Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی روز یکشنبه در نشست با اعضای خانه احزاب استان بوشهر افزود: به هیچ وجه نمی‌توان نقش احزاب را در سپهر سیاسی به ویژه در عرصه انتخابات نادیده گرفت و به هر میزان که احزاب عملکرد بهتر و موثرتری داشته باشند انتخابات نیز باشکوه‌تر می‌شود.

ایرانی با بیان اینکه دنیا راهی جز دموکراسی و مراجعه به صندوق‌های رای ندارد اضافه کرد: مردم در تعیین سرنوشت خود، هم حق و هم تکلیف دارند و امید می‌رود انتخابات ۱۴۰۰ با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ارتباط بیشتر احزاب با مردم گفت: احزاب باید در موارد و مسائل مختلف در کنار مردم باشند و مشکلات آنها را منتقل کنند و رفتار آنها به گونه‌ای باشد که مورد اعتماد مردم قرار بگیرند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: نقش احزاب در استان بوشهر در مسائل و مشکلات مردم بسیار کم رنگ بوده و به غیر از مسائل سیاسی و هنگام انتخابات هیچ کنشی ندارند که این قابل قبول نیست.

ایرانی اظهار کرد: احزاب علاوه بر کار سیاسی باید در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و آموزشی حضور فعال و موثری داشته باشند و اگر در این شرایط جامعه فریب پوپولیسم و عوام‌فریبی را بخورد احزاب مقصر هستند چون آنها باید مردم را راهنمایی و آموزش دهند تا بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

وی گفت: وجود سلیقه‌های مختلف باعث برگزاری انتخاباتی رقابتی می‌شود و همین امر افزایش مشارکت مردم را به دنبال دارد و اگر مردم به مجری و ناظر انتخابات اعتماد داشته باشند، شک نکنید مشارکت افزایش می‌یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه آینده کشور منوط به حضور حداکثری مردم در انتخابات است اظهار کرد: هر چقدر مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد مشروعیت نظام در دنیا تقویت شده و در دنیا احترام و جایگاه بین المللی انقلاب اسلامی محکم می‌شود.

وی اضافه کرد: با تدابیر مسئولان و مردم و رعایت مسائل بهداشتی وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور بهبود یافته و امید می‌رود شاهد بهتر شدن روند باشیم به گونه‌ای که حتی یک فوتی ناشی از ابتلا به این ویروس نداشته باشیم.

ایرانی افزود: در حوزه معیشت و رضایتمندی مردم، دولت گام‌های خوبی برداشته و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، اما ابعاد تحریم‌ها، تعطیلی و قرنطینه به سبب شیوع ویروس کرونا سبب شده کسب و کار مردم از رونق بیفتد.

وی گفت: همایش بزرگ هم اندیشی احزاب در استان بوشهر با موضوع انتخابات و با حضور همه احزاب استان برگزار می‌شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره های عشایری در تاریخ ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر استانداری بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر استانداری بوشهر انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر استانداری بوشهر اخبار کنکور داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است

حجت‌الاسلام حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره کارکرد احزاب در کشور گفت: احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند. FATF، برجام، سند ۲۰۳۰، طرح‌های یونسکو و ... براساس فرهنگ غربی‌ها نوشته شده و ما باید اینها را در کشورمان بومی کنیم.

وی اظهار کرد: حزب و تشکیلات آن باید در کشورمان مردمی باشد لذا احزاب نباید تشکیلات یک جریان خاص باشند همچنین حزب در ایران نباید مثل غرب از راس هرم به کف هرم باشد بلکه باید از قاعده به هرم باشد یعنی خواست مردم در مدنظر باشد. 

نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: حزب در غرب دستوری و از بالا به پایین عمل می‌کند یعنی به اعضایشان می‌گویند ما فلان کار را می‌کنیم و شما باید این کار را اتجام دهید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حزب نباید افراد را مسلوب‌الاختیار کند مثلا می‌گویند اگر کسی طرفدار حزب دموکرات باشد در انتخابات باید فقط از دموکرا‌ت‌ها انتخاب کند، اما در ایران ممکن است من عضو یک حزب باشم، اما در انتخابات از حزب خودم به کسی رای ندهم.

حجت‌الاسلام جلالی گفت: حزب در ایران باید به صورت خوشه‌ای مثل درخت انگور باشد چراکه در درخت انگور خوشه‌ها به هم وصل هستند و هیچ راسی ندارند لذا گروه‌ها باید به هم وصل باشند.

وی افزود: در احزاب حالت دگماتیسمی می‌بینم مثل تحمیل، زور و اجبار که با اخلاق ایرانی‌ها سازگار نیست، چون ایرانی‌ها دوست دارند خودشان انتخاب کنند لذا اگر کسی بخواهد حزبی تاسیس کند باید ببیند خواست مردم چیست نه اینکه بگوید همان که ما می‌گوییم و جز این نباید باشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: احزاب در ایران تابع قانون همه و هیچ هستند یعنی بین سیاه و سفید فکر می‌کنند و می‌گویند یا لیست ما یا هیچ لیست دیگر که این درست نیست، چون ما حزب‌گرا نیستیم بلکه حق‌گرا هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اگر حزب در ایران جواب می‌داد بهترین حزب، حزب جمهوری اسلامی بود که در راس آن شهید بهشتی، شهید باهنر، آیت‌الله موسوی اردبیلی و... بود که امام خمینی (ره) فرمودند جمعش کنید. 

وی افزود: اینکه امام فرمودند حزب جمهوری اسلامی را جمع کنید به این دلیل بود که چینش، تشکیلات و سازوکار حزب غربی بود بنابراین باید از نو حزب را در ایران تعریف کنیم و تشکیلات حزب را سامان‌دهی کنیم.

حجت‌الاسلام جلالی بیان کرد: حزب‌هایی که شب انتخابات کرکره را بالا می‌کشند و بعد از انتخابات کرکره آن را پایین می‌کشند حزب نیستند و درواقع NGO‌هایی هستند که یک شبه می‌آیند و می‌روند و فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تناسبی بودن آرا در حوزه‌های انتخابیه بالاتر از ۳ نامزد اجرا شود
  • تجارب موفق مردمی سازی برای تسریع در تحقق شعار استفاده شود
  • تجارب موفق مردمی‌سازی برای تسریع در تحقق شعار سال استفاده شود
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از تجارب مردمی‌سازی است
  • گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران
  • کسانی که می‌گویند احزاب وارداتی و غیربومی هستند، تاریخ سیاسی ایران را نخوانده‌اند
  • احزاب در ایران وارداتی هستند/ اسناد سیاسی و فرهنگی را باید در کشورمان بومی کنیم
  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است