Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - پیشرفت فاز نخست طرح ساخت خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک به حدود 70 درصد رسیده و نویدبخش این است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
علی جعفرزاده، قائم‌مقام طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک در شرکت مهندسی و توسعه نفت در حاشیه سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: هم‌اکنون پیشرفت فاز نخست این طرح به بیش از 70 درصد رسیده است و این طرح راهبردی با وجود تحریم‌ها و شرایط حاکم بر کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا، در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم‌مقام طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک در شرکت متن از تأمین بیش از 96 درصد کالاها و تجهیزات طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک از محل تولیدات داخلی خبر داد و گفت: این یک طرح تمام ایرانی است و به جرأت می‌توان گفت که درصد بالایی از اقلام مورد نیاز این طرح ملی از شرکت‌های داخلی تأمین شده است.
جعفرزاده با بیان اینکه اولین‌ها در این طرح راهبردی به معنای کامل تحقق یافته است، تصریح کرد: طرح گوره به جاسک دو معنا دارد؛ نخست اینکه عنوان طرح ملی، عزم ملی را به خود اختصاص داده و دوم اینکه به ‌عنوان طرح اولین‌ها شناخته شده است، زیرا بیشترین رکورد عملیات اجرایی، استفاده از ولوهای 42 اینچ، استفاده از شیرهای کنترلی با تازه‌ترین استانداردهای روزآمد دنیا و بسیاری دیگر از تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای نخستین‌ بار در این طرح ملی به‌کار گرفته شده است.
طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود. از اهم پروژه‌های این طرح ملی، می‌توان به تأمین و احداث یک‌هزار کیلومتر خط لوله 42 اینچ سازگار با نفت ترش، احداث پنج تلمبه‌خانه و سه ایستگاه بین‌راهی خط لوله و برق‌رسانی به آنها، احداث ایستگاه‌های دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، احداث مخازن ذخیره‌سازی به ظرفیت 10 میلیون بشکه در منطقه جاسک و احداث تأسیسات دریایی شامل سه گوی شناور، حوضچه آرامش و تأسیسات جانبی آن در سواحل مکران اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتقال نفت خام گوره به جاسک طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول عملیات آبرسانی به ۴ شهر ۶۰ درصد پیشرفت دارد

سید حمزه محقق در بازدید از پروژه آب چهار شهر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: فاز اول پروژه انتقال آب شرب از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام در دست اقدام است.

وی ابراز داشت: لوله گذاری ۱۳ کیلومتر از ۲۸ کیلومتر فاصله تصفیه خانه سد کوثر تا شهر دهدشت انجام شده است.

محقق با بیان اینکه فاز اول دارای پنج عدد مخزن است، تصریح کرد: سه عدد از این مخزن‌ها کامل به اتمام رسیده و دو مخزن دیگر در دست اجرا است.

فرماندار کهگیلویه گفت: تا پایان سال جاری حداقل ۲۱ کیلومتر از لوله گذاری فاز اول انجام خواهد شد.

محقق زاده پیشرفت فیزیکی فاز اول این پروژه را قریب ۶۰ درصد خواند تاکید کرد: فازهای دوم و سوم باید در کمیته برنامه‌ریزی استانی مطرح و تصمیمات خوبی در سطح وزارتخانه اخذ شده و تا پایان دولت این طرح به بهره برداری برسد.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به بهره مندی ۳۵۰ روستا از آب شرب در طول مسیر خاطر نشان کرد: رفع کامل تنش آبی در این مسیر و برخورداری بالغ بر ۲۴۰ هزار نفر از آب شرب پایدار در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6078954

دیگر خبرها

  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • عین اللهی از بیمارستان‌های در دست احداث بازدید کرد
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • فاز اول عملیات آبرسانی به ۴ شهر ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • طرح‌های ورزشی با پیشرفت ۷۰ درصد تعیین تکلیف می شوند