Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@02:12:48 GMT

آموزش اولویت است، حتی در کانکس!

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۴۴۰۰

آموزش اولویت است، حتی در کانکس!

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حادثه آتش‌سوزی مدرسه کانکسی گفت: اولویت نخست ما آموزش دانش‌آموزان است حتی اگر در چادر، کانکس و واحد استیجاری باشد.

به گزارش ایمنا، محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه دیدار با رئیس بنیاد شهید در جمع خبرنگاران درباره افزایش اعتبارات مدارس شاهد، اظهار کرد: این موضوع در کمیسیون تلفیق مجلس مصوب شده است و باید در صحن علنی تصویب شود، الان نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره آموزش حضوری افزود: هنوز زود است درباره این تصمیم داوری کنیم، در پایان هفته گزارشی از استان‌ها خواهیم گرفت تا ببینیم وضعیت چگونه است و حتماً اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، خبرهای پراکنده از همه کشور داریم که به‌خصوص در مناطق روستایی، عشایری و شهرها فعالیت‌ها وجود دارد. برخی خانواده‌ها تمایل داشتند فرزندشان حضوری آموزش ببیند اما آمارگیری کلی را در پایان هفته انجام می‌دهیم.

حاجی‌میرزایی درباره ابتلای معلمان و دانش‌آموزان به کرونا با بازگشایی مدارس گفت: گزارشی از ابتلاء به کرونا ارائه نشده و هنوز زود است دراین‌باره صحبت کنیم، دستورالعملی را وزارت بهداشت ابلاغ کرده است و ما متعهد هستیم آن را اجرا کنیم و به مدیران مدارس تأکید کردیم مراقبت لازم را انجام دهند، در یکی از گفت‌وگوها از خانواده‌ها خواستم خودشان هم به مدرسه بیایند و مطمئن شوند برنامه مراقبتی ما چگونه است.

وی درباره استخدام معلمان حق‌التدریس، اظهار کرد: حکم قانون این است، افرادی که مشمول می‌شوند و الان تکلیف همه آنها مشخص است، تا پایان برنامه ششم توسعه به‌ازای ردیف و بودجه‌ای که اختصاص پیدا می‌کند، استخدام شوند.

درخواست ردیف استخدامی برای معلمان حق‌التدریس

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس ردیف و بودجه امسال ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر استخدام می‌شوند که از بالاترین امتیاز شروع به جذب کردند و برای بقیه هم در مرحله بعدی اقدام می‌شود از سازمان اداری و استخدامی درخواست کردیم مجدداً به ما ردیف استخدامی دهند و پیگیری خواهیم کرد که طبق قانون این افراد تا پایان سال آینده باید به استخدام دربیایند و پرونده این موضوع بسته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی با توجه به آتش‌سوزی مدرسه‌ای کانکسی در سردشت دزفول افزود: این یک حادثه است و در هر زمان ممکن است در نقطه‌ای از کشور حادثه اتفاق بیفتد، اولویت اول این است همه دانش‌آموزان از امکان آموزش برخوردار باشند حتی اگر در چادر، کانکس یا واحد استیجاری باشد در درجه اول باید اطمینان پیدا کنیم هیچ دانش‌آموزی از آموختن محروم نیست در گام دوم باید برای اصلاح فضای آموزشی اقدام کنیم متناسب با اعتباراتی که داریم و در مقایسه با سال قبل چهار برابر شده یعنی اعتبارات خوبی دولت به توسعه فضاهای آموزشی اختصاص داده است تلاش می‌کنیم فضاهای آموزشی را بهبود ببخشیم.

وی گفت: سال گذشته و امسال تمام مدارس خشتی و گلی را جمع‌آوری کردیم و با مدارس مناسب‌تر جایگزین شد، بخشی از مدارس کانکسی و سنگی کاهش پیدا کرده است. حدود ۲۲ درصد واحدهای آموزشی نیازمند توجه ویژه است یا باید روی مقاوم‌سازی کار شود یا برای بازسازی مجدد آن اقدام شود، همه‌ساله متناسب با اعتبارات این کار انجام می‌شود بر اساس آمار جدید سازمان نوسازی مدارس، درصد مدارس ناامن از ۳۰ درصد به ۲۲ درصد رسیده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 470527

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدرسه وزیر آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی مدارس کانکسی معلمان حق التدریس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟