Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، روز شنبه ۴ بهمن با حضور در مجلس شورای اسلامی از تلاش و همراهی صمیمانه نمایندگان محترم عضو کمیسیون تلفیق به ویژه هیأت رئیسه آن کمیسیون که با توجه به اهمیت نقش کتابخانه‌های عمومی و در پاسخ به پیگیری های مداوم مسئولین و معاونین نهاد، در جهت ترمیم و تقویت بودجه سال ۱۴۰۰ این نهاد اهتمام ویژه ای داشتند تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اظهار حمایت نمایندگان محترم کمیسیون های تلفیق و فرهنگی مجلس در رفع مشکلات نهاد از جمله اصلاح قانون تأسیس نهاد قدردانی کرد.

مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی ماه‌های گذشته در نشست‌های متعدد و جداگانه‌ای با اعضای کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر برخی اصلاحات در قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها و تأمین منابع پایدار به جز نیم‌درصد شهرداری‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ بودند که قول‌های مساعدی در این‌خصوص از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی داده شد.

نشست با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، دیدار با فراکسیون روحانیت مجلس، حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس، دیدار و گفت‌وگو با مجمع نمایندگان بسیاری از استان‌ها و نمایندگان مختلف مجلس شورای اسلامی بخشی از پیگیری‌های انجام شده در خصوص اصلاح قانون تأسیس و تأمین منابع پایدار بودجه‌ای برای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

کد خبر 5129566 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی علیرضا مختارپور نهاد کتابخانه های عمومی کشور مجلس شورای اسلامی نمایشگاه مجازی کتاب تازه های نشر معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ترجمه قاسم سلیمانی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تجدید چاپ صنعت نشر ادبیات جهان کتاب و کتابخوانی اسباب بازی ایرانی کتابخانه های عمومی مجلس شورای اسلامی نهاد کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته

اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (دوشنبه) در نشست صمیمانه با هنرمندان اصفهانی مسائل پیرامون حوزه هنر را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عصر امروز _دوشنبه، بیست‌وهفتم فروردین_ نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با مدیر کل ارشاد و هنرمندان، برگزار شد که در این جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون مسائل حوزه هنر به ایراد سخن پرداختند.

برگزاری جلسات با هنرمندان موجب شناسایی نقاط قوت و ضعف حوزه هنر می‌شود

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست اظهار کرد: برگزاری چنین جلسات و تدابیری با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی به شناخت بهتر و بیشتر نقاط قوت و ضعف حوزه هنر در شهر اصفهان و حیطه مدیریت شهری کمک می‌کند، همچنین موجب می‌شود تا تعامل و همکاری میان دستگاه‌های ذی‌ربط اتفاق بیفتد.

رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۳، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی دارد، تصریح کرد: میزان رشد این بودجه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲ حدود دو برابر و سال جاری نسبت به سال گذشته حدود شش درصد رشد داشته‌ایم که هنوز جای کار دارد.

کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان

فرزانه کلاهدوزان، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدوارم این نشست به خروجی برسد، زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان بسیار کم است، با توجه به تعامل و همکاری که میان دستگاه‌های مربوط وجود دارد امیدوارم شاهد نتایج خوبی باشیم.

نظارت شورای اسلامی شهر بر مباحث هنری موجب ارتقای ظرفیت‌های شهر اصفهان می‌شود

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان در حوزه تئاتر و فرهنگی ید طولایی دارد، تاکید کرد: اگر مدیریت واحد شهری جا افتاده بود و مباحث فرهنگی زیر نظر شورای اسلامی شهر بود، به‌طور قطع ظرفیت‌ها افزایش و بروز پیدا می‌کرد، مدیریت کلان کشور به مباحث محلی و منطقه‌ای آشنا نیست‌.

کد خبر 744957

دیگر خبرها

  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • منابع و مصارف بودجه تبدیل به قانون شده است
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ اواسط اردیبهشت مشخص می‌شود
  • کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا اواسط اردیبهشت‌ مشخص می‌شود
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد
  • حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب
  • انتصاب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان