Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:07:37 GMT

روایت ۱۴۰ سال تاریخ در خیابان ناصرخسرو

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۴۴۰۱

روایت ۱۴۰ سال تاریخ در خیابان ناصرخسرو

به گزارش  روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در ادامه اکران‌ فیلم‌های جدید در سینماهای هنر و تجربه پس از بازگشایی سینماها، مستند در جستجوی خانه خورشید به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی باقری از امروز یکشنبه ۵ بهمن ماه در سینماهای «هنر و تجربه» روی پرده می رود.

قرار است هر روز از اکران این مستند به یک نفر که به دلیلی اسمش با تهران پیوند خورده است، تقدیم شود که اولین روز از اکران این مستند به زنده یاد حمید سهیلی مظفر مستندساز اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در خلاصه روایت مستند در جستجوی خانه خورشید آمده است: «سال ۱۳۶۴ چند روز بعد از سالگرد تولدم به همراه پدر راهی بازار بودیم که در صد متری میدان شمس‌العماره بمبی که داخل پیکانی جاسازی شده بود، منفجر شد ولی به من چهارساله آسیبی نرسید. 

از آن تاریخ سی و یک سال گذشته است و این بار برای ساخت مستندی از این خیابان مصادف با همان تاریخ به ناصرخسرو بازگشته‌ام. انگار این خیابان مرا زنده نگه داشته است تا سی سال بعد به سراغش بیایم و زندگی‌اش را بازتعریف کنم. حالا به واسطه‌ی گروهی شهرساز که درگیر بهسازی نمای بدنه‌ خیابان ناصرخسرو هستند دوباره به ناصرخسرو بازگشته‌ام تا زندگی خیابانی که هیچ گاه دوست نداشته در طول تاریخ بمیرد را روایت کنم...»

سینماهای هنر و تجربه با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی میزبان مخاطبان خود است.

برچسب‌ها هنر و تجربه خیابان ناصرخسرو مستند اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنر و تجربه خیابان ناصرخسرو مستند هنر و تجربه خیابان ناصرخسرو مستند اکران فیلم اخبار کنکور هنر و تجربه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، قسمت اول از فصل دوم مجموعه مستند «پا به ماه» با عنوان «همیشه با هم» به کارگردانی امیرحسین اسیوند امشب چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

«همیشه با هم» به تهیه کنندگی مهدیه سادات محور روایتی از ۲ خواهر دوقلو همسان ساکن داراب شیراز است که در یک زمان باردار هستند.

فصل اول این مجموعه مستند از شبکه سه سیما و افق پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

فصل دوم «پا به ماه» چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود و همچنین تکرار آن پنجشنبه‌ها از شبکه مستند ساعت ۱۸ و جمعه‌ها ساعت ۹ از شبکه دو خواهد بود.

«پا به ماه» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در خانه «هنری رسانه‌ای دیما» تولید شده است.

عوامل این مستند عبارتند از تهیه کننده: مهدیه سادات محور، کارگردان و مجری طرح: امیرحسین اسیوند، صدابردار: محمدرضا امین آبادی، تصویربرداری و تدوین: امیرحسین اسیوند، مدیر تولید: سمانه امینی، طراح پوستر: احمدرضا رضائی.

کد خبر 6081126 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • رونمایی از مستند «قوی‌دل» همزمان با روز جهانی هموفیلی/ فیلم‌های مستند، مهجور هستند
  • رمان قتل داریوش مهرجویی به کجا رسید؟
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • اکران «مست عشق» از پنج اردیبهشت / فروش بلیط از یک شنبه
  • اکران مستند پذیرش در مشهد