Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@00:45:38 GMT

هشدار وزارت خارجه روسیه به دولت بایدن

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۴۰۰۲

هشدار وزارت خارجه روسیه به دولت بایدن

وزارت خارجه روسیه به آمریکا که اکنون تحت ریاست جمهوری بایدن اداره می‌شود هشدار داد که مراقب رفتار‌های نابه‌جایی باشد که بر روابط دو کشور تاثیر می‌گذارد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از ایتارتاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای هشدار داد که تلاش دیپلمات‌های آمریکایی برای تشویق جریان‌های افراطی روسیه، محکوم به شکست است و در نهایت تاثیری مخرب بر رابطه مسکو-واشنگتن خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وزارتخانه در ادامه افزود: آمریکا باید به مشکلات داخلی خودش رسیدگی کند از جمله شکاف عمیقی که در نتیجه بی عدالتی اجتماعی در جامعه این کشور ایجاد شده است.

همچنین این وزارتخانه از تصمیم برای احضار دیپلمات‌های ارشد سفارت آمریکا در مسکو خبر داد.

هیئت دیپلماتیک آمریکا متهم به ترویج خشونت در میان معترضان و حتی ترغیب افراد کم سن و سال به حضور در اعتراضات غیرقانونی است.

پیشتر نیز ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داده بود که سفارت آمریکا باید پاسخگوی این باشند که چرا نقشه مسیر‌های منتهی به محل تجمع معترضان در شهر‌های مختلف روسیه را منتشر کرده است.

این اعتراضات در واکنش به بازداشت «آلکسی ناوالنی» از چهره‌های مخالف دولت مسکو تدارک دیده شده و از سوی آمریکا دامن زده می‌شود.

شب گذشته نیز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، خواستار آزادی «آلکسی ناوالنی» از چهره‌های مخالف دولت مسکو شد.

او با توجه به اعتراضات طرفداران ناوالنی در شهر‌های مختلف روسیه، مدعی شد که دولت مسکو همواره با استفاده از تاکتیک‌های خشن به دنبال سرکوب آزادی بیان و جامعه مدنی بوده است.

این تنش‌های دیپلماتیک در حالی است که طبق برخی گزارش‌ها، قبل از مراسم تحلیف، جو بایدن از «جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو که از سوی ترامپ منصوب شده بود؛ درخواست کرد که فعلاً از مقام خود استعفا ندهد- پیشنهادی که به تنهایی گویای این است که او در تدارک اقدامات خصمانه علیه روسیه بوده است.

ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است، یکشنبه هفته گذشته در فرودگاه «شرمتیوو» مسکو بازداشت شد. وی از دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات آزادی مشروط، تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه بوده است.

پیشتر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود واکنش کشور‌های غربی به خبر بازداشت ناوالنی، بیشتر از بابت انحراف افکار عمومی از بحرانی است که لیبرالیسم با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت خارجه روسیه دولت بایدن خشونت اعتراضات وزارت خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!

به گزارش خبرآنلاین محافظه‌کاران این گاف و لغزش‌های زبانی دیگر از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را اثباتی دیگر بر این مساله می‌دانند که بایدن ۸۱ ساله برای اداره امور کشورش مناسب نیست.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، بایدن در جریان سخنرانی در کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا درحالیکه از رای‌دهندگان آمریکایی می‌پرسید که آیا به او در انتخابات نوامبر رای می‌دهند یا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، یک سری واژگان را به کار برد که به واکنش حضار انجامید.

به نقل از ایسنا او گفت: «آیا آماده‌اید تا اتحاد را به جای تفرقه انتخاب کنید؟ شرافت را به جای ویرانی؟ حقیقت را به جای دروغ‌ها؟ آزادی را به جای دموکراسی؟ اینجا آمریکاست.»

وقتی بایدن از عبارت «آزادی به جای دموکراسی» استفاده کرد، با خنده حضار روبرو شد و اینفلوئنسرها و کارشناسان محافظه‌کار به آن واکنش نشان دادند.

یکی از این کارشناسان محافظه‌کار در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «وقتی مردم نگران کاهش قدرت ادراک رونالد ریگان در پایان دور دوم ریاست جمهوری او بودند، اصلا شبیه به الان بایدن نبود. به آینه نگاه کنید و صادقانه از خود بپرسید آیا این همانی است که شما می‌خواهید برای چهار سال دیگر مسئول امنیت، اقتصاد و کشور ما کنید؟»

بایدن مدت‌هاست که بابت این گاف‌ها، خطاهای زبانی و عدم تمرکزش معروف است، به طوری که در سخنرانی کارزار ۲۰۱۹ اعلام کرد: «ما اتحاد را به جای تفرقه انتخاب می‌کنیم. ما علم را به جای تخیل انتخاب می‌کنیم. ما راستی را به جای حقیقت انتخاب می‌کنیم.»

جمهوری‌خواهان آمریکایی تاکید دارند که قدرت ادراک بایدن در حال زوال است و این زوال، در سه سال حضورش در کاخ سفید سرعت پیدا کرده است. تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از بایدن درحالیکه دارد با افرادی خیالی دست می‌دهد، وقتی بیرون است، گم شده یا به خبرنگاران می‌گوید که با سران کشورهایی که مدت‌هاست درگذشته‌اند، دیدار داشته، نشان‌دهنده زوال عقل اوست.

فوریه ۲۰۲۴ بود که رابرت هور، دادستان وزارت دادگستری آمریکا به این نتیجه رسید که بایدن را در سوءمدیریت اسناد محرمانه متهم نکند و در گزارشی نوشت که بایدن از نوعی زوال عقل رنج می‌برد و برای آنکه یک جرم را مرتکب شود، فاقد «اراده» است. در نظرسنجی ماه گذشته آسوشیتدپرس مشخص شد که شش نفر از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی نسبت به ظرفیت ذهنی بایدن برای اداره امور کشورشان تردید دارند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898185

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!