Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@15:45:43 GMT

ظریف: منطقه خلیج فارس نیازمند گفتگو و همکاری است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۱۱۹

ظریف: منطقه خلیج فارس نیازمند گفتگو و همکاری است

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این مطلب را یکشنبه شب در بدو ورود به باکو در گفتگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد و افزود: همیشه در این زمینه آغوش ما برای همسایگان باز بوده و باز خواهد بود.

ظریف در بخش دیگری از این گفتگو به سفر خود به منطقه قفقاز اشاره کرد و گفت: این سفر در رابطه با بحث بودجه به تاخیر افتاده بود و الان بسیار خوشحال هستم که توانستم این سفر را انجام دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: علاوه بر جمهوری آذربایجان، در روز‌های آینده به روسیه، ارمنستان، گرجستان و احتمالا آخر هفته نیز به ترکیه سفر خواهم داشت.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه موضوع اصلی در این سفر بحث همکاری‌های منطقه‌ای است که برای ما بسیار اهمیت دارد، افزود: رایزنی درباره همکاری‌های منطقه‌ای با این کشور‌ها که روابط دوجانبه و بسیار خوب و نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران دارند، از مهمترین اهداف این سفر می‌باشد.

ظریف همچنین با اشاره به این که فردا (دوشنبه) در دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان در باره موضوع بازسازی منطقه قره باغ و نیز وضعیت قره باغ و همکاری برای حفظ ثبات در این منطقه گفتگو خواهد کرد، افزود: ما خشنود هستیم که کشور و ملت برادر ما یعنی جمهوری آذربایجان سرزمین‌های خود را به دست آورده و دوست داریم کمک کنیم هر چه زودتر ساکنان سرزمین‌های آزاد شده به محل اقامت خود برگردند، آن‌ها خویشان ما هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین مسایل ترانزیتی و نیز تکمیل دالان‌های حمل و نقل شمال – جنوب و جنوب –غرب را از جمله محور‌های مورد مذاکره در این سفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا (دوشنبه) قرار است با " الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان، "جیحون بایرام اف " همتای آذربایجانی، " شاهین مصطفی اف " معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کند و پس از پایان این سفر، باکو را به مقصد مسکو برای دیدار با مقامات روسیه ترک کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی منطقه خلیج فارس محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی جمهوری آذربایجان وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان

ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

 امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقاء همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست. 

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت، جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت های غربی علیه کشورهای مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

آیا عادی سازی روابط بین کوزوو و صربستان ممکن است؟رئیس جمهور صربستان در گفتگو با رئیسی: در مبارزه با تروریسم در کنار ایران ایستاده‌ایم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست
  • برگزاری جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس با همکاری دانشگاه پیام نور