Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون به ۲۲۵ حادثه در ارتفاعات استان تهران امدادرسانی شده است گفت: لازم است که مردم به هشدارها توجه کنند.

به گزارش مشرق، شاهین فتحی عصر یکشنبه در حاشیه افتتاح خانه‌های هلال احمر پردیس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تا کنون ۱۴۰ خانه هلال در استان تهران تأسیس شده است اظهار داشت: امیدوار هستیم که این عدد تا پایان سال به ۲۰۰ خانه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی با بیان اینکه وقوع حوادث در ارتفاعات در تمام فصول سال رخ می‌دهد گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۲۵ حادثه در ارتفاعات استان تهران داشته‌ایم که با مصدومیت و فوتی همراه بوده است.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان تهران عنوان داشت: سازمان هواشناسی و فدراسیون کوهنوردی به دلیل وضعیت بارندگی و گرمی هوا که موجب سقوط بهمن می‌شود مکرراً وضعیت خطر اعلام کردند تا مردم از ارتفاعات دوری کنند و کوهنودان و مردم عادی که به طور مبتدی از ارتفاعات استفاده می‌کنند، صعودی را آغاز نکنند و ما از مردم عزیز می‌خواهیم به هشدارهایی که از سوی سازمان‌ها داده می‌شود گوش کنند تا متحمل آسیب و خسارات نشوند و باید اعلام کنیم حوادثی که هفته‌های اخیر در ارتفاعات رخ داد نمونه‌ای از همین مورد بود که با وجود ابلاغ توصیه‌های لازم از سازمان‌های مختلف همچنان شاهد حضور مردم و کوهنوردان در ارتفاعات بودیم که منجر به حادثه شد.

وی در خصوص وضعیت حضور نیروهای امداد و نجات در ارتفاعات و کوهستان‌های استان تهران گفت: تیم‌های عملیاتی این جمعیت به صورت ۲۴ ساعته در کوهستان حاضر بوده و اختصاصاً ۳ پایگاه امداد و نجات و یک پایگاه آتش نشانی در ارتفاعات شمیرانات موجود می‌باشد که در مواقع بحرانی این کوهستان‌ها را پوشش می‌دهند اما در مواقع لزوم تعداد نیروها تا ۱۰۰ نیروی متخصص امداد و نجات کوهستان افزایش پیدا می‌کند تا بتوانند عملیات جست‌وجو و نجات را انجام دهیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی شاهین فتحی امداد رسانی مشرق استان تهران سازمان هواشناسی اخبار حوادث استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین کبادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر بیان کرد: پیرو اعلام وضعیت قرمز هواشناسی تا صبح امروز، در ۴۷ منطقه عملیاتی ۱۱۹۷ عملیات امدادرسانی، ۲۱۶ عملیات اسکان و ۵۰ مورد عملیات انتقال به اماکن امن صورت گرفته است.

وی افزود: ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز با تلاش امدادگران هلال‌احمر، ۴۳ مسافر ۲ دستگاه اتوبوس که در جاده کنارک به نیکشهر گرفتار سیلاب شده بودند، نجات داده شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها، با توجه به شدت سیلاب در سیستان و بلوچستان، ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات سیلاب (شامل ۱۰۰ نجاتگر) از هلال‌احمر استان‌های فارس و یزد به کنارک و زرآباد اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین جمعیت هلال احمر با به کارگیری بیش از ۶ هزار نیروی عملیاتی در غالب ۱۲۰۰ تیم در ۵ استان متأثر از سیل و همچنین به کارگیری ۲۵۰ خودروی لجستیکی و عملیاتی در حال امدادرسانی است. همچنین در صورت نیاز به خدمات رسانی اضطراری شماره ملی ۱۱۲ در خدمت هموطنان عزیز است.

کد خبر 6080948

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به ۲ طبیعت گرد گرفتار شده در باجگیران
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • نجات ۲ کوهنورد در ارتفاعات ساران و بولان
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • ۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان