Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@08:47:51 GMT

قیمت گوسفند زنده امروز

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۱۸۸۰

گوشت قرمز  گوسفندی عضو ثابت سفره ماهانه ما ایرانی‌هاست (البته اگر دقیق‌تر بگوییم، شاید این روزها گوشت قرمز عضو ثابت سالانه سفره ما باشد!). پرورش گوسفند هم در اکثر مناطق کشور ما از سالیان دور شغل قشر قابل توجهی از افراد است. اما یافتن قیمت گوسفنده زنده امروز چقدر سخت شده است؟

قیمتی که در هر روز برای گوسفنده زنده می‌توان دریافت کرد، شاید قیمت‌های خیلی متفاوتی باشد؛ به ویژه در  روزهایی که ثباتی در اقتصاد و قیمت‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

البته که در این بین نگهداری و پرورش هر نوع گوسفند با انواع نژاد نیازمند مهارت ویژه است و همین موضوع سبب تفاوت قیمت است.

اگر برایتان پیش آمده باشد، حتماً می‌دانید که قیمت گوسفند زنده موضوعیست که اگر کسی به دنبال ذبح و قربانی کردن گوسفند باشد، خیلی باید دنبال آن بگردد تا بتوانند با اطلاعات کافی و قیمت مناسب برای خرید اقدام کند.

برای کمک به چنین افرادی، ما در این مقاله به بررسی قیمت گوسفند زنده خواهیم پرداخت تا اطلاعات دقیقی را در این باره در اختیار شما قرار دهیم.

با این اطلاعات وقتی به مراکز عرضه دام یا فروشنده گوسفند مراجعه کنید و به دنبال مناسب‌ترین قیمت گوسفند زنده روز باشید، می‌توانید یک دام سالم و بهداشتی با قیمت مناسب خرید کنید.

اگر دنبال کسب بهترین قیمت گوسفنده زنده روز هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

شماره های تماس جهت اطلاع از آخرین قیمت دام زنده در تهران :

09197124011

021-66000798

سوال این است که قیمت گوسفنده زنده روز چقدر است؟

تصور کنید می‌خواهید ماشین بخرید؛ اولین چیزی که بعد از مشخص کردن بودجه باید تعیین شود، مدل ماشین است. چه مدل ماشینی می‌خواهید؟ قیمت گوسفند زنده روز هم دقیقاً به همین موضوع بستگی دارد. مدل گوسفند!

گوسفندها هم نژادهای مختلفی دارند؛ مثل نژاد کردستان، نژاد مغان و ... هر کدام هم  قیمت متفاوتی دارند که این موضوع به نوع گوشت یا شیر آنها بستگی دارد.

 

انواع نژاد گوسفندان و تأثیر آنها روی قسمت گوسفند زنده روز

نژادهای مختلف در گوسفندها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. دامداران هم براساس همین خصوصیات به پرورش و انتخاب یک نوع نژاد اقدام می‌کنند. هر نژاد دامی به یک شرایط آب‌وهوایی و جوی  تعلق دارد و در آن شرایط است که می‌تواند به خوبی رشد کند.

به طور مثال گوسفند کردی در شرایط آب و هوایی سرد و کوهستانی می‌تواند بهتر رشد کند. پس دامدارانی که در جنوب کشور هستند، با توجه به آب‌وهوای گرمی که دارند نباید به نگهداری و پرورش این نوع گوسفند بپردازند.

گوسفند زنده مغان

نژاد گوسفند مغانی یکی از برترین و محبوب‌ترین نژادهای گوسفند در میان گوسفندان بومی ایران است؛ نژادی که دنبه چربی دارد و در میان گوسفندان گوشتی طبقه‌بندی میشود. این نژاد به تحمل بالا و توانایی تولید بره‌های سنگین شناخته شده است.

گوسفند زنده کردستان

گوسفند کردستان نژادی گوشتی است و علاوه بر پرگوشت بودن، چربی و دنبه کمی دارد، این گوسفند مختص غرب کشور است و در شهرهای کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و … پرورش داده میشود.

گوسفند زنده افشاری

گوسفندان افشاری از نژادهای گوشتی هستند که در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان پرورش داده میشوند؛ رنگ این نژاد در اکثر موارد قهوه‌ای است.

گوسفند زنده شاروله

پرورش این نوع گوسفند سود خوبی دارد. نژاد شاروله یکی از مقاوم‌ترین نژاد گوسفند گوشتی است. میش‌های این نژاد بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم و قوچ‌های آنها به ۱۵۰ کیلوگرم هم می‌رسند.

گوسفند زنده رومانف

این نوع نژاد گوسفند یکی از انواع نژادهای گوشتی است که پشم مرغوبی هم دارد و به چند‌قلوزا بودن هم شناخته میشود.

گوسفند زنده لاکن

از نژاد گوسفندان شیری می‌توان نژاد لاکن را نام برد که بیش از ۳۰۰ لیتر شیر در هر دوره شیردهی ۲۸ روزه تولید میکند.

با توجه به بالا، مشاهده میکنید که انواع نژادها و همچنین فاکتورهای دیگر مانند محل خرید، فروشنده، تعداد و موارد دیگر می‌تواند روی تفاوت قیمت تأثیر جدی بگذارد و وقتی شما قیمت گوسفنده زنده روز را برای یک نژاد می‌پرسید، چندین قیمت متفاوت بشنوید.

قیمت گوسفند زنده روز چقدر روی قیمت گوشت گوسفند تاثیر دارد؟

حدود دو سال پیش هر کیلوگرم گوشت گوسفندی تقریبا ۴۷ هزار تومان قیمت داشت و قصابی‌ها گوشت گاو و گوساله را ۴۱ هزار تومان می‌فروختند. همان موقع، قیمت گوسفند زنده هرکیلو ۱۶ هزار تومان بود و گوساله ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان. سال ۹۷ قیمت دام زنده نسبت به دو سال گذشته تقریباً سه برابر شد و به کیلویی ۴۸ هزار تومان رسید. همین مورد باعث شد قیمت گوشت گوسفندی که دو سال پیش تقریبا ۴۰ هزار تومان بود، بیشتر از سه برابر شده و به دست کم ۱۳۰ هزار تومان برسد. البته باید توجه داشت که بخشی از این افزایش قیمت‌ها ربطی به قیمت گوسفند زنده روز ندارد و عوامل دیگری در آن تاثیرگذار است (دقت کنید که این اعداد تنها به صورت حدودی و برای مثال است).

دام زنده تقریباً ۵۰ درصد گوشت میدهد؛ همین مورد باعث میشود قیمت گوشت در کشتارگاه تقریبا دو برابر قیمت گوسفند زنده باشد. با احتساب هزینه‌های جابجایی و سود واسطه‌ها، قیمت گوشت برای مصرف‌کننده عموماً باید ۲.۵ برابر قیمت دام زنده باشد.

دلایل عمده کاهش قیمت دام زنده

اگر داستان گرانی گوسفند را بخواهیم برعکس کنیم، میتوانیم به این سوال که چه زمانی گوسفند زنده ارزان میشود، جوابی پیدا کنیم. در فصل‌های گرم مثل بهار و تابستان قیمت گوسفند و بقیه دام‌ها کاهش پیدا میکند. زیرا در شش ماه اول سال تولید مثل زیاد می‌شود و چراگاه‌ها هم سرسبزتر و پرتر هستند. کافیست پرورش‌دهندگان تاکتیک‌های افزایش قیمت خود را کنار بگذارند!

حال اگر مایل باشید یک راه آسان برای مشاهده بهترین و ارزان‌ترین قیمت برای گوسفند زنده روز جلوی پایتان قرار دهیم؟

بسیار ساده است! کافی است روی این لینک کلیک کنید تا هم به ارزان‌ترین قیمت گوسفند زنده روز دسترسی داشته باشید و هم خرید خود را بصورت آنلاین انجام دهید.

در ادامه میتوانید محاسن خرید گوسفند زنده از ما را نیز مطالعه فرمایید:

همه گوسفندهایی که ما ارائه خواهیم داد، بصورت طبیعی رشد می‌کنند و این مورد باعث میشود طعم و مزه بهتری داشته باشند. فروش انواع نژادهای مغان، کردستان، بجنورد، سنگسر، افشار، اهری، شال، بره، بزغاله و میش بازار گوسفند بزرگترین مجموعه خرید و فروش انواع دام زنده در سراسر تهران بوده و آمادگی دریافت سفارشات شما مشتریان گرامی در شهر تهران بدون تعطیلی را دارد. ارسال رایگان دام جهت مراسمات شما: کربلایی، عقیقه، عروسی، حاجی، مصارف خانگی و... بازار گوسفند از آنتی‌بیوتیک و داروهای هورمونی برای افزایش وزن دام‎ها استفاده نمیکند. تنها با یک تماس، میتوانید گوسفند زنده را همراه با قصاب رایگان با کمترین هزینه درب منزل تحویل بگیرید.

همچنین چنانچه قصد خرید خروس و مرغ زنده را نیز دارید این مرکز بهترین گزنیه برای خرید شما می باشد زیرا که به جز ارائه مناسب ترین نرخ روز طیور ، امکان تحویل درب منزل هم فراهم شده است .

دلایل عمده گران شدن قیمت گوسفند زنده روز

 

شرایط جوی

 خشکسالی و نبودن آب کافی در چراگاه، جمعیت دام‌های زنده را کاهش میدهد. در نتیجه‌ی این کاهش و افزایش تقاضا برای گوشت، قیمت گوشت گوسفند افزایش پیدا میکند.

فصول مختلف

دو فصل ویژه، یعنی اواخر زمستان و اوایل تابستان برای بازار دام زنده بسیار حیاتی است. اوایل تابستان دامداران به علت تولید مثل دام و افزایش جمعیت گوسفندان، فروش خود را محدود میکنند تا قیمتها با کاهش عرضه، افزایش پیدا کند در اواخر زمستان هم به علت کمبود و محدود شدن دام زنده، قیمتها افزایش پیدا میکند.

گرانی آذوقه دام یکی از دلایل اصلی بالا بودن قیمت گوسفند زنده روز

متاسفانه بیشتر بازار آذوقه دام‌ها از خارج از کشور تامین میشود. با تحریم و افزایش قیمت دلار، قیمت آذوقه دامها به صورت تصاعدی افزایش پیدا میکند که نتیجه آن افزایش قیمت دام زنده و در نهایت گرانی گوشت گوسفند است.

منبع: الف

کلیدواژه: قیمت گوسفند زنده روز قیمت دام زنده افزایش پیدا نژاد گوسفند گوشت گوسفند افزایش قیمت انواع نژاد پیدا میکند هزار تومان ترین قیمت قیمت گوشت دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت بوقلمون امروز یک‌شنبه ۲ اردیبهشت

بازار گوشت و دام تهران امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شاهد افزایش قیمت گوشت گوساله و کاهش قیمت مرغ در جریان معاملات نسبت به روز پیش است.

قیمت مرغ کشتار امروز

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار کاهش را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۷۷,۵۴۶ تومان خرید و فروش شد.

قیمت مرغ زنده در بازار

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد ریزش قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۴,۵۵۳ تومان معامله شد.

قیمت گوشت قرمز منجمد امروز

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم خلاف روند روز‌های اخیر در بازار امروز افزایش قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد، ۳۲۵ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

قیمت گوشت بوقلمون کشتار

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش ثبات قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۸۳ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۲۵ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت گوشت شترمرغ کشتار

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

منبع: اقتصادنیوز

tags # بوقلمون سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد
  • قیمت گوشت بوقلمون امروز یک‌شنبه ۲ اردیبهشت