Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:11:17 GMT

خسارت ۴۲۴ میلیارد ریالی طوفان و برف در گلستان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۴۵۷۶

خسارت ۴۲۴ میلیارد ریالی طوفان و برف در گلستان

این سامانه سرد و بارشی از پنجشنبه گذشته در گلستان فعالیت خود را آغاز کرد و سبب وقوع طوفان ۱۲۹ کیلومتر بر ساعتی، بارش برف، مه گرفتگی و کاهش ۱۴ تا ۱۶ درجه ای دما شد و در بخش های کشاورزی و مسکن خسارتی برجا گذاشت.

همچنین جاده های ارتباطی اصلی بین استانی شامل توسکستان واقع در محور گرگان - شاهرود ( در استان سمنان)، خوش ییلاق واقع در مسیر آزاشهر - شاهرود و جنگل گلستان در مسیر مینودشت - بجنورد و برخی راه های روستایی کوهستان به دلیل بارش برف سنگین برای ساعاتی بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: این خسارت‌ها در بخش منازل، آب و فاضلاب، شبکه توزیع نیروی برق و جهاد کشاورزی وارد شد که ۲۶۸ میلیارد ریال آن مربوط به مزارع و باغات و گلخانه‌ها بود.

سیدرضا قادری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اثر برف و کولاک، ۶۰۶ خانه دچار خسارت ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شد که از این تعداد ۶۰۰ منزل نیاز به تعمیر، بهسازی و مرمت داشته و ۶ خانه دیگر باید نوسازی و بازسازی شوند.

وی عنوان کرد: همچنین سرمای ناشی از برف و کولاک ۳۷ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، چاه‌های تامین آب شرب و کنتورهای آب منازل و افزون بر ۱۰ میلیاد ریال به شبکه انتقال، توزیع، تیرهای چراغ برق و ترانس‌های ضعیف خسارت وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش هواشناسی نیز باد و طوفان در مجموع ۲۵ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها و دستگاه‌های تخصصی چندین ایستگاه در استان خسارت زد.

خسارت ۱۸۰ میلیارد ریال توفان و سرما به گلخانه ها

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گفت که طوفان و سرمای اخیر افزون بر ۲۶۸ میلیارد ریال به گلخانه‌های استان خسارت وارد کرد.

آمنه جمشیدی رودباری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت علاوه بر وارد شدن خسارت به پوشش سقف ۱۳ گلخانه، محصولات باغی در حال پرورش این گلخانه ها شامل گل و گیاه، سبزی و صیفی و نهال نیز به دلیل سرمای زیادی دچار آسیب شدند.

وی بیان کرد: همچنین طوفان و برف ۸۸ میلیارد ریال به مزارع، باغات، مرغداری‌ها، گاوداری، دامداری و کلونی‌های زنبور استان خسارت وارد کرد.

گلستان بیش از ۵۵ هکتار گلخانه در حال بهره‌برداری دارد که در آن محصولاتی مانند سبزی و گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل رنگی، لیموترش و گل‌های فصلی، نشایی، درختچه و آپارتمانی تولید می‌شود.

همچنین این استان ۵۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی، ۳۳ هزار هکتار اراضی باغی، چهار میلیون واحد دامی و ۸۶۰ هزار هکتار مرتع دارد که سالانه ۵.۲ میلیون تن انواع محصول و تولیدات زراعی، باغی و دامی را توسط افزون بر ۲۲۰ هزار بهره بردار تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می‌کند.

طوفان اخیر به ۶۰۰ خانه روستایی در گلستان خسارت زد

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که مطابق برآورد اولیه در اثر طوفان شدید روز پنجشنبه ۶۰۶ خانه روستایی در ۹ شهرستان دچار خسارت شده و نیازمند تعمیر است.

سیدمحمد حسینی بیان کرد: طوفان بیشتر به سقف این خانه ها که دارای پوشش حلب بودند خسارت وارد کرد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان برای برآورد خسارت وارده طوفان به واحدهای مسکونی ۳۰ گروه کارشناس به شهرستان های درگیر اعزام کرده بود.

برف‌روبی بیش از ۲ هزار کیلومتر جاده

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت که راهداران این اداره کل از ظهر پنجشنبه به مدت ۲۴ ساعت، افزون بر ۲ هزار و ۱۴۹ کیلومتر از مسیر جاده های کوهستانی و برف گیر استان را بوسیله ۱۰۷ دستگاه ماشین آلات راهسازی برف روبی کردند.

غلامرضا بیکی افزود: در عملیات برف روبی، ۴۳۵ تن نمک و شن نیز در محورهای های ارتباطی پاشیده شد.

به گفته وی در عملیات برف روبی و باز نگه داشتن محورهای ارتباطی استان که ۱۷۸ راهدار مشارکت داشتند به ۱۲۰ خودرو گرفتار کمک رسانی شد.

امدادرسانی هلال احمر به حدود ۸۰۰ نفر

مدیرعامل هلال احمر گلستان گفت که امدادگران این جمعیت در بندرگز، گرگان، کردکوی، آق قلا، آزادشهر، بندرترکمن و علی آباد کتول به حدود ۸۰۰ نفر که در برف و کولاک گرفتار شده بودند خدمات مورد نیاز را ارایه کردند.

فرهاد میقانی افزود: امدادرسانی به متاثرین از برف و کولاک در هفت محور برفگیر استان شامل توسکستان - شاهرود، گردنه چناران و منطقه اوچران در مراوه تپه، - درازنو به جهان نما در کردکوی، - گالیکش به جنگل گلستان، رامیان به شاهرود، دهنه محمد آباد روستای الستان در علی آباد و محور دوزین به مینودشت بود.

به گفته وی هلال احمر گلستان هزار و ۵۰۵ کیلوگرم نایلون برای پوشش سقف منزل و  ۱۶ بسته اقلام غذایی میان آسیب دیدگان طوفان توزیع کرد.

برچسب‌ها گرگان توفان مدیریت بحران گلستان خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان توفان مدیریت بحران گرگان توفان مدیریت بحران گلستان خسارت مالی اخبار کنکور میلیارد ریال خسارت وارد برف و کولاک گلستان گفت گلخانه ها برف روبی خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟

ایسنا/گلستان فرماندار رامیان با اشاره به رانش زمین در روستای کشکک رامیان میزان خسارت بارش‌ها و رانش را اعلام کرد.

علی جوان حاذق خواه عصر پنجشنبه ۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: صبح دیروز بر اثر بارندگی‌های شدید و قابل توجه مسیر ورودی روستای کشکک رامیان سست و دچار رانش شد، اما خسارتی در پی نداشت.

وی بیان کرد: مسیر ورودی روستای کشکک رامیان در سال ۹۶ نیز به طول ۵۰ متر دچار رانش شده بود که پس از آن کار دیواره سازی آن به همت اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده بود.

فرماندار رامیان گفت: امروز مسئولان بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و مدیریت بحران از این منطقه بازدید کردند قرار شد کار مطالعاتی برای ترمیم و راه‌های جلوگیری از رانش انجام شود.

فرماندار رامیان هم خسارت بارندگی در این شهرستان را حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بر اساس برآوردهای اولیه بارندگی‌های اخیر به هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی و باغی ۲۶۰ میلیارد ریال خسارت زد.

علی جوان افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به ۳۵ درصد از اراضی گندم و بخش کمی از مزارع کلزا، ۱۳۰ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به ۳۸ هکتار از بوته‌های توت فرنگی و ۲۰ میلیارد ریال هم مربوط به ۱۵ هکتار از مزارع گوجه فرنگی می‌شود.

وی ادامه داد: حدود هفت کیلومتر از جاده بین مزارع رامیان هم ۹ میلیارد ریال خسارت دید و میزان خسارات به پل سیدکلاته هم حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال است.

براساس اعلام هواشناسی ۱۰۴ میلی‌متر بارش از رامیان گزارش شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • جریمه ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریالی‌ قاچاقچی کالا در لرستان