام محورهای برون شهری کشور
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • بارش باران استان زنجان را فرا می گیرد
  • ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین از جاده فرعی گردنه شهر پیر در زرین دشت
  • ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس
  • ممنوعیت ورود سگ‌ به بوستان‌های تهران
  • آماده باش نیروهای راهداری هرمزگان پس از هشدار قرمز سازمان هواشناسی کشور
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در جاده چالوس
  • ممنوعیت تردد موتور سیکلت ها در جاده چالوس