Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@07:40:24 GMT

انتقاد تند سناتور جمهوری‌خواه از کارهای ترامپ

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۷۱۴۰

انتقاد تند سناتور جمهوری‌خواه از کارهای ترامپ

خبرگزاری فارس: «میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت، اقدامات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا قابل استیضاح است.

رامنی در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت، «بر اساس حقایق و شواهدی که ارائه خواهند شد»، در جلسه محاکمه ترامپ رأی خواهد داد.

این سناتور جمهوری‌خواه افزود: «باور دارم که آنچه مورد ادعا قرار گرفته و آنچه شاهد هستیم، تحریک به شورش و یک تخلف قابل استیضاح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر [این تخلف قابل استیضاح] نیست، پس چه چیزی [قابل استیضاح] خواهد بود؟»

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح ترامپ پس از اتمام دوره ریاست جمهوری اقدامی قانونی است، توضیح داد: «صرف نظر از اظهارنظرهای حزبی و بر اساس مقالات دانشگاهی که مطالعه کرده‌ام این کار در مطابقت با قانون اساسی است».

وی در ادامه گفت:‌ «اتهامات علیه رئیس جمهور سابق بسیار جدی هستند اما او باید این شانس را داشته باشد که بتواند از خود دفاع کند».

رامنی پیش‌تر تلاش ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات را احمقانه و شرم‌آور توصیف کرده و با رد پیروزی «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا مخالفت کرده بود.

ترامپ از زمان شکست در انتخابات ریاست جمهوری، ادعاهای متعددی درخصوص وقوع تقلب گسترده در این فرایند شده و از مراجع قضایی مختلف درخواست کرد نتیجه انتخابات را به نفع او تغییر دهند. با این حال تقریباً تمامی پرونده‌های شکایت ترامپ از نتیجه انتخابات رد شدند.

کنگره آمریکا روز ششم ژانویه (هفدهم دی) در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند و خود نیز در میان آن‌ها به سخنرانی پرداخت.

اندکی بعد، حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد. این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

«چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنای آمریکا خبر داده که دادگاه استیضاح ترامپ روز دوشنبه، ۸ فوریه (۲۰ بهمن) آغاز خواهد شد.

برخی از تحلیلگران می‌گویند استیضاح و محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند از بازگشت او به قدرت جلوگیری کند.

تاکنون از میان سناتور‌های جمهوری‌خواه، «بن ساسه» و «پاتریک تومی» گفته‌اند اعتقاد دارند ترامپ مرتکب تخلفات قابل استیضاح شده است. «سوزان کالینز» دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه نیز ترامپ را بابت حمله هوادارانش به کنگره مقصر دانست. «لیزا مورکوفسکی» دیگر سناتور این حزب نیز پیش‌تر از ترامپ خواسته بود از مقام خود استعفا دهد.

تصویب محکومیت ترامپ در مجلس سنای آمریکا نیازمند رأی دو سوم سناتورها است. بنابراین علاوه بر تمامی سناتورهای دموکرات، دستکم ۱۷ سناتور جمهوری‌خواه باید به محکومیت او رأی مثبت دهند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سناتور جمهوری خواه ترامپ سناتور جمهوری خواه نتیجه انتخابات قابل استیضاح رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کارهای فرهنگی نباید انتظار نتیجه زودهنگام داشت

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کار فرهنگی بسیار سخت و پیچیده است،گفت: ما نباید در کار فرهنگی انتظار نتیجه زودهنگام را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در زنجان، محسن افشارچی، امروز_ یکشنبه دوم اردیبهشت_ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان در استانداری اظهار کرد: ما در استان‌ها زیاد مورد اعتماد مرکز نیستیم و در مجموعه حکمرانی کشور تصمیم‌گیری استانی مورد وثوق نیست.

وی افزود: فرهنگ کشورهای دیگر با روش‌های مختلف همانند فیلم‌های هالیودی در کل دنیا جریان پیدا می‌کند اما باید ما خودمان برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی داشته باشیم.

استاندار زنجان گفت: در یک مورد برخورد با مسئله بی‌حجابی بسیار پیچیده است و حتی افراد متدین نیز در نحوه برخورد با بی‌حجابی اتفاق نظر ندارند، بنابراین کار درست کار سختی است و اگر قرار با برخورد بی‌حجابی است، باید از همین الان حرکت‌ها آغاز شود.

استاندار زنجان ادامه داد: به عقیده من یکی از مهمترین مشکلات تمرکز در تهران است و استان‌ها در حاشیه هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی بسیار سخت است، گفت: پس از انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی یک سری مسائل انجام شده که اسلامی شود و مثلاً بانکداری بدون ربا داریم اما در حوزه فرهنگ ما مشکل مبنایی داریم و باید از پایه همه چیز را خودمان بنا بنهیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شبکه‌های اجتماعی هم گسترش فضا کار فرهنگی را سخت‌تر کرده است، گفت: پس در این شرایط علاوه بر اینکه خودمان باید تلاش کنیم و هم با اقدامات متقابل برخورد کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کار فرهنگی بسیار سخت و پیچیده است، افزود: ما نباید در کار فرهنگی انتظار نتیجه زودهنگام را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما در مباحث فرهنگی ظرفیت‌های بسیاری مثل هیئت‌های مذهبی و کتابخانه‌های عمومی را داریم، گفت: مساجد و پایگاه‌های فرهنگی هم زیرساخت‌های بسیاری برای امورات فرهنگی دارند، مثلاً همین هیئت‌های مذهبی در امور فرهنگی تعیین کننده هستند.

افشارچی با اشاره به اینکه نخستین مشکل این است که متولیان فرهنگی متکثر هستند، اضافه کرد: اگر این ظرفیت‌ها تجمیع شود، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز در ادامه گفت: دومین موضوع بحث افسارگسیختگی فضای مجازی در کشور است و به نظر می‌رسد ما قوانین رفتارهای اجتماعی را برای حاضران تعریف نکرده‌ایم.

با اشاره به اینکه الان برنامه‌ها خیلی پراکنده است، چون ما نمی‌توانیم در ستاد برای همه تعیین تکلیف کنیم و پراکنده کاری‌ها مشخص شود؛ گفت: خواهش داریم برای نوجوانان در سال‌جاری یک شعار برای رسیدگی به امور نوجوانان تدوین شود، چرا که به نظر می‌رسد خروجی‌ها قابل لمس نیست.

کد خبر 746560

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • از کارهای فرهنگی نباید انتظار نتیجه زودهنگام داشت
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • (ویدئو) کتک‌کاری فعالان محیط زیست در مراسم سناتور جمهوری‌خواه
  • نماینده جمهوری خواه: کریمه به اوکراین باز نمی‌گردد، صلح کنید