Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهدادی گفت: کارگاه آموزشي سبک زندگي اسلامي به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) در روستای وی شهرستان بشاگرد برپا شد.

« عزیز شهدادی »، مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) روستای وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بشاگرد اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) در راستای عملیاتی کردن رسالت های کلیدی خود به منظور خنثی سازی هجمه های فرهنگی دشمن و ارتقا بینش خانواده ها، اقدام به برگزاری کلاس آموزشي سبک زندگي اسلامي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کلاس آموزشي سبک زندگي اسلامي با استقبال بسیار خوب زوج های جوان روستای وی دهستان جگدان در حسینیه ثارالله برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) روستای وی بشاگرد در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در این کانون پردخت و از پخت و توزيع غذاي نذري در ظهر شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از این برنامه ها یاد کرد.

 

وی افزود: برپایی نمایشگاه فاطمیه و شهدا شامل دو بخش بازسازی المان خانه حضرت زهرا(س) و بخش تصاویر و پوستر شهدا، دبنوشته دانش آموزان به شهدا و نقاشی با موضوع فرهنگ شهادت و ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه هایی است که در ایام فاطمیه اجرا شد.

 

روستای وی در فاصله 50 کیلومتری سردشت مرکز شهرستان بشاگرد قرار دارد شغل اکثر اهالی آن کشاورزی و دامداری است و از مهم‌ترین محصولات کشاورزی که در این روستا تولید می‌شود خرما، سیر، باقلا، گوجه فرنگی، پیاز، گشنیز، نارنج، لیمو، هندوانه، طالبی و بادمجان را می‌توان نام برد.

 

از مهم‌ترین ویژگیهای بارز این روستا داشتن 45 نفر فرهنگی و طلبه است و روستای بدون بیکار در کشور می‌باشد. با توجه به آمار بیکاری بالای ۵۰ درصد، نرخ بیکاری در روستای "وی" در شهرستان بشاگرد صفر است.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: روستای وی کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان عج سبک زندگی اسلامی بشاگرد زوج های جوان کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان عج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: دغدغه امروز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور هست که این امر مهم را کانون‌های مساجد محقق کرده و زمینه فعالیت برای آنها در مساجد فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رضوان باقلاچی، در نشست با مسئولان کانون‌های مساجد استان اردبیل اظهار کرد: دلایل بیان تاریخی امام خمینی (ره) که «مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنید» امروز به خوبی مشهود است و نشان می‌دهد که امروز مسئولان باید برنامه‌ریزی‌های محوری خود را با محوریت مساجد انجام دهند تا بازتاب خوبی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه دیده شود.

وی افزود: هم در دوران صدر اسلام و هم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مسجد نقش مهم در فرآیندهای مختلف داشته است و توانست اتحاد عمومی برای مقابله با نفاق و جریان‌های مختلف سیاسی ایجاد کند و باید امروز نیز مراقب باشیم که نوجوانان و جوانان در سنگر مسجد پرورش یابند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل ادامه داد: البته اقدامات پژوهشی در زمینه مهندسی فرهنگی استان در حال تدوین است و باید مسئله مساجد و پرورش نیروهای انقلابی در مساجد نیز بیش از پیش در برنامه‌ریزی‌های کلان استان مدنظر قرار گیرد.

باقلاچی اذعان داشت: امروز فعال فرهنگی یا کانونی می‌تواند موفق عمل کند که استعدادها و موفقیت‌های خود را به سایر کانون‌ها انتقال دهد و زمینه پرورش استعدادها در سایر کانون‌ها را نیز فراهم کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: دغدغه امروز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور هست که این امر مهم را کانون‌های مساجد محقق کرده و زمینه فعالیت برای آنها در مساجد فراهم شده است.

فعالیت ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری عمومی و تخصصی در مساجد استان اردبیل

در ادامه این دیدار، مصطفی آمون مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری عمومی و تخصصی خواهران در سطح مساجد استان اردبیل فعال است، افزود: مهمترین برنامه اجرایی کانون‌های مساجد در سال جاری عملیاتی کردن کانون‌های تربیت محور با حضور نوجوانان و جوانان در محلات کم برخوردار است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: اجرای ویژه برنامه جشن طلایه‌داران شکوه ایران زمین هم‌زمان با دهه کرامت از دیگر برنامه‌های وسیع در سطح شهرستان‌های استان است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان رقم خواهیم زد.

وی اظهار داشت: این ویژه برنامه هم‌زمان با بزرگداشت روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و به مدت ۱۰ روز در شهرستان‌های استان با برپایی برنامه‌های مختلف فرهنگی و جشن تا سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

آمون با بیان این مطلب که نوجوانان و جوانان اصلی‌ترین مخاطبان برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌ها هستند، یادآور شد: همیاری و همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در برنامه‌های کانون‌های مساجد ضروری هست زیرا نوجوانان و جوانان اصلی‌ترین مخاطبان این فعالیت‌ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: تعامل دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در حوزه مسجد زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند و باید مدیران به این مسئله دقت نظر بیشتری داشته باشند.

کد خبر 745513

دیگر خبرها

  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • پیام تبریک سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان به مناسبت روز ارتش
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران