Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مطالعه جدید نشان می دهد نشانگر زیستی جدید مقاومت به انسولین با افزایش ۶۰۰ درصدی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در زنان مرتبط است.

محققان برای درک اینکه چه عواملی افراد جوان را در معرض خطر بالاتری از بیماری عروق کرونر قلب زودرس قرار می‌دهد، بیش از ۵۰ عامل خطر را در ۲۸،۰۲۴ زن مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
شایان ذکر است زنان زیر ۵۵ سال مبتلا به دیابت نوع ۲، ده برابر بیشتر با خطر ابتلاء به بیماری عروق کرونر قلب زودرس روبرو هستند. اثبات شده که مقاومت به انسولین لیپوپروتئین (LPIR )، یک نشانگر زیستی قوی و پیش بینی کننده است.
«سامیا مورا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی هاروارد، در این باره می‌گوید: «ما متأسفانه شاهد آن هستیم که افراد جوان دچار حمله قلبی می‌شوند. هنگامی که یک فرد جوان دچار یک بیماری قلبی عروقی می‌شود، بر کیفیت زندگی، بهره وری و سهم او در جامعه تأثیر خواهد گذاشت.»
وی در ادامه می‌افزاید: «پیشگیری بهتر از درمان است و بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی قابل پیشگیری هستند. این مطالعه تأثیر سبک زندگی بر سلامت قلب زنان در هر سنی را نشان می‌دهد.»
محققان این مطالعه تقریباً ۵۰ نشانگر زیستی مرتبط با سلامت قلب و عروق را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. نشانگرهای مانند کلسترول بد (LDL) و هموگلوبین A۱C ارتباط بسیار ضعیف‌تری با شروع بیماری عروق کرونر قلب زودرس در زنان کمتر از ۵۵ سال دارند، حال آنکه LPIR، معیار جدیدتر مقاومت انسولین، ارتباط قوی‌تری با این عارضه دارد.
در حالیکه کلسترول LDL فقط با ۴۰ درصد افزایش خطر ابتلاء به CHD در زنان زیر ۵۵ سال مرتبط است، LPIR شش برابر (۶۰۰ درصد) این خطر را افزایش می‌دهد.
با افزایش شیوع دیابت و عوامل خطر مرتبط با آن و ابتلاء زنان بیش از مردان به این بیماری، محققان بر ضرورت ایجاد اقدامات پیشگیرانه مؤثر تأکید می‌کنند.   مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بیماری عروق کرونر قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، علم پیرامون BMI، چاقی، و بیماری مزمن بحث برانگیز است.

آیا یک محدوده شاخص توده بدنی سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد؟ با کمال تعجب، خیر، تحقیقات جدید نشان می‌دهد، BMI سالم می‌تواند با افزایش سن تغییر کند.

در تحقیقات اخیر، دانشمندان بررسی کردند که چه محدوده BMI احتمالاً خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله نارسایی قلبی، سکته و سایر عوارض سندرم متابولیک را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می‌دهد.

آنها دریافتند که برای بزرگسالان میانسال، ۶۵ سال و کمتر، BMI 23-25، بخشی از محدوده طبیعی، با کمترین خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. با این حال، برای افراد بالای ۶۵ سال، شاخص توده بدنی بهینه ۲۶-۲۸ بود که با محدوده «اضافه وزن» مطابقت دارد.

«شاویونگ ژو»، محقق ارشد از بیمارستان مرکزی شیانگ یانگ، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که در نقطه بهینه BMI و خطر مرگ و میر قلبی عروقی بین افراد مسن و غیر مسن مبتلا به دیابت تفاوت وجود دارد. علاوه بر این، ما طیف نسبتاً منطقی از مقادیر BMI را برای تعیین کمترین میزان مرگ قلبی عروقی در میان بیماران مسن و غیر مسن مبتلا به دیابت شناسایی کرده‌ایم که در این جامعه سالخورده ضروری است.»

این مطالعه همچنین یک نقطه BMI بهینه را شناسایی می‌کند که در آن خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی شروع به افزایش می‌کند. برای گروه میانسال، این عدد ۲۴ و برای گروه مسن ۲۷ سال بود.

کد خبر 6079333

دیگر خبرها

  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • از عوارض دیابت چه می‌دانید؟
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • چاقی و رژیم غذایی پرچرب پیری مغز را تسریع می کند
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی