Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان وزیر اقتصاد ارمنستان گفت: طبق رایزنی هایی که با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان داشتیم مقرر شد طی ۶ ماه آینده حجم تبادلات تجاری ایران و ارمنستان به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

وهان کروبیان، امروز (یکشنبه-۵ بهمن) در حاشیه دیدار خود با استاندار اصفهان، اظهار کرد: اولین باری است که به عنوان وزیر به ایران سفر می‌کنم و این سفر اتفاقی نبوده زیرا به ظرفیت‌های فراوان، وسیع و بزرگ این کشور آگاهی دارم و باید در راستای تعمیق و توسعه روابط اقتصادی ۲ کشور تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هر ۲ ملت ایران و ارمنستان از دیرباز در کنار هم دوست و همسایه بودند، ولی متاسفانه اکنون سطح روابط اقتصادی ما با روابط دوستانه بین ۲ ملت همخوانی ندارد.

وزیر اقتصاد ارمنستان اضافه کرد: با توجه به اینکه سال‌ها در زمینه کسب و کار و تجارت فعالیت داشتم به ایران سفر کردم تا نه تنها تجارت متقابل را رونق و توسعه دهیم بلکه یکی باید از اهداف یعنی ایجاد تولیدات مشترک را اجرایی کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، کروبیان گفت: باید قدم‌های اجرایی زیادی برداریم و بتوانیم تولیدات ۲ کشور را به کشور ثالث صادر کرده و به فروش رسانده و نه تنها به اوراسیا بلکه به کشورهای دیگر قصد صادرات داریم.

به گفته وی از این رو تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند بخشی از تولیدات خود را در ارمنستان تکمیل کنند.

وزیر اقتصاد ارمنستان خاطرنشان کرد: حجم تبادل تجاری ایران و ارمنستان در سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به ظرفیت‌های ما اندک است، اما طبق رایزنی هایی که با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان داشتیم  مقرر شد طی ۶ ماه آینده حجم تبادلات تجاری ایران و ارمنستان به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

اصفهان محل مناسبی برای سرمایه گذاران است

همچنین استاندار اصفهان در این دیدار گفت: اصفهان بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی دارد که میعادگاه مناسبی برای سرمایه گذاران است که کشورهای همسایه می توانند از ظرفیت های فراوان حوزه های مختلف آن استفاده و سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: برخی از تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی محدودیت‌هایی برای روابط و سرمایه گذاری‌ها به وجود آورده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری راهکارهایی برای شکستن تحریم‌ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: تمام کشورهای منطقه به عنوان قدرت منطقه‌ای، ایران را در سطح بین المللی می‌شناسند.

رضایی گردشگری را یکی از مسائل مهم منطقه برشمرد و افزود: در زمینه تولیدات صنعتی، غیر صنعتی و مواد غذایی مذاکره و بر اساس اصول راهبردی ایران و ارمنستان اقداماتی در این باره انجام می شود.

بازدید از واحد های تولیدی و و دیدار با فعالان اقتصادی و بازدید از آثار تاریخی از جمله برنامه های سفر یکروزه وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان به اصفهان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استانی اقتصادی تجارت تجاری ایران و ارمنستان وزیر اقتصاد ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رضا قربانی گفت: مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد و دیگر رویه‌های گمرکی است و این حجم از مبادلات نشان دهنده اهمیت این گمرک مهم و راهبردی و نقش آن در رونق اقتصادی کشور است.
وی اظهار کرد: پارسال در مجموع در حوزه صادرات، یک میلیارد و ۲۳۴ هزار دلار انواع کالا به وزن ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار تن از گمرک پرویزخان به عراق صادر شد که در هم سنجی با سال قبل از آن از نظر ارزشی ۲۷ درصد و از نظر دلاری رشد ۱۱ درصدی دارد.
مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این شاهراه اقتصادی و مرز مهم، سهم ۳۶ درصدی صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه در حوزه ترانزیت شاهد رشد ۳۱۶ درصدی ارزش دلاری و ۳۴۶ درصدی وزنی از این گمرک هستیم.
قربانی ادامه داد: ارزش دلاری ترانزیت مبدا در گمرک رسمی پرویزخان یک میلیارد و ۶۹۰ هزار دلار به وزن چهار میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین مهمترین کالا‌های ترانزیتی این مرز هستند و ترانزیت این مرز به بنادر جنوبی کشور و از آنجا به کشور‌های امارت و هند انجام می‌شوند.
وی گفت: بنا بر اعلام رییس کل گمرک ایران پرویزخان مرز نوظهور ترانزیت در کشور است و حجم مبادلات تجاری گویای این واقعیت است.
روزانه بیش از یک هزار تانکر سوخت رسان خالی و پُر از مرز پرویزخان از کشور خارج و یا وارد کشورمان می‌شوند ضمن اینکه صادرات روزانه این مرز به اقلیم کردستان عراق به طور میانگین بیش از ۴۵۰ کامیون انواع کالا است .
عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی است.

دیگر خبرها

  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخیتمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • رئیسی: سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان
  • رئیسی پیش از سفر به پاکستان و سریلانکا : هدف‌گذاری ما رسیدن به مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری است / مردم پاکستان، علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان