Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ هشتگ امید اکبری نماینده من است در فضای مجازی ترند شده است. ماجرای سربازی که در تقاطع دروازه دولت در خیابان آزادی تهران و در یکی از سردترین شب‌های سال از نماینده مجلس سیلی خورده بود خبرساز شده است. گفته می‌شود ماجرا متعلق به عصر روز چهارشنبه هفته گذشته است جایی که علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس سوار بر یک دستگاه خودروی دناپلاس قصد داشته تا احتمالا برای فرار از ترافیک سرسام آور ساعات پایانی روز خیابان آزادی به خط ویژه اتوبوس‌های بی آرتی پناه ببرد، اما با ممانعت یک سرباز راهور مواجه می‌شود و قائله سیلی نماینده مجلس بر صورت مجری قانون به پا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا روز گذشته یعنی ۳ روز پس از وقوع این حادثه، فیلم و خبر این حادثه در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است و با واکنش گسترده‌ای از کاربران در فضای مجازی تا رئیس مجلس و ناجا و پلیس را به همراه داشته. در فیلمی که از این واقعه منتشر شده است دیده می‌شود که سربازی که خود را امید اکبری معرفی می‌کند می‌گوید که از نماینده مجلس سیلی خورده و برای این اتفاق نیز شاهد دارد. افرادی که در آن محل حضور دارند نیز گفته‌های این سرباز وظیفه را تایید می‌کند و فحش و ناسزایی نیز نثار نماینده مجلسی می‌کنند که در این بخش از فیلم در صندلی عقب ماشین نشسته و شیشه‌های دودی پنجره را نیز بالا کشیده است. در پایان فیلم خودروی این نماینده مجلس که متوقف شده و منجر به بروز ترافیک طولانی نیز شده بود به گوشه‌ای از خیابان هدایت می‌شود. اما این پایان ماجرای سیلی نماینده سبزوار نبود، روز گذشته این فیلم به سرعت در رسانه‌ها منتشر شد و در فضای مجازی به بحث گذاشته شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی واکنش‌ فضای مجازی به سیلی نماینده مجلس به سرباز راهور

مثل همیشه نخستین و صریح‌ترین واکنش‌ها در فضای مجازی به وقوع پیوست. عده‌ای از کاربران به تحلیل این ماجرا پرداختد و عده‌ای نیز با بازنشر پیام‌های قدیمی این نماینده مجلس به وی تاختند. عده‌ای وی را فاقد صلاحیت دانستند و با راه اندازی هشتگ امید اکبری نماینده من است خواستار برخورد با علی اصغر عنابستانی شدند.

یک کاربر در توییتر با اشاره به این ماجرا نوشت: در‌ماجرای سیلی خوردن سرباز از نماینده مجلس انقلابی، مثل همیشه برخورد سریع و قاطع خواهد بود. فردا در اولین فرصت، با کسی که فیلم گرفته و منتشر کرده برخورد خواهد شد و سرباز را مجبور به بیانیه‌نویسی می‌کنند تا دشمن سوءاستفاده نکند. مثل همیشه قاطع و سریع!

کاربر دیگری نوشت: #امید‌اکبری نماینده من است. من پشت امید می‌ایستم که تو این سرما مراقب امنیت ماست. من با دست خالی کنار سرباز وطنم در برابر طاغوت گردنکش می‌ایستم و از شما بچه خوشگلا سیلی نمیخورم. یک کاربر هم نوشت: مجلس انقلابی که رئیسش دکترای لوله و سرداری گازانبر دارد، نماینده‌اش هم سیلی به گوش سرباز میزند. مجلس تراز اوباش.

کاربر دیگری نوشت: وقتی نمایندگان مجلس به جای منتخبین ملت منصوبان شورای نگهبان باشند، نتیجه‌اش می‌شود همین تفاله‌هایی که مردم را رعیت خودشان می‌دانند و از پاچه‌گیری در ملا عام هم ابایی ندارند. مسئول این وضع کسانی هستند که مسیر مشتی قالتاق دلال و وقیح مثل درازهی و #عنابستانی به مجلس را هموار کردند. کاربر دیگری در توییتر با گفتن اینکه نماینده مجلس از همون دناپلاس‌های معروف پیاده شده زده تو گوش سرباز وظیفه پلیس راهنمایی رانندگی که چرا جلو ماشین من رو گرفتی! نوشت: بی‌انصافیه اگه از این سرباز که به درستی وظیفه‌اشو انجام داده حمایت نکنیم. والله بی انصافیه!

علاوه بر آن، پیامی در فضای مجازی رد و بدل می‌شود که زیر تصویری از عنابستانی و جمله‌ای از شعار تبلیغات انتخاباتی وی خواستار عزل یا استعفای علی اصغر عنابستانی می‌شود. در این پیام آمده: نماینده‌ای که به صورت سرباز این مملکت سیلی می‌زند جایش در مجلس نیست. او نماینده و وکیل مردم نیست. مجلس جای لات‌ها و رانتخوار‌ها نیست. یا استعفا دهد یا باید عزل شود.

نمایندگانی که توهین می‌کنند سربازانی که سیلی می‌خورند

این برای اولین بار نیست که رفتار‌های ناپسند از سوی یک نماینده مجلس با مردم عادی و عمدتا کسانی که در حال اجرای وظایف قانونی خود هستند جنجال ساز می‌شود. از سوی دیگر نیز رفتار‌های خشونت آمیز با سربازان عمدتا از سوی افراد مافوق آن‌ها نیز خود سردرازی دارد.

همین چندماه پیش خبری درباره رفتار به شدت ناشایست یک مقام قضایی در شهر بابل با یک سرباز وظیقه جنجال ساز شد. بر اساس این ماجرا، یک مقام قضایی در دادگستری شهرستان بابل پس از آنکه سربازی که او را نشناخته و از او تقاضای کارت شناسایی می‌کند، برخوردی بسیار زشت و غیرقابل باور با سرباز مورد نظر انجام می‌دهد و گزارش‌های منتشره از سیلی و شکنجه و ضرب و شتم این سرباز از سوی این فرد حکایت داشت. اگرچه پس از انتشار این خبر، ارگان‌ها و مقام‌های مسئول به سرعت وارد و قول پیگیری و برخورد دادند، اما ماجرا با گذشت سرباز بابلی و ظاهرا با دلجویی بازپرس از وی به پایان رسید.

سال ۹۷ نیز ماجرای درگیری لفظی یک نماینده مجلس با کارمند گمرک سراوان جنجال ساز شد و با واکنش گسترده‌ای در سطح جامعه و مجلس همراه بود. ماجرا نیز از این قرار بود که درازهی نماینده وقت مجلس با حضور در محل گمرک سراوان قصد ورود داشته که با ممانعت مامور گمرک مواجه شده و همین موضوع به درگیری لفظی میان این فرد منجر می‌شود. در نهایت این ماجرا نیز همانند موارد مشابه دیگر برخوردی با نماینده‌ای که با سوء استفاده از جایگاه خود اقدام به توهین به یک ماموربه قانون می‌کند، نمی‌شود و حتی عده‌ای از نمایندگان مجلس خواستار برکناری رئیس گمرک می‌شوند.

یک بار هم در سال ۹۶ ماجرای درگیری یک نماینده مجلس با ماموران پلیس فرودگاه مهراباد تهران خبرساز شده بود. در آن ماجرا یک خودرو قصد داشت بدون مجوز از گیت مخصوص فرودگاه عبور کند که از سوی ماموران پلیس متوقف می‌شود، اما راننده خودرو حامل نماینده مجلس با ماموران درگیر شدند و این درگیری در نهایت به توهین شخص نماینده مجلس به مامور راهور مستقر در محل منجر و در نهایت مامور نیز دستور توقف و ارائه مدارک داده، اما خودرو بدون توقف و توجه به دستور پلیس به راه خود ادامه می‌دهد و در مسیر برگشت تنش میان ماموران پلیس و این نماینده مجلس بالا گرفته و این نماینده مجلس به صورت مامور راهور سیلی میزند و درگیری فیزیکی میان این دونفر تا ضربه نماینده مجلس با سر به بینی این افسر پلیس ادامه پیدا می‌کند.

عنابستانی اواخر روز گذشته موضوع سیلی را رد و تکذیب و ادعا کرد که مامور راهور به وی توهین کرده است. یک عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در توییتر خود نوشت که این موضوع از سوی این هیئت پیگیری خواهد شد. علاوه بر آن قالیباف رئیس مجلس نیز در پیامی قول پیگیری داده است. واکنش‌های سریعی که احتمالا به همان سرعت از کنار ماجرا گذشته و با یک عذرخواهی و دلجویی به پایان خواهد رسید و آنچه می‌ماند فاصله از زمین تا آسمان وعده‌های نمایندگان مجلس قانونگذار با رفتار آن‌ها با مجریان قانون و مردم عادی است.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، علی اصغر عنابستانی ، اخبار مهم سرگرمی

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس دوشنبه شب  لایحه بحث برانگیزی را تصویب کرد که به دولت این کشور اجازه می‌دهد پناهجویانی را که به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده اند به رواندا اخراج کند.

براساس گزارش القدس العربی، پس از اینکه اعضای مجلس اعیان انگلیس این پیش نویس قانون را بار‌ها و بار‌ها برای اصلاح بازگرداند، در نهایت موافقت کردند که هیچ اصلاحیه اضافی در متن ارائه نکنند که اجازه تصویب آن را داد.

پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه تایید کرد که همه چیز برای اخراج پناهجویان به رواندا آماده است و  مهم نیست چه اتفاقی بیفتد  به محض تصویب لایحه بحث برانگیز پارلمان در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

نخست وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی با هدف ارائه ابزاری که دولت برای سازماندهی این اخراج مهاجران غیرقانونی استفاده می‌کند، گفت که پرواز‌ها هر چه که باشد انجام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد