Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ کالاهای اساسی بدون کمبود تا پایان سال در فروشگاه‌ها و مجموعه‌های صنفی توزیع می‌شود و مردم نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

به گزارش ایسنا؛ رامین صادقی در جلسه تنظیم بازار در اردبیل اظهار کرد: در هفته‌های اخیر به اندازه کافی کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم حتی بیشتر از نیاز استان تأمین و ذخیره‌سازی شده و هیچ مشکل و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:‌ با درخواست استان به اندازه کافی روغن خوراکی،‌ شکر و برنج برای تنظیم بازار در اختیار فروشگاه‌های معتبر قرار گرفته تا نسبت به توزیع آن در بین مردم اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اهالی به اندازه نیاز خود باید در خرید این کالاها اقدام کرده و از هرگونه خرید مازاد جلوگیری کنند چرا که در ماه‌های آینده نیز برای تأمین بازار کالاها ذخیره‌سازی شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

صادقی افزود: وزارت صمت حتی بیشتر از میزان مصرف سرانه استان تخصیص این کالاها را انجام داده به طوریکه یک‌هزار تن روغن به عنوان مصرف خانگی و همچنین صنوف مختلف تأمین و با همکاری مباشر در حال توزیع است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما هیچ کمبودی را در بازار نداریم اما برخی از افراد تلاش می‌کنند تا با دامن زدن به برخی شایعات مردم را نگران تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز کنند که امیدواریم شهروندان به این شایعات توجه نکنند.

صادقی به تأمین شکر مورد نیاز نیز اضافه کرد: شکر مورد نیاز در بسته‌های یک کیلویی با هدف تنظیم بازار و به قیمت هشت هزار و 700 تومان تأمین شده و در اختیار فروشگاه‌هاست.

وی بیان کرد: در دو ماه پایانی سال با توجه به ضرورت تأمین نیاز مردم، اکیپ‌های بازرسی ما و تعزیرات با هماهنگی بیشتر اقدام به رصد و پایش وضعیت بازار خواهند کرد تا با هرگونه گران فروشی، کم فروشی و احتکار نابجا برخورد شود.

صادقی ادامه داد: هر چند عده‌ای سعی می‌کنند تا با دلالی و سودجویی عرضه و تقاضا و همچنین شرایط آرام بازار را به هم بزنند اما با افزایش نظارت‌ها سعی و تلاشمان بر این است تا دغدغه‌های مردم را در تأمین کالاهای اساسی برطرف کرده و به نوعی جلوی سودجویی‌ها و فرصت‌طلبی‌های مقطعی را بگیریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تلاش این سازمان با همکاری مجموعه جهاد کشاورزی برای توزیع اقلام مورد نیاز مردم به ویژه مواد پروتئینی خبر داد و اظهار کرد: در روزهای آینده کاهش قیمت تخم مرغ و مرغ اتفاق می‌افتد تا یک شرایط آرام و با ثباتی را در تأمین نیاز بازار شاهد باشیم.

لینک کوتاه: asriran.com/003DXW

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کالاهای اساسی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و 465 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸  میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۰ میلیون دلار  به نرخ ۴۴۰۳۸ تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.


طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳  میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد