Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول با گلایه از شهرداران در مناطق مختلف شهر کرج گفت: تخلفات غیرمجاز ساخت و ساز در مناطق پنج، ۶ و هفت شهرداری کرج دیده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « احد رسولی» طی نشست علنی جلسه شورای اسلامی شهر کرج که یکشنبه ۵ بهمن در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار شد گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق پنج، ۶ و هفت شهرداری کرج کرج در قالب اشغال بالای هشتاد تا نود درصد تراکم بالا و اضافه طبقاتی از ۶ تا هشت دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج افزود: نکته ای که در جریان این بازدید های میدانی مطرح شد این است که چرا چنین تخلفاتی در این مناطق چگونه اتفاق افتاده و چرا شهرداران مناطق چشم خود را به روی این تخلفات بسته اند؟

 

رسولی بیان کرد: در خصوص تخلفات ساخت وسازهای غیرمجاز برنامه شهرداری چیست؟ در این راستا ازشهردار درخواست دارم تا گزارش کاملی از میزان تخلفات ساختمانی از سال 96 تاکنون به اینجانب ارسال کنند.

 

وی اظهار کرد: این مصوبات در ششمین جلسه کمیسیون در دی ماه سال ۹۷ برگزار شد که اعضاء با کلیات آن موافقت و به تائید یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی رسیده است.

 

رسولی ادامه داد: انتظار می رود این بسته در سرلوحه برنامه های شهرداری در حوزه های مرتبط قرار گیرد و گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اداره کل سیما و منظر ، معاونت معماری و شهرسازی و نیز سازمان سیما و منظر در این خصوص ارائه شود.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: مجموعه ضوابط و دستورالعمل های نورپردازی و مبلمان شهری و نیز مجموعه شرح خدمات و دستورالعمل های ساماندهی منظر شهری جزو مصوبات کمیسیون شهرسازی و معماری و بافت های فرسوده بوده که تعدادی از اعضاء شورای شهر به نبود تصویب چنین مستنداتی اشاره کردند. 

 

 

پایان پیام/481

منبع: شبستان

کلیدواژه: تخلفات غیرمجاز شهرداری کرج ساخت و ساز غیر مجاز شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم گفت: روزانه سه میلیارد تومان برای رفت و روب شهر قم هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید اخوان امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر وظیفه نظارت، تدوین و اجرا را بر عهده دارد.

وی افزود: از هزینه‌های جاری شهرداری اعم از پرسنل و هزینه‌های اداری و تشکیلاتی، هزینه‌های ضروری در اولویت قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بودجه شهرداری قم در سال جاری، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بودجه شهرداری قم در نیازهای شهری و مباحث توسعه و عمران شهری جوابگو نیست، اما شاهد رشد مناسبی هستیم.

اخوان ادامه داد: همه تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر بر این است تا دریافت عوارض با رشد معتدلی انجام شده و فشاری محتمل شهروندان نشود.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه نقدی و غیر نقدی است، تصریح کرد: از ۱۴ هزار ۲۰۰ میلیارد، ۲,۵۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری شهرداری قم است که شامل حقوق و دستمزد کارکنان و پرسنل سازمان‌هایی چون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی توسط شهرداری قم تأمین می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم هزینه نگهداری شهر را ۱,۰۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه رفت و روب سطح شهر فضای سبز است.

اخوان سرانه عمرانی برای هر نفر را ۱۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای امور عمرانی شهر صرف می‌شود.

کد خبر 747564

دیگر خبرها

  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم