Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ همه فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه به استاندارد یورو ۵ می‌رسد.

غلامحسین رمضان‌پور در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در این باره به خبرنگار شانا گفت: این طرح با اعمال تغییرات فرآیندی و بدون سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و با اجرایی شدن آن، کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه به یورو ۵ می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نوید را می‌دهم که تا پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم بنزین تولیدی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند را به‌طور کامل از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا دهیم.

مدیرعامل پالایشگاه نفت شازند تأکید کرد: بنزین تولیدی این پالایشگاه از لحاظ کیفیت در حد بنزین یورو ۴ است و گاه به‌طور مقطعی فرآورده‌های یورو ۵ نیز تولید می‌شود، اما تا پایان سال آینده به‌طور حتم همه فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه، استاندارد یور ۵ را خواهند داشت.

رمضان‌پور گفت: پالایشگاه شازند از پالایشگاه‌های پیچیده و منحصربه‌فرد در کشور و خاورمیانه است و خوشبختانه پروژه‌های بهبود کیفیت این پالایشگاه تا حدودی انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به تولید روزانه ۵۰ هزار تن نرمال هگزان (نرمال پنتان) از آذرماه امسال با خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل متخصصان و کارشناسان این پالایشگاه، بدون صرف هزینه سرمایه‌گذاری اولیه و تنها با استفاده از ظرفیت‌های خالی و تغییر در فرآیندها و جریان‌های عملیاتی در واحد ایزومریزاسیون گفت: واحد تولیدی این محصول سالانه ۵۵ میلیون دلار سودآوری برای شرکت به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند افزود: همچنین با اجرای این پروژه دریافت خوراک روزانه این پالایشگاه حدود ۴ هزار بشکه و به تبع آن تولید بنزین این پالایشگاه روزانه ۵۰۰ هزار لیتر افزایش یافت، افزون بر آن با تولید این فرآورده راهبردی، کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه نیز به نحو قابل ملاحظه‌ای ارتقا یافت.

رمضان‌پور تأکید کرد: از دستاوردهای صنعت نفت به‌منظور کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در کشور، تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین، ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل مطابق استاندارهای یورو ۴، تولید روزانه ۲۵۰۰ تن گاز مایع و نیز تولید فرآورده‌های راهبردی همچون سوخت کم‌گوگرد کشتیرانی، نرمال هگزان، نرمال پنتان و پروپیلن گرید پلیمری برای نخستین بار در ایران در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند است.

منبع: شانا

کلیدواژه: تولید هگزان محصولات یورو 4 تولیدی پالایشگاه بنزین تولیدی امام خمینی یورو ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۲۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی

استاندار همدان در نشست اعضای ستاد سفر استان همدان از مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد از اهتمام و تلاش‌های ارزنده امین روستایی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان برای همکاری مجدانه در ارائه خدمات شایسته به مسافران و هم‌استانی‌ها در طرح ستاد خدمات سفر نوروزی ۱۴۰۳ تشکر و قدردانی کرد.

در بخشی از این لوح آمده است: «خدای بزرگ را شاکریم که توفیق داریم قدرشناس بندگانی باشیم که با افکار زلال خود، رضایت حق تعالی و خدمت به هم‌میهنان را همسو با سازندگی و ترقی، بهترین ایده و  آرمان خود تلقی کرده و همواره به ایرانی آباد و سرفراز می‌اندیشند.»

دیگر خبرها

  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • کشف ۲ هزارلیترسوخت قاچاق درخرمشهر
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها