Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@16:05:14 GMT

خواب شبانه به پردازش خاطرات کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۱۸۳

خواب شبانه به پردازش خاطرات کمک می‌کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، یک مزیت که خواب برای تحکیم حافظه ایجاد می‌کند این است که مغز تمام حواس پرتی‌هایی را که هنگام بیداری روز ایجاد می‌شود ندارد. محرک‌ها و وظایف متضاد چندگانه در ایجاد حافظه بسیار مزاحم هستند.

در مطالعه انجام شده در آزمایشگاه تصویربرداری در مونیخ آلمان مشخص شد که تثبیت حافظه در افراد کم خواب با مشکلات بیشتری مواجه است و افرادی که خواب کافی دارند حافظه قوی تری خواهند داشت، از آنجا که تقویت حافظه به سنتز پروتئین و تغییرات فیزیکی سیناپس بستگی دارد، این نتایج دقیق به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات نشان می‌دهند که کاهش خواب بسیاری از عملکرد‌های مغز را تخریب می‌کند. در یک مطالعه مشخص شد که از دست دادن خواب، هوشیاری و حافظه بصری را در خصوص کلمات تخریب کرد و نوسانات روزانه در زمان واکنش انتخاب، استدلال منطقی و حافظه کلمه پیدا شد. همچنین به نظر می‌رسد که ورزش در این امر تأثیر دارد که عملکرد مغز افراد بدون ورزش زودتر از آنچه که برای افراد ورزش، رخ می‌دهد، تخریب می‌شود.

محققان دریافتند افرادی که پس از یادگیری و تمرین یک کار جدید تمام شب را بیدار می‌مانند، پیشرفت کمی در عملکرد خود دارند و در شب‌های بعدی هیچ مقدار خواب نمی‌تواند عوارضی را که متحمل کرده اند، جبران کند. رابرت استیکگلد و همکارانش در دانشکده پزشکی هاروارد گزارش دادند که افرادی که کار خاصی را یاد گرفتند و بهتر خوابیده اند، روز بعد بازدهی بیشتری داشته اند، این در حالی است که افرادی که کمتر خوابیده اند، بازدهی یادگیری بسیار پایین تری داشته اند.

یک مطالعه جذاب دیگر درباره نقش خواب در تقویت حافظه توسط شان دراموند و همکارانش در دانشگاه ایالتی سن دیگو و دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو منتشر شد. آن‌ها عملکرد حافظه را با تصویربرداری MRI ترکیب کردند تا اثرات کمبود خواب در یادگیری کلامی بزرگسالان جوان و سالم را مطالعه کنند. پس از یک شب بی خواب، بازدهی افراد، تقریباً به نصف کاهش یافت.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۱۱/۴) این خوراکی‌ها را هر روز بخورید +عکس لکه‌های قرمز کوچک روی پوست و دلایل بروز آنها درمان افزایش ناگهانی ضربان قلب اما و اگرهای شستشوی چشم با چای

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مغز مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند پرورش هزاران شترمرغ؛ مراحل پردازش و فرآوری گوشت، پوست و پر شترمرغ (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حالت تدافعی جالب شترمرغ در هنگام احساس خطر (فیلم) نتیجه دور از انتظار در دعوای بین شترمرغ و زرافه ؛ لگدی که دعوا را خاتمه داد (فیلم) مزرعه پرورش شتر مرغ و فرایند برداشت تخم غول پیکر شترمرغ (فیلم)

دیگر خبرها

  • محققان : تنها دو شب کم‌ خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • تولید دوربین سریع با قابلیت ثبت ۱۵۶ هزار میلیارد فریم در ثانیه
  • این موسیقی‌دان مشهور استعداد کمی در موسیقی داشته است!
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • فرآیند پرورش هزاران شترمرغ؛ مراحل پردازش و فرآوری گوشت، پوست و پر شترمرغ (فیلم)
  • (ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کنترل کیفیت محصولات خط تولید با سامانه هوش مصنوعی