Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با وزیر اقتصاد ارمنستان با امضا تفاهم‌نامه‌ای بر افزایش مبادلات تجاری دو کشور تاکید شد.

 به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت،  علیرضا رزم‌حسینی پس از امضای تفاهمنامه با کشور ارمنستان در باره توسعه همکاری‌های دوجانبه، گفت:  صادرات ایران به ارمنستان حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که امضای این تفاهم نامه کمک شایانی در جهت ارتقاء این رقم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت  ارمنستان را جزو کشورهای اوراسیا دانست و افزود: ارزیابی مثبتی از تجارت با اوراسیا داریم و طبق تاکیدات رئیس جمهور باید مذاکرات برای پیوستن به اوراسیا به صورت دائمی انجام بشود که ارمنستان در این حوزه برای توسعه مراودات می‌تواند کمک شایانی داشته باشد.

رزم حسینی حوزه‌های معادن، مواد غذایی و لوازم خانگی را فرصت های مناسبی برای تجار دو کشور در جهت توسعه همکاری های متقابل اعلام کرد.

رزم حسینی همچنین تصریح کرد: دولت بخش خصوصی دو کشور را برای توسعه مراودات و تجارت در خصوص کالاهای دارای توجیه اقتصادی، حمایت خواهد کرد.

وزیر اقتصاد ارمنستان: آمادگی ارمنستان برای تسهیل ورود تجار ایرانی به بازار دیگر کشورها 

وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان  پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: در زمینه تجارت متقابل و همکاری ها و تولیدات مشترک برای ورود ایران به بازار کشورهای دیگر آماده همکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه ارمنستان بازار بزرگی در اختیار دارد، گفت: آمادگی داریم عرصه کشورمان را در اختیار تجار ایران برای ورود به کشورهای ثالث قرار دهیم.

وی همچنین بر تسهیل مراودات تجاری و رفع مشکلات تجار دو کشور تاکید کرد.

برچسب ها: ارمنستان ، وزیر اقتصاد ، تجار ایرانی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000M58

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ارمنستان وزیر اقتصاد تجار ایرانی معدن و تجارت وزیر اقتصاد دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود پژوهشگران ایرانی به «باستان شناسی جنایی» برای نخستین بار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر رسول بابایی، دانشجوی دکترای باستان‌شناسی دانشگاه تهران توانست با موفقیت از رساله دکتری خود با عنوان «باستان‌شناسی جنایی: روش‌های ارزیابی جنایی در تجزیه و تحلیل خشونت در بستر باستان‌شناسی» دفاع کند.

دکتر حسن کریمیان، استاد راهنمای این رساله و مدیر گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران در این خصوص اظهار داشت: «با تربیت این متخصص، زمینه همکاری مؤثر باستان‌شناسان با کارگاهان پلیس جنایی و دستگاه قضائی فراهم آمده است».

وی افزود: پس از همکاری باستان‌شناسان با بازرسان سازمان ملل در کاوش قبور جمعی و تعیین کیفیت تدفین قربانیان جنایانت جنگی در بوسنی هرزه گوین و نیز گورهای جمعی عراق، زمینه همکاری باستان‌شناسان با پلیس جنایی فراهم آمد. این تجربیات تدریجاً منجر به تربیت باستان‌شناسان جنایی و تالیفات بسیار شد؛ به کیفیتی که در کشورهای غربی، این متخصصان در همکاری با سایر دست‌اندرکاران کشف جرایم، ضمن حفاری سیستماتیک و کشف آلات و ادوات مجرمانه موجود در صحنه‌های جرم، در خصوص کمیت و کیفیت وقوع جرم اظهارنظر می‌کنند.

دکتر کریمیان با اشاره به اهمیت باستان‌شناسی جنایی در کشف حقیقت، گفت: از آنجایی که مدیریت صحنة جرم اولین و حساس‌ترین مرحله در تحقیقات جنایی است، باستان‌شناسان جنایی قادر خواهند بود با بکارگیری روش‌های علمی کاوش، ضمن مطالعه دقیق مکان تدفین و اشیا مکشوفه، بازسازی‌های مفیدی برای درک دقیق‌تر صحنه جرم انجام دهند.

در انجام این رساله، که توسط سرهنگ بابایی، از افسران آگاهی ناجا انجام شده است، ضمن بهره‌گیری از تجربیات باستان‌شناسان غربی، پس از مطالعه چند صد پرونده جنایی، ۴۹ مورد را در دستور کار مطالعات میدانی قرار داده و با بهره‌گیری از نتایج مطالعات میدانی، برای اولین بار در کشور، پژوهشی بسیار دشوار در حوزه باستان‌شناسی جنایی انجام شد.

بر اساس یافته‌های این پژوهش، باستان‌شناسی جنایی می‌تواند به عنوان یکی از علوم کشف جرم در کنار پلیس و پزشکی قانونی کشور قرار گرفته و در کشف رازهای پنهان جنایت مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 6085170 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • ورود پژوهشگران ایرانی به «باستان شناسی جنایی» برای نخستین بار
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان
  • روسیه تسهیل تجارت غلات در گروه بریکس را کلید زد