Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا  در این بازدید محمدعلی طالبی استاندار یزد، محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان میرات فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد حضور داشتند. 

وی در ادامه ضمن بازدید از آثار صنایع دستی هنرمندان یزدی در خانه لاری ها  و نیز خانه زرگر یزدی ،هنرکده محجوب یزد را به عنوان مرکز آموزش صنایع دستی  این شهر افتتاح کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین وزیر میراث فرهنگی در ادامه بازدید  از بافت قدیم شهر یزد ، از کارخانه سعادت نساجان یزد دیدن کرد که در حال حاضر، این مجموعه تاریخی به عنوان میراث صنعتی ارزشمند از گذشته با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری، در حال ساخت و تغییر کاربری است که به عنوان نخستین « هتل کارخانه»  افتتاح می شود.

همچنین خانه زرگر یزدی مربوط به دوره قاجار است و در خیابان  امام خمینی (ره) در محله دارالشفا واقع  است و  اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ۸۵۳۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و بنای یادشده  جایزه سازمان جهانی یونسکو در ایران را دارد.

یکی از مزیت های این خانه مجاورت آن با بازارهای قدیمی و پر رونق شاهزاده فاضل ،زرگرها و بازارخان است که از طرفی نزدیکی این خانه با بافت قدیم و سایر مکان های تاریخی یزد ،انتظار را برای گردشگران برآورده می سازد.

ساختمان خانه یادشده ۲۵۰ سال قبل در اختیار خانواده ای به نام زرگر یزدی که از تاجران قدیم ایران در صنعت طلا و جواهر بود، قرارداشت و ساختمان آن ۲ حیاط شامل حیاط اصلی و نارنجستان، یک بادگیر زیبا، تالار بزرگ، سرداب زیبا و فعال، هشتی ، پشت بامی دیدنی و مشرف به بافت تاریخی با چشم اندازی بی نظیر تشکیل شده است.

شهر یزد ، این قطب سیاحتی و مدینه فاضله گردشگری ایران ، با قدمت بیش از سه هزار سال که به عروس کویر مشهور است ، در قلب بافت بسیار زیبا و دلنشین سنتی خود بنایی به یاد ماندنی ، گیرا و شاهکار معماری اصیل ایرانی را چون نگینی در بر گرفته است.

خانه تاریخی زرگر یزدی برای اهل هنر و علاقه مندان معماری سنتی ایران نامی آشناست و در مرکز بافت قدیم قرار دارد. 

 استان  یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت ۷۵۰ هکتار با مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

۲۰۰ هکتار از بافت قدیم شهر یزد تیرماه ۱۳۹۶ در فهرست سازمان  آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) ثبت جهانی شد.

افتتاح چند طرح گردشگری. بازدید از بافت تاریخی یزد، افتتاح گرمخانه مسجد جامع کبیر، بازدید از چند اقامتگاه بوم گردی و سفر به شهرستان اردکان از دیگر برنامه های سفر ۲ روز مونسان به یزد است

یزد پیش از شیوع ویروس در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری مرکز ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بود.

برچسب‌ها گردشگری یزد علی ‌اصغر مونسان محمدحسن طالبیان محمدعلی طالبی محمد رضا دشتی اردکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری یزد علی اصغر مونسان گردشگری یزد علی اصغر مونسان محمدحسن طالبیان محمدعلی طالبی اخبار کنکور بافت تاریخی بافت قدیم شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بازدید از شهرستان اشتهارد، با امام جمعه محترم و دادستان این شهرستان دیدار کرد و همچنین از بنا‌های تاریخی این شهرستان از جمله امامزاده سلیمان (ع)، مجموعه صیادیه، مسجد جامع اشتهارد و مجتمع گردشگری روستای جارو بازدید کرد.
رحیم خاکی افزود: بر اساس اعتبارات ابلاغ شده، امسال بخشی از مرمت امامزاده سلیمان پیش برده می‌شود که در فاز اول مطالعات و استحکام‌سازی بنای شبستان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در این بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان بازدید و بر رفع موانع این طرح‌ها تأکید کرد و گفت: امسال امید می‌رود با پیشبرد طرح‌های گردشگری اشتهارد از جمله مجموعه گردشگری روستای جارو و پروژه دستکند‌های صخره‌ای اشتهارد تحولی در افق گردشگری این شهرستان ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان