Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@20:07:16 GMT

انتقال ایستگاه هواشناسی طبق قوانین بین‌المللی است

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۳۹۷۶

انتقال ایستگاه هواشناسی طبق قوانین بین‌المللی است

مدتی است بحث هایی در رابطه با تغییر مکان مرکز هواشناسی مراغه و تفاوت ارقام اعلام شده مرکز با تجهیزات عمومی خانگی مطرح شده بود که با پیگیری از رئیس اداره هواشناسی مراغه به این موارد پاسخ داده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رصد مراغا، رئیس اداره هواشناسی مراغه رامین حاجی زاده در رابطه با انتقال ایستگاه هواشناسی به محدوده فرودگاه اعلام کرد: در شهرهای دارای فرودگاه فعال طبق قوانین بین‌المللی استقرار ایستگاه اصلی هواشناسی در فرودگاه برای امنیت پرواز امری الزامیست و بدون داده‌های هواشناسی پرواز هواپیماها غیر ممکن می‌باشد که البته استثنائاتی در پروازهای نظامی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی زاده گفت: باتوجه به نزدیکی فرودگاه سهند به شهر مراغه چندان الزامی به وجود ایستگاه در داخل شهر وجود ندارد و از طرف دیگر برای جلوگیری از تاثیر عوامل مزاحم بر اندازه‌گیری پارامترهای هواشناسی کلیه ایستگاه‌ها باید در نواحی تاسیس گردند تا تاثیر عواملی مانند بلندی ساختمان‌ها، لرزش جاده‌ها و … به حداقل برسد.

وی ادامه داد: داخل شهر در محل قدیمی ایستگاه هواشناسی، برای تداوم اندازه‌گیری‌ها و باتوجه به موقعیت خاص آن، ایستگاه اقلیم‌شناسی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد ولی طبق مقررات، داده‌های آن در رسانه‌ها منعکس نمی‌گردد و فقط کاربرد مطالعاتی دارد و داده‌های آن نیز تفاوت چندانی با دمای ایستگاه فرودگاهی ندارد (زیر ۱ درجه).

حاجی زاده با تاکید بر اینکه دقت اندازه‌گیری سنجنده‌ها و استاندارهای انداره‌گیری و پارامترهای هواشناسی با سنجنده‌های موجود در بازار که عموم مردم از آنها استفاده می‌نمایند تفاوت بسیاری دارد افزود: عدم آشنایی با این عوامل باعث برداشت متفاوت عموم با ارقام ارائه شده از سوی ادارات هواشناسی می‌گردد.

رییس هواشناسی مراغه گفت: داده‌های هواشناسی مراغه در سطح بین‌المللی و فرودگاهی است و سنجنده‌های مختلف آن در فواصل زمانی معین کالیبره شده و کاملا دقیق می‌باشند همچنین هر پارامتر هم توسط ایستگاه پیشرفته خودکار و هم توسط ادوات استاندارد سنتی (مانند دماسنج جیوه‌ای) و همچنین گراف دمانگار کنترل می‌گردد.

حاجی زاده افزود: بعلت کنترل کیفی که از سوی سازمان مرکزی بصورت ملی بر اطلاعات ارسالی اعمال می‌گردد و همچنین کاربرد این داده‌ها در نقشه‌های پیش‌بینی استانی و ملی در صورتی که سهوا در کد و ارسال داده‌‌ ایستگاهی اشتباهی رخ دهد به سهولت آشکار شده و ضمن تماس با ایستگاه سریعا اصلاح و گزارش می‌گردد لذا به جرات می‌توان ادعا کرد گزارشات هواشناسی مراغه جزو دقیق‌ترین اطلاعات در سطح ملی و بین‌المللی می‌باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هواشناسی مراغه بین المللی حاجی زاده داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود وارد فرودگاه این کشور شد.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام