Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار مهدی شمس‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب زاهدان، اظهار داشت: وجود زمینه‌های مختلف جرم از جمله قاچاق، مواد مخدر، مسائل امنیتی و غیره در سیستان‌وبلوچستان کار را برای دستگاه قضا سخت کرده و این مجموعه باید حساس و هوشیار عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بیان داشت: نتیجه هوشمندی و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها، قضاوت‌های درست و عادلانه است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به تهدیدها و تطمیع‌های در معرض دست اندرکاران دستگاه قضا، خواستار تحفظ بر سلامت مجموعه شد و این کار را از جهات مختلف حائز اهمیت دانست و گفت: تقویت تعهد دینی، فرهنگ‌سازی و افزایش انگیزه بین کارکنان و همچنین نظارت، بازرسی و حفاظت از مجموعه از جمله اقدامات مهم در این زمینه است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر جسارت و قوت بیشتر در رسیدگی به برخی پرونده‌های کلان، بیان کرد: ضمن رعایت قانون، ریسک‌پذیر باشیم تا به نتیجه مطلوب برسیم که در غیر این صورت فساد دامنگیر خواهد شد.

آیت‌الله محامی گفت: پیشگیری تا زمانی که فساد به حد بالایی نرسیده مؤثر است و اگر فساد به آن حد رسید باید برخورد سریع و مجازات قاطعانه در دستور کار قرار گیرد و در ادامه نیز اطلاع‌رسانی شود تا برای متخلفان دیگر بازدارنده باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: گاهی در مرحله دادسرا نیز برخی موارد نیاز به اطلاع‌رسانی دارد تا فضای عمومی، آمادگی ذهنی پیدا کرده و با مجموعه همراهی کنند.

وی تصریح کرد: نباید دستگاه‌ها به گونه‌ای عمل کنند که در کارشان شبهه ایجاد شود و مورد اتهام قرار بگیرند که ادامه این روند دامنه سوءظن و اتهامات را وسیع خواهد کرد.

وی اظهار کرد: سیستم قضائی پناهگاه مردم باشد و در مسائل مهم جامعه وارد شود که در صورت تزلزل در ایفای این نقش، آسیب‌های فراوانی ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان افزود: در مواردی، عدم اقدام و برخورد مناسب از سوی دستگاه قضا عامل ایجاد مشکلات زیادی شده که معضل حاشیه‌نشینی، مصداق بارز این کم‌کاری‌هاست و اگر برخوردها، قاطعانه صورت می‌گرفت امروزه درگیر معضلات موجود نبودیم.

امام جمعه زاهدان گفت: برخی مشکلات از قبیل صف‌های طولانی گاز که هر سال اتفاق می‌افتد، قابل حل هستند و انتظار می‌رود مسئولین تدابیر لازم را اندیشیده و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

در ابتدای این دیدار مهدی شمس‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب زاهدان به بیان گزارشی از عملکرد این مجموعه پرداخت و گفت: کیفی‌سازی در روند رسیدگی به پرونده‌های متخلفین و رعایت عدالت از جمله مهمترین اهداف پیش روی دستگاه قضا در سیستان‌وبلوچستان است.

کد خبر 5130060

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دادستان زاهدان دستگاه قضایی ویروس کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیراز گرگان دهه فجر بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه قوه قضاییه شهرستان کرج برف و کولاک مشهد دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود

مهدی شمس‌آبادی در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌ها، ابنیه ها و آثار تاریخی ارزشمندی است که باید حفظ و حراست شود.

وی افزود: باوجود تمام ظرفیت‌های فعال شده، این امکان وجود دارد که برخی افراد اقداماتی در خصوص تخریب، جابجایی و یا انتقال آثار تاریخی به صورت غیرقانونی انجام دهند که هم به منظور جلوگیری از قاچاق آثار و هم در راستای انسجام بخشی، تسهیل و تسریع در امور حقوقی و قضایی پرونده‌های مرتبط به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سیستان و بلوچستان ضرورت دارد تا تدابیر ویژه‌ای داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: در کنار این موارد، پرونده‌هایی در حوزه میراث‌فرهنگی وجود دارد که نیازمند بررسی تخصصی‌تر است که بر همین اساس و به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی استان، شعبه ویژه رسیدگی به این پرونده ها در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل می‌شود تا با سرعت، دقت و به صورت دقیق‌تر و در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی قرار بگیرد.

قدردانی مدیرکل میراث فرهنگی از دادستانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه همکاری و مساعدت دادستانی مرکز استان با این اداره کل قابل تقدیر بوده و همواره همراه و همیار این اداره کل در رسیدگی به امور بوده است که جای تقدیر دارد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم افزود: در رابطه با حفاظت صیانت از ابنیه های تاریخی شاهد ترک فعل هایی هستیم که می‌تواند ضربات جبران ناپذیری به این آثار که هویت ملی ما محسوب می‌شود وارد کند اما همراهی و همکاری دستگاه قضا در ممانعت و جلوگیری از این کار بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که با ورود جدی دادستانی و اقدام ارزشمند و موثر معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان به نتیجه مطلوب رسید پیگیری موضوعات مرتبط با خدمات بهداشتی و طهارت اسلامی و نظارت بر این موضوع در سطح استان بود که با دستور ویژه سرپرست معاونت حقوق عامه مرکز استان نتایج مطلوبی کسب شد که مورد تقدیر وزارت‌خانه نیز قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این نظارت ها باعث شد میزان شکایات در این حوزه کاهش یابد و شکایات، پیشنهادات شهروندان و مسافرین به سامانه ۰۹۶۲۹در کمتر از ۲۴ساعت رسیدگی و پاسخ داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ضبط ۴۷ دستگاه ماینر قاچاق در ارومیه
  • ◄ افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • رسیدگی به بیش از ۱۶۰۰ پرونده تخلفات حمل‌ونقل جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • دادستانی مرکز استان سیستان‌ و بلوچستان علیه شهردار کنارک و زاهدان اعلام جرم کرد
  • صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود