Web Analytics Made Easy - Statcounter

چادرنشین از اجرای طرح «شنبه های کتاب» به صورت مجازی به همت کانون امام علی(ع) نکا خبر داد و گفت: در این طرح به معرفی کتاب « داستان های عارفانه» اثر علامه حسن زاده آملی پرداخته شد.

« مجتبی چادرنشین» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در نکا اظهار کرد: طرح «شنبه‌های کتاب » یکی از شاخص ترین برنامه های کانون مساجد است که با حضور امام جماعت و اعضای کانون برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مسئول کانون امام علی(ع) مسجد امام جعفر صادق(ع) نکا افزود: طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» با محوریت مسجد و با نظارت امام جماعت است که ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را دنبال می‌کند و هر هفته یک کتاب مفید به نمازگزاران مسجد معرفی می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در این هفته و با توجه به شیوع ویروس کرونا تلاش شد تا معرفی کتاب به صورت مجازی برگزار شود.

 

چادرنشین از اجرای طرح  «شنبه های کتاب» به صورت مجازی به همت کانون امام علی(ع) نکا خبر داد و گفت: در این طرح به معرفی کتاب « داستان های عارفانه» اثر علامه حسن زاده آملی پرداخته شد.

 

مدیر مسئول کانون امام علی(ع) نکا با اشاره به مقدمه و مطالب کتاب « داستان های عارفانه» اثر علامه حسن زاده آملی افزود: در این کتاب آمده است: خداوند در قرآن به پیامبرش مى فرماید: "فاقصص القصص لعلهم یتفکرون ؛ این سرگذشت ها را براى انسان ها بازگو کن شاید بیندیشند و بیدار شوند"  و یکى از امور سازنده و تکان دهنده و تحول بخش در زندگى انسان ، عبرت گرفتن از سرگذشت هاى گذشتگان است .
 

وی گفت: در این کتاب آمده است که براى همه لازم است وارد این کلاس آموزنده شوند و از فراز و نشیب هاى تاریخ درس عبرت بگیرند، چرا که تاریخ همواره تکرار مى شود و روزى خواهد آمد که زندگى ما نیز براى آیندگان ، تاریخ مى گردد.
 

چادرنشین با اشاره به اینکه براساس آنچه در این کتاب آمده است؛ تاریخ آزمایشگاه مسایل گوناگون زندگى بشر است، یادآور شد: براساس آنچه در این کتاب آمده است، مطالعه تاریخ گذشتگان عمر انسان را درست به اندازه عمر آنها طولانى مى کند؛ چرا که مجموعه تجربیات دوران عمر آن ها را در اختیار انسان مى گذارد.

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون امام علی ع نکا کتاب آمده کانون امام علی ع شنبه های کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد

خانم جمالی نویسنده کتابهای دفاع مقدس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ؛درباره تبلیغ و ترویج کتاب از طریق فضای مجازی گفت: فضای مجازی مکانی است که بستری برای خدمات مختلف از جمله معرفی کتاب فراهم کرده است ، اگر قرار باشد که ما کتاب را در این فضا معرفی کنیم باید امکانات و روش استفاده از برنامه ها و مخاطب را به درستی بشناسیم تا بر اساس آن محتوا تولید کنیم.
این نویسنده کتاب درباره این موضوع که چرا بعضی از رسانه ها به تبلیغ کتاب نمی پردازند گفت: اغلب رسانه ها این شعار را می دهند و ادعا می کنند که کتاب برای ما مهم است و ما دوست داریم به مقوله کتاب بپردازیم ولی حقیقت تلخ این است که اغلب طرح ها روی میز می ماند و در حد ادعا باقی می ماند حتی رسانه های زرد که دوست دارند فروش بالایی داشته باشند شاید دلشان بخواهد که مدال نخبگانی هم برای خودشان در نظر بگیرند و بگویند که ما کتاب معرفی می کنیم و به کتاب اهمیت می دهیم ولی در نهایت می بینیم که محتوایی که در این زمینه ارائه می شود محتوای نازلی است که خیلی هم نمی شود به آن تکیه کرد .
جمالی راه حل مشکلات فضای مجازی برای تبلیغ کتاب را اهمیت شناخت جامعه هدف عنوان کرد و گفت: بعضی از مخاطبین افراد فرهیخته ای هستند که برنامه های طولانی مدت را بیشتر دوست دارند و مباحث این مخاطبین در حوزه کتاب جدی تر است و بعضی که جمعیت زیادی را در بر می گیرند بیشتر برنامه های کوتاه مدت در فاصله های کم را می پسندند و بنابراین باید جامعه هدف و قشر مخاطب را بشناسیم تا بتوانیم معرفی کتاب را به بهترین نحو استفاده کنیم.

کتاب اشک را مهلت ندادیم از نشر ۲۷ آخرین اثر منتشر شده از سمیه جمالی است و کتاب پرچم در اهتزاز پرفروش ترین اثر این نویسنده از سوره مهر بوده است.

دیگر خبرها

  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • کتاب «امام هشتم(ع) و بازی بزرگ عباسیان» روانه بازار نشر شد
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • انتشار کتاب امام هشتم (ع) و بازی بزرگ عباسیان
  • انتشارکتاب امام هشتم (ع) و بازی بزرگ عباسیان
  • ارسال بیش از ۶۶ هزار کتاب به مراکز کانون در کشور