Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:15:11 GMT

کاهش ۱۸ درصدی حوادث رانندگی در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۳۴۸۵

کاهش ۱۸ درصدی حوادث رانندگی در استان زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان، از کاهش ۱۸ درصدی حوادث رانندگی طی ۱۰ ماهه گذشته خبر داد.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۵ بهمن‌ماه) در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان، اظهار کرد: کاهش آمار تصادفات جای خوشحالی دارد و باید این وضعیت حفظ شود و روی کاهش بیشتر تصادفات تمرکز کرد. هفته گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی، مبلغی برای تامین کانکس‌های پلیس‌راه اختصاص یافته که امیدواریم با تامین تجهیزات، مشکلات برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساماندهی نقاط پرحادثه باید اولویت‌بندی شود، عنوان کرد: باید مشخص شود که کدام محورها ضرورت بیشتری برای بهسازی دارند و با هم‌افزایی دستگاه‌ها مشکلات برطرف و در اسرع وقت اقدامات صورت گیرد.

استاندار زنجان، بهسازی و ایجاد تقاطع غیرهم‌سطح مقابل دانشگاه زنجان را از طرح‌های مهم خواند و گفت: این تقاطع به‌ویژه در لاین جنوبی جزو نقاط پرتصادف محسوب می‌شود و تاکنون مذاکراتی زیادی برای اجرای تقاطع انجام شده و باید عملیات اجرایی آغاز شود.

نماینده عالی دولت در استان در مورد تردد وسایل نقلیه برای انتقال پسماندها، تصریح کرد: محل تردد خودروهای انتقال پسماند باید کارشناسی شود تا آثار سوئی برای اتوبان نداشته باشد و صاحبان پسماندها باید حداقل زیرساخت‌های لازم برای حفظ سلامت و نیز سالم بودن تاسیسات راه‌ها فراهم کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه استان زنجان در کاهش تصادفات از متوسط کشوری وضعیت بهتری دارد، بیان کرد: استان زنجان در ۱۰ ماه گذشته ۱۸ درصد کاهش تصادف داشت، در حالی که نرخ کاهش سوانح در سطح کشور حدود ۱۴.۳ درصد گزارش شده است که باید این جایگاه حفظ و حتی روند، بهتر شود.

حقیقی در مورد برنامه‌ریزی برای بهبود ایمنی راه‌ها، یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد عامل انسانی بیشترین نقش را در تصادفات دارد و باید نقشه راهی در این حوزه ترسیم شود. کمربندی قیدار نیز جزو محل‌های پرتصادف گزارش شده که باید روند برطرف شدن نواقص آن مورد بازدید قرار گیرد و گزارش‌ها ثبت شود.

مدیرکل پزشکی‌قانونی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: دی‌ماه امسال ۴۸ درصد فوتی‌های تصادفات کاهش یافته است و بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین علت فوت، ضربه به سر و صدمات متعدد بوده که این امر نشان‌دهنده آن است که سرعت و شدت حادثه بالا بوده و سبب بروز چنین صدماتی می‌شود.

مهرداد ستاره ادامه داد: در ۱۰ ماهه پارسال تعداد ۶۴ زن در تصادفات رانندگی فوت کردند که این رقم در سال‌جاری به ۴۲ نفر رسیده و کاهش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در ۱۰ ماهه پارسال، ۱۸۷ مرد در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و این رقم با کاهش ۹ درصدی در مدت مشابه امسال به ۱۷۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی اجتماعی تصادف ایمنی راه استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ،دکتر محمود شمسی پور با اعلام ثبت ۲۰۴ هزار و ۵۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ طی سال گذشته در استان گفت: از این تعداد ۴۳هزار و ۲۸۷ مورد منجر به اعزام آمبولانس به محل حادثه شد.

وی ماموریت های اورژانس را شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها عنوان کرد و افزود: پارسال ۴۳ هزارو ۲۸۷ ماموریت اورژانس انجام شد که بیش از نیمی از آن معادل ۲۶هزار و ۱۴۰ ماموریت مربوط به بیماری‌ها بود.

وی افزود: از این تعداد ماموریت، ۲ هزار و ۷۵۲ مورد مربوط به بیماری های قلبی و یک هزار و ۸۶۹ مورد مربوط به بیماری های تنفسی انجام شد.

دکتر شمسی پور یادآور شد: پارسال ۱۰هزار و ۴۱۱ ماموریت حوادث تصادفی صورت گرفت که نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش ۸ درصدی همراه بود.

وی ماموریت حوادث غیرتصادفی را ۹ هزار و ۲۳۹ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن پارسال در استان ثبت شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش ۳۴ درصدی را شاهد بودیم.

دکتر شمسی پور با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده تعداد ۳۱ مورد غرق شدگی گزارش شد گفت: امداد هوایی اورژانس در سال گذشته ۵۶ مورد بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ با کاهش ۱۸ درصدی همراه شد.

وی در پایان تعداد مزاحمت تلفنی با مراکز ۱۱۵ استان را ۲۴ هزار و ۴۹۶ مورد اعلام کرد و گفت: مزاحمت ها باعث کاهش کیفیت خدمات به مددجویان می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896203

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت