Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاخ سفید روز یکشنبه با صدور یک بیانیه از گفتگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود خبر داد.

طبق این بیانیه، بایدن در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز تمایل نسبت به تقویت روابط دوجانبه ایالات متحده- فرانسه بر پایبندی خود به تقویت روابط فرا آتلانتیکی از طریق ناتو و مشارکت ایالت متحده با اتحادیه اروپا تأکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گفتگوی تلفنی که اولین تماسهای تلفنی بایدن در روزهای نخست ریاست جمهوری اش بشمار می رود، سران دو کشور برای مقابله با چالش‌های مشترک همچون تغییرات اقلیمی، بیماری کووید -۱۹ و بهبود وضعیت اقتصاد جهانی بر لزوم هماهنگی نزدیک به ویژه از طریق سازمان‌های چندجانبه تأکید کردند.

رؤسای جمهور ایالات متحده و فرانسه همچنین توافق کردند که در حوزه اولویت‌های سیاست خارجی از جمله چین، خاورمیانه، روسیه و منطقه ساحل در آفریقای غربی با یکدیگر همکاری کنند.

کد خبر 5130056

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه ایالات متحده امریکا امانوئل ماکرون جو بایدن ایالات متحده امریکا عراق جو بایدن دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی بغداد عربستان سعودی سوریه فلسطین روسیه ویروس کرونا ایران مصطفی الکاظمی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی‌های جدید ماکرون علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه روز دوشنبه در واکنش به حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که تحریم های بین المللی علیه ایران باید تشدید شود.

رییس جمهور فرانسه در مصاحبه ای حمله ایران را محکوم کرد و آن را نامتناسب توصیف کرد.

ماکرون در ادامه ادعاهایش گفت: ایران به جای هدف قرار دادن منافع رژیم صهیونیستی در خارج از اسرائیل، به خود این رژیم حمله کرد و و برای اولین بار این کار را از خاک خود صورت داد.

رییس جمهور فرانسه بدون اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در سوریه مدعی شد که جامعه بین‌الملل هر کاری را برای جلوگیری از تشدید درگیری انجام خواهد داد و از اسرائیل خواست که از توسل به روش نظامی برای تلافی حمله ایران بپرهیزد.

ماکرون مدعی شد که در عوض تمرکز باید بر روی انزوای ایران قرار گیرد و تحریم‌های بیشتر علیه تهران، از جمله افزایش فشار بر فعالیت‌های هسته‌ای آن صورت گیرد.

کد خبر 6079177

دیگر خبرها

  • روابط ما با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • روابط با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است
  • تأکید رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پکن و برلین
  • لغو افتتاحیه المپیک پاریس؟!
  • لفاظی‌های جدید ماکرون علیه ایران
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • گفت‌ وگوی وزیران خارجه ایران و سوریه درمورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • هراس مقامات تل آویو از پاسخ تهران و گفتگوی تلفنی وزرای جنگ آمریکا و اسرائیل