Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@23:23:28 GMT

امکان اجرای تئاتر در اردبیل فراهم شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۱۶۵۴

امکان اجرای تئاتر در اردبیل فراهم شد

گروه استان‌ها - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل گفت: با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، امکان اجرای تئاتر در سالن اصلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل و مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های استان با ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها مهیا خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل به نقل از فرهنگ و ارشاد استان، عبداللّه بحرالعلومی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، از اسفند سال گذشته، تاکنون هیچ اجرایی برای مخاطب در استان اردبیل، بر روی صحنه نرفته است و حتی جشنواره تئاتر استانی امسال بدون تماشاگر و با اکران فیلم نمایش ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با هماهنگی لازم ستاد مقابله با کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، امکان اجرای تئاتر در سالن اصلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل و مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستانهای استان با 30 درصد ظرفیت سالن‌ها مهیا خواهد شد و گروه‌ها با رعایت موارد ذکر شده می توانند آثار خود را به روی صحنه ببرند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل گفت: اجراها با توجه به شرایط فعالیتها از سوی ستاد کرونا در وضعیت زرد و آبی پیش بینی شده و تدارکات لازم دیده شده و صرفاً در مکانهای اعلام شده مقدور خواهد بود و در صورت تغییر وضعیت، تابع ضوابط اعلامی خواهد بود.

بحرالعلومی ادامه داد: نمایش «ایچیمده بیر آراز آددیملاییر» نخستین اجرای تئاتر در استان اردبیل پس از شیوع ویروس کروناست که از ششم تا پانزدهم بهمن ماه ساعت 17 در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل خواهد بود.

شهروز دل‌افکار: چراغ تئاتر حتی با 10 تماشاگر باید روشن بمانداکران آنلاین فیلم تئاترهای کانون پرورش فکری برای کودک و نوجوان آغاز شد + لیست فیلم‌هاتالارهای نمایشی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر مشخص شد

وی اظهار کرد: این اثر به نویسندگی عارف مهتاب و کارگردانی غریب منوچهری است و عباس جاهد، نسترن اکبرزاده بازیگرانی هستند که به ایفای نقش در این نمایش می پردازند و تیزر آن از فیاض بهرام است.

بحرالعلومی افزود: نمایش «ایچیمده بیر آراز آددیملاییر» کاری زا گروه تئاتر مغان هنر است که علاقه‌مندان میتوانند بلیت اینترنتی این نمایش را از ebilit.comخریداری کنند.

انتهای پیام/143/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای تئاتر فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با اشاره به گستردگی زمان اجرای عمومی آثار این دوره از جشنواره در شهر‌های مختلف گفت: قطعا امسال شاهد افزایش مخاطب بیش از ده برابری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مهدی سیم‌ریز با بیان اینکه دوره چهاردهم جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با اجرای عمومی نمایش «چهارمین نفر» به کارگردانی مشترک سولماز محمدی و صادق حسنی در لاهیجان استان گیلان آغاز به کار کرد، افزود: اجرای عمومی اکثر آثار این بخش، از روز پنجم اردیبهشت، شروع و تا سی‌ام این ماه در شهر‌های مختلف و در قالب ده نمایش ادامه خواهد داشت.


وی با بیان اینکه اکثر آثار بر اساس جدول زمانبندی اجرا به روی صحنه خواهند رفت، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که شروع یا خاتمه اجرای برخی آثار در حد یکی دو روز جابه جا شود، اما در کلیت، اجرا‌ها بر اساس جدول اعلام شده خواهد بود.


سیم ریز با بیان اینکه تا چند روز آینده با اجرای عمومی اکثر نمایش‌ها شاهد اوج نمایش‌های این بخش در نقاط مختلف کشور خواهیم بود، عنوان کرد: با تغییر رویکردی که امسال در حذف بخش رقابتی و گرایش به اجرای عموم نمایش‌ها صورت گرفت، قطعا شاهد افزایش مخاطب بیش از ده برابری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل هر اثر نهایتا دو اجرای عمومی داشت و در یک بازه زمانی کوتاهی تمام آثار منتخب به اجرا می‌رفتند؛ اما امسال هر اثر جداگانه در مدت دو هفته و در شهر خود ۱۰ تا ۱۵ اجرای عموم خواهد داشت که بی شک با استقبال مخاطب افزایش آمار چشمگیری در این زمینه رقم می‌خورد.


به اذعان وی تغییر رویکرد جشنواره امسال به سمت اجرا‌های عمومی در شهر‌های مختلف، امکان بازدید آثار را برای گستره وسیع‌تری از مخاطبان ایجاد می‌کند و بیش از پیش سبب‌ساز نشر و ترویج فرهنگ رضوی به واسطه هنر تئاتر خواهد شد.


دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی تاکید کرد: اوج‌گیری استقبال مردمی از این تغییر رویکرد به نسبت سایر دوره‌ها کاملا محرز و قابل پیش‌بینی است.


وی در پایان سخنانش ابرازکرد: به جهت ظرفیت گسترده‌ای که برای اجرا‌های عمومی در استان‌ها ایجاد شده است، امیدوارم امسال بازخورد‌های خوبی از این شکل برگزاری بگیریم و رضایت بیشتری از ناحیه مخاطب مردمی نیز رقم بخورد.

دیگر خبرها

  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی