Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کاخ کرملین مقامات واشنگتن را به مداخله در امور داخلی روسیه و حمایت مستقیم از اعتراض‌هایی متهم کرد که در حمایت از رهبر مخالفان دولت روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز یکشنبه مقامات واشنگتن را متهم کرد که در اعتراضهایی که در حمایت از «آلکسی ناوالنی» رهبر مخالفان دولت روسیه برگزار می شود، مداخله می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتهام کاخ کرملین علیه واشنگتن پس از آن مطرح شد که سفارت ایالات متحده در مسکو با صدور «اخطاریه تظاهرات» ضمن ذکر محلهای برگزاری گردهمایی اعتراضی در شهرهای مختلف روسیه به شهروندان ایالات متحده هشدار داد که از شرکت در این اعتراضها خودداری کنند.

پسکوف در واکنش به این اقدام سفارتخانه آمریکا به شبکه خبری «روسیا وان تی وی» گفت که انتشار این اخطاریه ها «کاری نابجا است».

وی در ادامه افزود: «البته که این بطور مستقیم مداخله قطعی در امور داخلی ماست. این حمایت مستقیم از زیرپاگذاردن قوانین مدنی فدراسیون روسیه است».

در مقابل، سفارت ایالات متحده در مسکو با انتشار یک رایانامه مدعی شد که صدور یک چنین اخطاریه هایی یک «رویه عادی و معمول» در میان هیأتهای دیپلماتیک بسیاری از کشورها است» و اینکه «سفارتخانه ها و کنسولگریهای ایالات متحده در سرتاسر دنیا به طور مرتب پیامهای ایمنی و امنیتی برای شهروندان خود صادر می کنند».

گفتنی است، ایالات متحده روز شنبه با محکوم کردن آنچه که به زعم آنها «برخورد خشن و زننده» پلیس روسیه با معترضان بود، از مقامات مسکو خواست تا معترضان و روزنامه نگاران بازداشتی در جریان این اعتراضها را آزاد کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دیمیتری پسکوف آلکسی ناوالنی معترضان آمریکا ایالات متحده کاخ کرملین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی یف نرسد.

او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه کنیم، خواهیم دید که در درجه اول برای مجتمع نظامی-صنعتی ایالات متحده مفید است. این بدان معنی است که وجوه حاصل از آن نه به اوکراین، بلکه در وهله اول به ظاهر به ایالات متحده برای کمک به تولید تسلیحات بیشتر اختصاص خواهد یافت. 

این افسر اطلاعاتی ادامه داد سیاست خارجی ایالات متحده با هدف حمایت از یک یا آن طرف در درگیری‌ها در سراسر جهان به همین منوال است؛ هزینه کمک مالی را تصویب می‌کند و سپس آن را به مجتمع صنعتی خود برای تولید تسلیحات و ارسال آن به مناطق جنگ زده به کار می‌برد.

در عین حال، این کارشناس به این واقعیت توجه کرد که در نتیجه وقفه‌های طولانی در حمایت از کی یف توسط متحدان غربی، نیرو‌های مسلح اوکراین اخیراً متحمل خسارات قابل توجهی شده اند. بنابراین، به گفته وی، مبالغ کمکی که غرب در حال حاضر آماده انتقال به اوکراین است، قادر به معکوس کردن وضعیت کنونی آن نیست.

بو گفت: "روسیه موفقیت ثابتی از خود نشان می‌دهد و این روند افزایش خواهد یافت، زیرا اکنون توانایی‌های اوکراین بیش از پیش کاهش یافته است. آنها حتی افراد و تجهیزات کمتری دارند. هر چه غرب به آنها ارائه کند، نمی‌توانند با روسیه برابری کنند. "

روز قبل، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که از آغاز عملیات نظامی ویژه، نیرو‌های اوکراینی تقریبا ۵۰۰ هزار نفر را از دست داده اند. وی تاکید کرد که اکنون یگان‌های روسی ابتکار عمل را در کل خط تماس دارند و به بیرون راندن دشمن ادامه می‌دهند. شویگو یادآور شد که ارتش پروومایسکه، بوگدانوفکا و نوومیخایلوفکا را آزاد کرد و در حال گسترش منطقه کنترل در بردیچ و گئورگیوکا است.

پیش از این، هر دو مجلس کنگره آمریکا لایحه کمک خارجی به متحدان واشنگتن از جمله اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کردند. علاوه بر این، نمایندگان کنگره مصادره دارایی‌های حاکمیتی روسیه به نفع اوکراین را تصویب کردند.

به گفته دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ولادیمیر پوتین، تصمیم برای تخصیص کمک‌های اضافی به کی یف انتظار می‌رفت، این امر اوکراین را بیشتر ویران می‌کند و ایالات متحده را غنی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین