Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر سلیم نژاد روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج  افزود:  به منظور حفظ و رعایت حقوق قانونی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و اختیارات شوراهای اسلامی شهر در مواد لایحه مالیات بر ارزش افزوده، روسای کلانشهرهای کشور با انتشار بیانیه ای به اصلاحیه نحوه عوارض ارزش افزوده اعتراض کردند.

وی  با  اشاره به دیدار روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور با  عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: در این دیدار دغدغه ها و دیدگاه های موجود در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده و تبعات آن بر استقلال شوراها و تهدید منابع درآمدی شهرداری ها بررسی شد و خواستار حمایت شورای نگهبان از شوراهای اسلامی در این ارتباط شدیم که وی نیز قول مساعد دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در جریان اصلاح قانون «مالیات بر ارزش افزوده» اختیارات تعیین عوارض شهری را به وزارت کشور محول کرده است، تصریح کرد: در این نشست که درخصوص مصوبه قانون مالیات بر ارزش افزوده و کاهش اختیارات شورای شهر برگزار شد حسب جمع بندی صورت پذیرفته مقرر شد کارگروهی حقوقی متشکل از شوراهای اسلامی کلانشهرها و شورای عالی استانها و پژوهشکده شورای نگهبان برای بررسی دقیق تر موضوع تشکیل شود.

سلیم نژاد با تاکید بر اینکه اخذ عوارض محلی باید به شوراهای اسلامی واگذار شود، بیان داشت: در لایحه اصلاحی قانون مالیات بر ارزش افزوده بر خلاف قانون کنونی، اختیار وضع عوارض محلی از شوراها گرفته شده است.
وی یادآور شد: بندهایی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده درآمدهای شهرداری‌ها را با خطر جدی مواجه می‌کند و به طور قطع درآمد پایدار شهرداری ها به شدت با خطر جدی مواجه می شود بطوریکه با کاهش درصد سهم شهرداری ها و حذف نقش معتمدین مردم و شوراهای اسلامی شهر در سیاستگذاری عوارض های قانونی شهر باید شاهد کاهش درآمد شهرداری ها و دهیاری ها و همچنین چالش جدی در امور اداره شهرها باشیم.

برخی مناطق شهری کرج از تخلفات ساختمانی چشم پوشی می کنند

 رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج  در نشست شورای شهر گفت:  برخی شهرداران مناطق  کرج چشم خود را به روی تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز بسته اند.

 احد رسولی  به بازدید از سطح مناطق  شهری چهار، پنج و ۶  کرج  اشاره کرد و اظهار داشت: طی بازدیدی که صورت گرفت، ساخت و سازهای غیرمجاز با سطح اشغال بالای ۸۰ الی ۹۰ درصد با تراکم بالا و اضافه طبقاتی از ۶ الی هشت طبقه را شاهد بودم.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: چنین تخلفاتی در این مناطق چگونه اتفاق افتاده و چرا شهرداران مناطق چشم خود را به روی این تخلفات بسته اند؟

رسولی بیان داشت: در خصوص تخلفات ساخت وسازهای غیرمجاز برنامه شهرداری چیست؟ در این راستا ازشهردار درخواست دارم تا گزارش کاملی از میزان تخلفات ساختمانی از سال ۹۶ تاکنون به اینجانب ارسال کنند.

رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش گفت: مجموعه ضوابط و دستورالعمل های نورپردازی و مبلمان شهری و نیز مجموعه شرح خدمات و دستورالعمل های ساماندهی منظر شهری جزو مصوبات کمیسیون شهرسازی و معماری و بافت های فرسوده بوده که تعدادی از اعضاء شورای شهر به عدم تصویب چنین مستنداتی اشاره داشتند.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبات در ششمین جلسه کمیسیون در دی ماه سال ۹۷ برگزار شد که اعضاء با کلیات آن موافقت و به تائید یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی رسیده است.

رسولی بیان کرد: امیدوار است این پکیج در سرلوحه برنامه های شهرداری در حوزه های مرتبط قرار گیرد و گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اداره کل سیما و منظر ، معاونت معماری و شهرسازی و نیز سازمان سیما و منظر در این خصوص ارائه شود.

برچسب‌ها شورای شهر اكبر سليم نژاد شهرداری کرج عباسعلی کدخدایی استان البرز سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مالیات بر ارزش افزوده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر اكبر سليم نژاد شهرداری کرج شورای شهر اكبر سليم نژاد شهرداری کرج عباسعلی کدخدایی استان البرز سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مالیات بر ارزش افزوده اخبار کنکور مالیات بر ارزش افزوده شوراهای اسلامی شورای اسلامی شورای نگهبان شهرداری ها اسلامی شهر شورای شهر شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس را گرامی داشت و اظهار کرد: این اتفاق که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب رخ داد و اتفاقاتی مانند آن که به اشکال مختلف تکرار شده کینه‌توزی آمریکا با ایران اسلامی را بر همگان ثابت کرده است.

وی افزود: البته شکست‌های مکرر آمریکا از ملت بزرگ ایران تأییدکننده این حقیقت است که اگر ملتی برای خدا قیام کند، قدرت‌های استکباری هرگز نمی‌توانند آن را شکست دهند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران است و از معجزه‌های بزرگ عصر حاضر برای اهل عبرت به حساب می‌آید، گفت: واقعه این روز، تذکری برای اثبات قدرت لایزال الهی و سستی مکر و حیله دشمنان خداست.

وی در ادامه به متولیان فرهنگی و رسانه‌ای کشور توصیه کرد تا برای آشنایی جوانان با تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند و در این باره افزود: ماجرای طبس یکی از اتفاقات مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید در عرصه داخلی و بین‌المللی و به جهانیان معرفی شود.

آیت‌الله جنتی همچنین به حسب روز منتسب به وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به بیان سخنی از امام هادی (ع) که خطاب به ایشان بود، مبنی بر اینکه «انت ولینا حقاً؛ تو دوست‌دار و یاور حقیقی ما هستی» پرداخت و عنوان کرد: این توصیف از زبان امام معصوم نشانگر جایگاه برجسته این بزرگوار است.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم (ع) در دورانی بسیار سخت و پُر مخاطره برای گسترش معارف ناب اسلام مجاهدت کردند و از این جهت، الگویی مناسب در عرصه جهاد تبیین هستند.

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به هفته کار و کارگر که از امروز آغاز می‌شود، گفت: در فرهنگ متعالی اسلام، کار و تلاش یک ارزش است و این موضوع باید در جامعه ما نمود بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران، مدافعان صف مقدم هستند و مشارکت با انگیزه این قشر شریف، حقیقتاً دفاع مقدس از عزت ملی و لازمه شکست نقشه‌های ناجوانمردانه دشمنان است.

کد خبر 6087568 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟