Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا ابدالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پتروشیمی ایلام در نشست ها و جلسات متعددی که برگزار شد، متعهد شده که بر روی کلیه دودکش های خود سیستم پایش آنلاین نصب کند تا میزان آلودگی هوا بصورت کامل رصد شود.

وی یادآور شد: پس از راه اندازی واحد الفین پتروشیمی ایلام و به دنبال آن افزایش میزان آلودگی، جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا در شهرستان تازه تاسیس چوار با حضور مدیران پتروشیمی برگزار و تصمیمات مهمی در این نشست برای رفع آلودگی و عبور از شرایط موجود اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام در ادامه از راه اندازی یک دستگاه سنجش آلاینده محیط زیست توسط پتروشیمی ایلام در چوار خبر داد و افزود: برای خرید این دستگاه ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده که در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

ابدالی اضافه کرد: این دستگاه پس از راه اندازی، بصورت آنلاین به اداره محیط زیست متصل است و در صورت افزایش میزان آلودگی هوا، این اداره کل بلافاصله از این میزان آلودگی مطلع و موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر رعایت قوانین زیست محیطی توسط صنایع سنگین استان، افزود: توسعه باید همواره در خدمت مردم باشد و زندگی مردم نیز نباید تحت تاثیر آلودگی هوا قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به بافت جمعیتی حاشیه پتروشیمی ایلام نیز اشاره کرد و افزود: داشتن هوای پاک حداقل مطالبه مردم این منطقه است که در این راستا باید نظارت ها تدوام داشته باشد.

به گزارش ایرنا، ۴۶ سازمان مردم‌نهاد محیط زیست با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در ایلام فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها ایلام اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام پتروشیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام پتروشیمی ایلام اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام پتروشیمی اخبار کنکور پتروشیمی ایلام میزان آلودگی آلودگی هوا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رضا لطافتی اظهار کرد: در حال حاضر در استان روزانه حدود ۲۳ تن زباله‌های پلاستیکی تولید می‌شود که با فعالیت ۸ واحد بازیافت پلاستیک، حجم قابل ملاحظه‌ای از آن در این واحدها، بازیافت می‌شود. همچنین روزانه مقادیر زیادی از زباله‌های پلاستیکی جمع آوری شده برای بازیافت به خارج استان ارسال می‌شود.
وی با اشاره به شعار امسال هفته زمین پاک (مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین)، رویکرد عموم مردم استان ایلام در زمینه حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مصداق بارز این موضوع، وجود ۴۹ سازمان مردم نهاد محیط زیستی با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در استان است.
کارشناس مسئول مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام تصریح کرد: آلودگی پلاستیک و تولید میکرو پلاستیک‌ها یکی از انواع آلودگی نوظهور است که به صورت جدی منابع آب، خاک و تنوع زیستی را تهدید می‌کند و لازمه نجات زمین، مهار تولید و استفاده بی رویه از انواع پلاستیک‌ها است.
وی تشریح کرد: لازمه تولید آب و غذای سالم، وجود منابع آب و خاک سالم و پاکیزه است که عموم مردم باید در این زمینه با ارگان‌های متولی امر، همکاری کنند.
لطافتی یادآوری کرد: در هفته زمین پاک، برنامه‌های مختلفی از قبیل اجرای پاکسازی و کمپین بی زباله، حضور در خبرگزاری‌ها، تبیین حفاظت از زمین از سوی ائمه جمعه، برگزاری مسابقات نقاشی در مدارس، برگزاری نشست در محل خانه‌های محیط زیست سراسر استان و… برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری
  • محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند
  • پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران
  • شناسایی کنسرسیوم میکروبی موثر در حذف آلودگی‌های نفتی منطقه دهلران