Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@11:43:23 GMT

گنبدکاووس صاحب فرهنگ‌سرای جوان می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۴۰۷۸

گنبدکاووس صاحب فرهنگ‌سرای جوان می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور طعنه گنبدی روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار داشت: این فرهنگ‌سرا در قسمت شمالی شهر گنبدکاووس ساخته و مطابق زمان بندی انجام شده تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از تامین زمین مورد نیاز احدات سرای محله در منطقه موسوم به باغ اعتصامی واقع در خیابان خیام شمالی نرسیده به بدلجه خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح از محل منابع ستاد بازآفرینی شهری تامین شده که می‌توان از این مکان به عنوان کتابخانه نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طعنه گنبدی اضافه کرد: شهرداری با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس و به درخواست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان، یک قطعه زمین برای ساخت کتابخانه در بولوار جرجان این شهر تامین کرده است.

وی تصریح کرد: این قطعه زمین که بخشی از زمین پنج هزار مترمربعی ساخت بوستان محلهای در بولوار جرجان است، به شرط تامین اعتبار توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، برای احداث کتابخانه عمومی در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد.

شهردار گنبدکاووس با ابراز گله‌مندی از از نیمه کاره رها کردن زمین‌های تهیه شده توسط شهرداری ازسوی برخی ادارات این شهرستان، گفت: تاکنون ادارات مختلفی از شهرداری درخواست عرصه برای اجرای پروژه‌های خود کردند اما به دلیل تامین نکردن اعتبار ساخت، این عرصه‌ها بلاتکلیف رها شدند.

طعنه گنبدی از مدیران شهرستان گنبدکاووس خواست ابتدا از تخصیص اعتبار برای اجرای طرح‌ها خود مطمئن شوند و بعد از شهرداری درخواست عرصه نمایند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: این شهرستان پنج کتابخانه عمومی شامل سه کتابخانه شهری، یک کتابخانه روستایی و یک باب کتابخانه مشارکتی مستقر در اداره زندان دارد.

علیرضا مجاهدی راد افزود: با تعطیلی ۲ کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) در محل مصلی و شهید مطهری در مسجد قائمیه گنبدکاووس در چند سال قبل، قرار شد فضای جدیدی به عنوان کتابخانه در اختیار این نهاد قرار گیرد.

وی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار گنبدکاووس برای تامین یک قطعه زمین جهت ساخت کتابخانه قدردانی کرد.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست با تاکید برضرورت همکاری همه ادارات و نهادها با نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: لازمه توسعه علمی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه، ارتقای سطح مطالعه است.

فرزانه جعفری از همکاری شهرداری گنبدکاووس برای اجرای پروژه‌های فرهنگی در سه نقطه این شهر قدردانی کرد و از نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیز خواست تکلیف مساحت مورد نیاز و اعتبار لازم برای ساخت کتابخانه در محل پیشنهادی شهرداری را هر چه سریعتر مشخص کنند.

در این جلسه رضا یازرلو رییس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس نیز آمادگی این مرکز آموزش عالی را برای استفاده عموم مردم از کتابخانه دانشگاه اعلام کرد.

شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس در مجموع ۲ هزار و ۶۶۴ مترمربع فضای کتابخانه‌ای دارد که مطابق با جمعیت آن به ازای هر هزار نفر، هشت متر و ۸۲ سانتی‌متر مربع سرانه وجود دارد در حالی که میانگین استانی آن حدود ۱۵ متر و میانگین کشوری نیز بالای ۲۳ مترمربع است.

گنبدکاووس با این میزان سرانه فضای کتابخانه‌ای، در میان ۱۴ شهرستان استان گلستان، جایگاه دوازدهم را دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس گلستان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گلستان کتاب گنبدکاووس گلستان کتاب اخبار کنکور کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، سید احمد رضا دستغیب، در این بازدید که به منظور نظارت بر اجرای بودجه صورت گرفت، با بررسی منابع و مصارف، علاوه بر پایش مستقیم عملکرد و توجه ویژه به مشکلات متولیان نظام مالیه عمومی و تصمیم گیران اقتصادی، بر لزوم حل مشکلات مرتبط با تامین منابع عمومی دولت و انجام پرداخت‌های اجتناب ناپذیر دستگاه‌های اجرایی، تاکید کرد.
 
این اقدام دیوان محاسبات کشور در راستای تحقق اهدافی نظیر نظارت مستقیم و به موقع، آینده نگری، گره گشایی و صیانت از شجاعت مدیران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی انجام پذیرفت.
 
شایان ذکر است تمامی مدیران کل دیوان محاسبات کشور در استان‌ها نیز با دستور رئیس کل این نهاد نظارتی در تامین منابع عمومی مرتبط با پرداخت‌های عمرانی پایان سال در راستای تحقق اهداف ساختار بودجه مشارکت داشتند.
 
گفتنی است، در این بازدید‌ها اولین گام اجرایی اصلاح ساختار بودجه در راستای منویات مقام معظم رهبری با پیشنهاد ساز و کار اجرایی تخصیص اعتباری و عملیات مالی مرتبط با فاکتورینگ برای تامین منابع مورد نیاز استان خوزستان و ایلام در راستای اجرای بند م تبصره ۲ قانون بودجه به وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد شد.

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۳۳۰ هزار نفر به کتابخانه های عمومی نیشابور
  • عزم مسئولان برای افتتاح کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • جشن ازدواج آسان ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد برگزار شد
  • افتتاح مسجد صاحب الزمان (عج) دشت سر آمل
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده