Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:12:22 GMT

توزیع کالاهای اساسی بدون کمبود تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۶۵۳۳

توزیع کالاهای اساسی بدون کمبود تا پایان سال

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ کالاهای اساسی بدون کمبود تا پایان سال در فروشگاه‌ها و مجموعه‌های صنفی توزیع می‌شود و مردم نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

رامین صادقی در جلسه تنظیم بازار در اردبیل اظهار کرد: در هفته‌های اخیر به اندازه کافی کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم حتی بیشتر از نیاز استان تأمین و ذخیره‌سازی شده و هیچ مشکل و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد:‌ با درخواست استان به اندازه کافی روغن خوراکی،‌ شکر و برنج برای تنظیم بازار در اختیار فروشگاه‌های معتبر قرار گرفته تا نسبت به توزیع آن در بین مردم اقدام کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اهالی به اندازه نیاز خود باید در خرید این کالاها اقدام کرده و از هرگونه خرید مازاد جلوگیری کنند چرا که در ماه‌های آینده نیز برای تأمین بازار کالاها ذخیره‌سازی شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.


صادقی افزود: وزارت صمت حتی بیشتر از میزان مصرف سرانه استان تخصیص این کالاها را انجام داده به طوریکه یک‌هزار تن روغن به عنوان مصرف خانگی و همچنین صنوف مختلف تأمین و با همکاری مباشر در حال توزیع است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما هیچ کمبودی را در بازار نداریم اما برخی از افراد تلاش می‌کنند تا با دامن زدن به برخی شایعات مردم را نگران تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز کنند که امیدواریم شهروندان به این شایعات توجه نکنند.


صادقی به تأمین شکر مورد نیاز نیز اضافه کرد: شکر مورد نیاز در بسته‌های یک کیلویی با هدف تنظیم بازار و به قیمت هشت هزار و 700 تومان تأمین شده و در اختیار فروشگاه‌هاست.
وی بیان کرد: در دو ماه پایانی سال با توجه به ضرورت تأمین نیاز مردم، اکیپ‌های بازرسی ما و تعزیرات با هماهنگی بیشتر اقدام به رصد و پایش وضعیت بازار خواهند کرد تا با هرگونه گران فروشی، کم فروشی و احتکار نابجا برخورد شود.


صادقی ادامه داد: هر چند عده‌ای سعی می‌کنند تا با دلالی و سودجویی عرضه و تقاضا و همچنین شرایط آرام بازار را به هم بزنند اما با افزایش نظارت‌ها سعی و تلاشمان بر این است تا دغدغه‌های مردم را در تأمین کالاهای اساسی برطرف کرده و به نوعی جلوی سودجویی‌ها و فرصت‌طلبی‌های مقطعی را بگیریم.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تلاش این سازمان با همکاری مجموعه جهاد کشاورزی برای توزیع اقلام مورد نیاز مردم به ویژه مواد پروتئینی خبر داد و اظهار کرد: در روزهای آینده کاهش قیمت تخم مرغ و مرغ اتفاق می‌افتد تا یک شرایط آرام و با ثباتی را در تأمین نیاز بازار شاهد باشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کالاهای اساسی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به طوری که آمار واردات محصولات کشاورزی این کشور سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده و سهم ایران از این بازار ۴۳۷ میلیون دلار بود.

با توجه به اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده، صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به پاکستان رشد ۲۶ درصدی تجربه کرد. ظرفیت بخش کشاورزی ایران ظرفیت بالایی در صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی داشته و می‌توان سالانه تا سقف یک میلیارد دلار صادرات به پاکستان داشت.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور پررنگ در رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط اصلاح روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی و تجهیز زنجیره سرد لجستیک حمل و نقل کالای کشاورزی را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به این هدف صادرات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه پاکستان کشور اسلامی است، می‌توان بحث واردات گوشت و دام زنده از آن کشور را بررسی و پیگیری کرد.

وی افزود: از سوی دیگر ذرت دامی که در این کشور کشت می‌شود از کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برخوردار بوده و جز نهاده‌های مورد نیاز ایران است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران و پاکستان تا حدودی مکمل یکدیگر بوده که می‌تواند منجر به گسترش تعاملات شود.

گفتنی است؛ از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری در سفر پاکستان پیگیری شد بحث کشت قراردادی، تهاتر کالاهای اساسی و سایر اقدامات زیرساختی بود.

کد خبر 6087611

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد