Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از اواخر هفته گذشته روند کاهشی بیماری کرونا در استان همدان متوقف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، بر اساس آمار دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی همدان از تاریخ 28 دی ماه تا چهارم بهمن ماه، در روزهای اخیر موارد مثبت ابتلا به کرونا در استان همدان اندکی افزایش یافته و روند نزولی بیماری متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به خبرنگار تسنیم گفت: در حال حاضر وضعیت کرونا در شهرستان‌های اسدآباد، فامنین، همدان و بهار آبی است و مابقی شهرستان‌ها نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر منوچهر کرمی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف طرح شهید سردار سلیمانی در استان همدان مربوط به بیماریابی فعال و شناسایی بیماران کرونایی در مراحل نخست بیماری است، تصریح کرد: شناسایی زودهنگام بیماران  مبتلا به کرونا علاوه بر اینکه شانس بهبودی بیماران را افزایش می‌دهد از انتقال ویروس به دیگران نیز جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با موج چهارم بیماری روبه‌رو می‌شویم، اظهار داشت: با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم شرکت در هرگونه تجمع، مهمانی و دورهمی خانوادگی می‌توانیم از ایجاد پیک جدید بیماری جلوگیری کنیم.

تاز‌ه‌ترین وضعیت کووید 19 در استان هرمزگان| افزایش محسوس مبتلایان به کرونا /اعمال جدی محدودیت‌‌ها +جدول وزیر کشور خبر داد؛ بررسی ابعاد اجتماعی بیماری کرونا در شورای اجتماعی کشور آخرین وضعیت کرونا در استان اردبیل| وضعیت ‌شکننده شد / نگرانی مسئولان از عادی‌انگاری مردم ‌+ جدول‌


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونای انگلیسی در استان ما گزارش نشده است، گفت: از مردم تقاضا داریم در ارتباط با مسافرانی که به تازگی از سفر خارجه برگشته‌اند احتیاط کنند.

انتهای پیام/742/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان کرونا در استان استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲ هزار مادر باردار و ۱۸ هزار کودک زیر ۶ سال از پوشش تغدیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده می‌کنند.

دکتر زهرا اباصلتی  افزود: غربالگری تغذیه در  همه مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود و افرادی که دچار اضافه وزن، چاقی،   لاغری، دیابت، فشار خون و کنسر‌ها هستند جزو جامعه هدف غربالگری تغذیه هستند..

وی گفت: تغذیه سالم به علت این که نقش پر رنگی که در ابتلا نشدن به بیماری‌ها دارد مورد توجه کارشناسان بهداشتی، مراقبان سلامت و بهورزان است و  در مراکز بهداشتی مشاوره‌های رایگان به عموم مردم ارائه می‌کنند.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: در مواردی که مراجعان با سوء تغذیه روبرو باشند در دو گروه سنی زیر ۶ سال و مادران باردار برنامه ریزی‌هایی انجام می‌شود و  برای افراد دچار سو تغذیه و اختلال وزن گیری با ارجاع به سازمان‌های حمایتی و اهدای کالا برگ رایگان اقلام غذایی تعریف شده را دریافت می‌کنند.

 دکتر اباصلتی افزود: کارشناسان تغذیه نحوه صحیح طبخ غذا را به مراجعان می‌آموزند و در دوره بعدی شرایط جسمانی فرد را پایش و ارزیابی  می‌کنند تا زمانی که اطمینان از رفع سو تغذیه انجام شود.

وی با بیان اینکه برای افرادی که از سوء تغذیه زیادی رنج می‌برند، پزشک تغذیه مشاوره‌های اختصاصی در نظر می‌گیرد، گفت: علاوه بر این خدمات، مکمل یاری برای گروه‌های سنی محتلف بنا به شرایط جسمانی افراد در نظر گرفته می‌شود.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ارائه آموزش فعالیت‌های ورزشی مناسب و تغذیه صحیح از مهمترین خدمات مراقبان سلامت و بهورزان است، زیرا پیشگیری نکردن و درمان به موقع می‌تواند زمینه ابتلا فرد به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون و سرطان‌ها را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی