Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر انگلستان روز شنبه گفت به همکاری با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اهداف مشترک از جمله مقابله با تغییرات آب و هوایی امیدوار است.

به نقل از رویترز، بوریس جانسون از نخستین تماس تلفنی خود با رئیس جمهور آمریکا برای استقبال از اعلامیه‌های بایدن مبنی بر پیوستن مجدد آمریکا به توافق ۲۰۱۵ پاریس و سازمان بهداشت جهانی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها همچنین درباره چشم‌اندازهای معامله تجارت آزاد صحبت کردند.

جانسون در توییتر اظهار کرد: اینکه امشب با جو بایدن صحبت می‌کنم عالی است. به تعمیق اتحاد دیرینه بین کشورهایمان همزمان با هدایت بهبودی سبز و پایدار از کووید ۱۹، چشم امید دوخته‌ام.

یک سخنگوی جانسون اظهار کرد این دو رهبر "همچنین در مورد منافع یک معامله بالقوه تجارت آزاد بین دو کشور" صحبت کرده‌اند. بریتانیا سال گذشته اتحادیه اروپا را ترک کرد. تماس بایدن با جانسون، نخستین تماس او با یک رهبر اروپایی از زمان آغاز ریاست جمهوری بود.

جو بایدن روز شنبه به تقویت رابطه آمریکا با بریتانیا و دیگر متحدان ناتوی خود متعهد شد.

کاخ سفید اعلام کرد بایدن و جانسون در مورد همکاری، شامل همکاری از طریق سازمان‌های چندجانبه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و مبارزه با کووید ۱۹ صحبت کردند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: بایدن همچنین قصد خود برای "تقویت رابطه خاص بین کشورهایمان و احیای روابط معاملاتی، تأکید بر نقش حیاتی ناتو در دفاع جمعی و ارزش‌های مشترک ما" بیان کرد.

کاخ سفید اضافه کرد که بایدن تمایل خود به همکاری نزدیک با جانسون را همزمان با میزبانی G-۷ و کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در سال جاری توسط بریتانیا، نشان داده است.

این تماس همچنین شامل صحبت‌هایی درباره "نیاز به هماهنگی در اولویت‌های سیاست خارجی مشترک از جمله چین، ایران و روسیه" بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا منتقد توافقات چندجانبه به‌خصوص ناتو بود و با طرح این ادعا که برخی اعضا برای دفاع مبلغ کافی پرداخت نکرده‌اند، تهدید به ترک آن کرده بود.

بایدن در نخستین روز کاری خود تمایل به بازگشت به چندجانبه‌گرایی را از طریق اقدام اجرایی متعهد شدن آمریکا به پیوستن مجدد به توافق آب‌وهوایی پاریس نشان داد. ترامپ با طرح این انتقاد که توافق پاریس به کارگران آمریکا آسیب می‌زند، ایالات متحده را از آن خارج کرده بود.

بایدن تعهد مجدد کشورش به توافق پاریس را به عنوان پیش‌درآمدی بر برنامه آب‌وهوایی خود توصیف کرده که خواستار قرار دادن کشور در مسیر رسیدن به انتشار کربن تا صفر تا سال ۲۰۵۰ است.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با "جاستین ترودو"، نخست‌وزیر کانادا و "آندرس مانوئل لوپز اوبرادور"، رئیس جمهور مکزیک صحبت کرد. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند

جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن: اسرائیل قدرتمندترین شریک ما در منطقه است
  • برگه تقلب رئیس جمهور آمریکا لو رفت | سندی برای ابتلای جو بایدن به ‌آلزایمر! | عکس
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • بایدن: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است